cam schreef:Bij de meeste bedrijven betaal je toch je eigen lunch ?
Als ik moest lunchen vanuit mijn functie (dus met klanten bv) was de lunch op rekening. En er werden aan mijn lunch in mijn pauze geen eisen gesteld.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Amaris schreef:Nou precies. Je hebt lunch voor kindjes en je hebt lunch voor Grote Mensen.
Wat is daar raar aan? Als je gaat uiteten krijgen kinderen toch ook vaak een kindermenu.
Of moet je dan ook uitleggen waarom kindlief een knakworst krijgt en pa een rode biefstuk eet...
Happy Meal dan ook maar afschaffen, want stel je voor dat je dat uit moet leggen.
Neeee.... ik kan er echt geen chocola(depasta) van maken.....
Vjestagirl schreef:cam schreef:Laten we het dan omdraaien. Waarom nam je zelf geen lunch mee toen je op kosten van de baas mee kon eten als je zo graag een krentenbol wilde eten tijdens de lunch?
Waarom zou je betalen voor iets wat je gratis kan krijgen? Een gegeven paard niet in de bek kijken noemt men dat.
little_king schreef:Amaris schreef:Nou precies. Je hebt lunch voor kindjes en je hebt lunch voor Grote Mensen.
Wat is daar raar aan? Als je gaat uiteten krijgen kinderen toch ook vaak een kindermenu.
Of moet je dan ook uitleggen waarom kindlief een knakworst krijgt en pa een rode biefstuk eet...
Happy Meal dan ook maar afschaffen, want stel je voor dat je dat uit moet leggen.
Neeee.... ik kan er echt geen chocola(depasta) van maken.....
Als je gaat uiteten dan zet je de kinderen toch ook niet aan een gewone boterham en jijzelf die biefstuk?
Als je als lunch macaroni mee neemt heb je dus wel dat verschil wat ik aanhaalde.
cam schreef:Omdat je zin hebt in iets anders dan de lunch van de baas.
Ook al is iets gratis kan het toch zijn dat je liever iets anders eet.

Amaris schreef:Nee... maar dat is meer omdat je in een restaurant gewoon geen boterhammen eet denk ik.
Als de leiding macaroni eet en het nodig vindt om dat uit te leggen (ikke dus echt niet) dan is een simpel
"ja Pietje ik heb straks geen tijd om warm te eten dus ik eet nu mijn macaroni en vanavond mijn boterhammen"
klaar.

liedje89 schreef:cam schreef:Omdat je zin hebt in iets anders dan de lunch van de baas.
Ook al is iets gratis kan het toch zijn dat je liever iets anders eet.
Het is toch ook niet gezegd dat niemand dat ooit deed? Alleen nu is de standaard lunch niet meer te krijgen en wil men ineens eisen gaan stellen aan wat je mee neemt...
little_king schreef:fjordnina, maar nu begrijp ik het niet.
Waarom eet de leiding niet in die 3 kwartier?
.
: Er is geen magnetron aanwezig, warme lunch/vervanging avondeten gaat bij ons dus niet op. Bij andere KDV zou dat misschien wel kunnen, dat weet ik niet. 
Dimple schreef:Overigens denk ik dat er wel behoorlijk bespaard kan worden op de kosten van het personeel wat mee eet. Wij waren een organisatie van rond de 65 KDV/BSO's etc. Ik had een locatie van 6 groepen, circa 25 man personeel. Reken eens uit je winst!