Jeja schreef:Onwijs Bedankt Kitty voor je info ben weer een stuk wijzer !![]()
Graag gedaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AdnerB schreef:ik bedoel het ook echt niet respectloos..
ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten 3 jaar geleden dus niet oordelen graag
overigens vind ik de situatie gewoon vreemd aangezien er een kindje op komst is en het einde nadert vind ik het jammer dat er zo weinig aan de toekomst voor het kindje is gedacht.
wat denk je dat een kindje zal gaan kosten zodra hij/zij geboren is?
de reden om niet te gaan samenwonen vind ik eigenlijk ook nergens op slaan helemaal niet naar het toekomstige kind toe aangezien dat wel het beste voorbeeld zal zijn.
jou vriendin had hier allemaal al veel eerder overna kunnen denken en actie kunnen ondernemen in het belang van het kind.
gelukkig zijn er mogelijkheden al ben ik inderdaad bang dat ze voor een huur van 700 euro geen huursubsidie zal krijgen, ik neem aan dat ze deze woning in betere tijden toegewezen heeft gekregen
je kan niet in de toekomst kijken maar je kan wel zoveel mogelijk informeren naar de mogelijkheden..
succes

MirandaDvG schreef:ben ik de enigste die het zo apart vind dat TS zelf ook in december is uitegrekend...
Ik vind dit overigens ook de omgekeerde wereld.
Als je een vriend hebt, en samen zwanger word zorg je dat je samen voor een goede leef situatie voor het kind zorgt.
Je gaat dus samen wonen... en de financien samen op orde krijgen...
Of denk ik nu heel gek?
MirandaDvG schreef:ben ik de enigste die het zo apart vind dat TS zelf ook in december is uitegrekend...
Als je een vriend hebt, en samen zwanger word zorg je dat je samen voor een goede leef situatie voor het kind zorgt.
Of denk ik nu heel gek?
AdnerB schreef:ik bedoel het ook echt niet respectloos..
overigens vind ik de situatie gewoon vreemd aangezien er een kindje op komst is en het einde nadert vind ik het jammer dat er zo weinig aan de toekomst voor het kindje is gedacht.
de reden om niet te gaan samenwonen vind ik eigenlijk ook nergens op slaan helemaal niet naar het toekomstige kind toe aangezien dat wel het beste voorbeeld zal zijn.
jou vriendin had hier allemaal al veel eerder overna kunnen denken en actie kunnen ondernemen in het belang van het kind.
gelukkig zijn er mogelijkheden al ben ik inderdaad bang dat ze voor een huur van 700 euro geen huursubsidie zal krijgen, ik neem aan dat ze deze woning in betere tijden toegewezen heeft gekregen
je kan niet in de toekomst kijken maar je kan wel zoveel mogelijk informeren naar de mogelijkheden..
succes
Of denk ik nu heel gek?
Of denk ik nu heel gek?
anneliesdj schreef:AdnerB schreef:ik bedoel het ook echt niet respectloos..
succes
Hier ben ik het wel mee eens eerlijk gezegd.
Vraag me ook af of ze wel alles in huis heeft voor de baby? Kind kost straks heel veel geld.
Ik zou zeggen; met spoed een goedkoop huisje aanvragen bij de woningbouw en daar met vriendlief samen in. Zij kan het straks toch niet alleen gaan redden en haar vriend moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Hier bewust voor kiezen is leuk, maar ze hebben hun huiswerk dus niet goed gedaan. Klinkt nu allemaal een beetje als ontwijkend gedrag.

Jeja schreef:F_Orumster schreef:Ik zal me vast niet mogen afvragen waarom je in zo'n situatie kiest voor een zwangerschap.
Haar contract werd niet verlengd helaas, daar waren ze niet van op de hoogte dat er veel ontslagen gingen vallen in het bedrijf....

Kitty1985 schreef:Jeja schreef:@Kitty1985 oké, bedankt weten we dat ook weer![]()
Ze zal dus gewoon die aanvraag bij het UWV moeten indienen, en afwachten.![]()
De gedachten gaat bij haar rond dat ze ook voor bijstand word afgewezen, net als de WW uitkering.
Maar heb ook al 10x gezegd, gewoon doen ze laten een mens echt niet zonder inkomen zitten.
kan ze tenminste vanuit daar ook lekker verder als ZZp'er. Zo zie ik het !
Nee, niet bij uwv. Bij cwi op werk.nl
Ze mag NIET afgewezen worden voor de wwb.....Zoals ik zei: Iedereen heeft recht op een inkomen
Tenzij ze een enorm eigen vermogen heeft.
Petpa schreef:Jeja schreef:@Cassidy tuurlijk mag je dat zeggen.
zoals ze in het bedrijf met mensen om zijn gegaan, ben ik niet over te spreken.
Dus nee helaas zag ze dit totaal niet aankomen zoals mij verteld is.
Iedereen weet wanneer zijn / haar contract afloopt. Het komt op mij over als struisvogelpolitiek!
lizy29 schreef:Dat gevoel heb ik ook een beetje.
En als ze zit met het jaarcontract van haar huis moet ze maar eens om de tafel gaan zitten met de verhuurder. Die hoort liever van te voren dat zijn huurder de huur niet meer kan betalen ivm baan kwijt dan als er al achterstand is. Ze kunnen waarschijnlijk dus best een regeling treffen zodat zij op zoek kan naar een goedkoper huis.
Jeja schreef:Dus maar het kindje weg laten halen omdat er een onverwachte situatie op haar pad is gekomen, nee die is goed !!
Jeja schreef:Tuurlijk !!! Maar als tegen de werknemers word verteld jullie contract word verlengd want we zijn erg enthousiast over jullie. En ze dan gewoon aan hun lot overgelaten worden tja. is dat dan haar eigen schuld als hun hun afspraken niet nakomen??
[***] schreef:Jeja schreef:Dus maar het kindje weg laten halen omdat er een onverwachte situatie op haar pad is gekomen, nee die is goed !!
Ho, ho, ho, er is hier volgens mij niemand die zegt dat ze het kindje maar weg moet laten halen. Misschien had het een intelligentere keuze geweest nog even NIET zwanger te worden. De situatie zoals je die omschrijft is nu niet ideaal. Tijdelijk contract, hoge huur, vriend met een inkomen net boven de bijstand. Mmmmm ik weet het niet hoor, dat is eigenlijk het enige dat ik mij afvroeg.
. dan was ze nooit in z'n situatie terecht gekomen. [***] schreef:Jeja schreef:Tuurlijk !!! Maar als tegen de werknemers word verteld jullie contract word verlengd want we zijn erg enthousiast over jullie. En ze dan gewoon aan hun lot overgelaten worden tja. is dat dan haar eigen schuld als hun hun afspraken niet nakomen??
Als jouw vriendin oud en wijs genoeg is zwanger te worden, had ze ook kunnen bedenken dat in tijden van crisis, je toch eerst een contract getekend moet hebben voor dat je er ook maar vanuit mag gaan dat het contract wel verlengd wordt. Ongeacht wat "hun" zeggen.
caroline_max schreef:Nou als ze 'gewacht' had met zwanger worden totdat zeker was dat haar contract verlengd zou worden had ze nu in ieder geval meer kans op een andere baan lijkt me. Maar goed, heel vreemd dat ze nu pas denkt aan de uitkering ipv direct na ontslag.
haar contract zou ook verlengd net als bij de anderen werknemers (ze is namelijk niet de enigste
)