Wie gaan er in 2013 SPH/[***] studeren? (vol/deeltijd)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Re: Wie gaan er in 2013 SPH/MWD studeren? (vol/deeltijd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 16:01

heb je tips of trucks ??
ik doe al alles met mn macbook, ook de aantekeningen in de les ect.

ik heb een overzicht gemaakt voor mij zelf zo dat ik kan zie wat er af moet elke week of ingeleverd moet worden, ook heb ik de zelfstudie daar in verwerkt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:32

Wij hebben gelukkig fijne handleidingen waarin per vak staat wat je voor de volgende week moet hebben gedaan/gelezen,
ben nu druk bezig met de paragrafen van mijn boeken indelen naar leerdoelen zodat ik niet allerlei dingen ga leren die
ik niet hoef te weten. Hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan. :Y) Over 3.5 week al tentamenweek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:29

Taat88 schreef:
heb je tips of trucks ??
ik doe al alles met mn macbook, ook de aantekeningen in de les ect.

ik heb een overzicht gemaakt voor mij zelf zo dat ik kan zie wat er af moet elke week of ingeleverd moet worden, ook heb ik de zelfstudie daar in verwerkt.

Doelde je op mij met tips? (A)

Want zelf heb ik het aangegeven op school, voor het geval dat. En spelling controle op de laptop (alleen doet de mijne het niet...) Ik schrijf juist veel in de lessen zodat ik alles wat beter onthoud, en probeer veel bij te houden met lezen. Ben daar best langzaam in namelijk..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:17

Hoi allemaal.

Ik ga waarschijnlijk stoppen met de opleiding die ik begin september begonnen ben (Ergotherapie aan de HvA) en wil misschien SPH gaan studeren vanaf februari.
Hebben jullie voor mij tips & tricks? Wat moet je echt kunnen/willen om die opleiding te gaan doen?
Wat heeft jullie over de streep getrokken en hoe vinden jullie de opleiding nu?

Ik weet trouwens nu alleen van Windesheim Zwolle dat er februari-instroom is. Iemand enig idee of dat ook in Utrecht, Amersfoort of Amsterdam kan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:07

Je moet met mensen willen werken en ze verder helpen met hun issues en daar moet je ook tegen kunnen. Je krijgt soms verhalen te horen die heftig zijn.
En je moet er ook tegen kunnen om niet altijd succes te hebben. Zeker in de ggz gaan stapjes vooruit vaak tergend langzaam met vaak terugval. Maar desondanks geeft het heel veel voldoening

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:41

Ik heb vooral gekeken naar de vakken en in hoeverre die me aanspraken. :)
Psychologie, filosofie, agogiek, groepsdynamica, sociologie, gespreksvaardigheden..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:00

Ik heb komende week tentamenweek, 3 leertoetsen; sociologie, sociaal agogisch werk en onderzoek.
Ik leer me een ongeluk. :oo Eigenlijk een beetje te laat begonnen.. Maar met mij ongeveer iedereen uit
mijn klas geloof ik. Naast de leertoetsen ook nog een thuistoets; een signaleringsrapport opstellen. Daar
hebben we vijf dagen de tijd voor, maandag komt de casus vrij en vrijdag voor 17:00 moet hij hardcopy
ingeleverd zijn en ingediend via de plagiaatdetector.

Daarna vakantie! :D

Hoe gaat het bij jullie? Al tentamens gehad of in zicht?
Volgende periode krijg ik weer onderzoek, groepsdynamica, gespreksvaardigheden en psychologie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:34

Tip, als Jw opleiding gaat doen en je moet stage lopen begin alvast te zoeken ;)

Ik moet vanaf periode 2 stage lopen en loop me rot te zoeken... Overal willen ze derde jaars of hebben ze geen plek...

Verder heb ik volgende week nog een lesweek, daarna vrij en dan 2 weken tentamens.
Ik heb 1 project en 3 tentamens. 1 tentamen is Nederlands en heb ik gelukkig vrijstelling :) de andere is agogiek en communicatie en de andere is sociologie, pedagogiek en psychologie. Aardig grote tentamens! Zit me ook al rot te leren! Is veel hahah

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:01

Hoi!
ik loop stage bij een gehandicapten manege, dit bevalt me goed! ik doe nu MWD maar ik denk dat ik over ga stappen naar SPH! ik vind het werken met gehandicapten erg leuk, ik wil volgend jaar graag stage lopen bij een zorgboerderij! aangezien ik hiervoor de opleiding dierverzorging gedaan hebt lijkt dit me een goede combinatie!
Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:03

Wat leuk :) ik wilde ook bij een gehandicapten manege stage lopen, alleen dat werd bij mij afgeraden...
Zelf wil ik dit jaar mijn p halen en dan stoppen. Indien ik door wil gaan, wil ik ook overstappen naar sph (maar dan liefst deeltijd).

Hier wel een leuke stage uiteindelijk gevonden :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:09

Ik denk dat het mij niet gaat lukken dit jaar mijn P te halen! heb al een tentamen niet gehaald, en heb nu weer een zwaar tentamen en erna de herkansing dus dan moet ik twee dingen door elkaar leren haha!
wat wil jij gaan doen dan als je gaat stoppen? door naar de uni? of heel iets anders?

hier werd er wel gewaarschuwd dat je moet oppassen dat je niet alleen maar naast de pony's loopt. Dit heb ik tijdens mijn gesprek ook aangegeven, en nu heb ik samen met een andere hbo student de taak om de stagiaires met een beperking aan te sturen, best lastig maar wel een uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:20

Dat is zeker een uitdaging! Wel gaaf!

Je kan het altijd proberen toch ;) misschien lukt het je toch.

Ik doe 2 studies tegelijkertijd en volgend jaar moet ik dus afstuderen. Wilde eerst nog een andere studie proeven, vandaar dit jaar een jaartje mwd/sph. Bij de andere studie moet ik paar herkansingen doen om te mogen afstuderen en wilde daarnaast iets nuttigs doen met mijn tijd :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:51

oh ik heb respect voor je dan haha!
ik heb het hier al erg moeilijk mee!

maar ik probeer het zeker, zit nu ook aan mijn verslagen haha! en een beetje bokt tussendoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:51

Dankje, zijn maar paar herkansingen he, verder niks ;)
Volgende week ook tentamens?? Hier ook 2 verslagen.... Ben er mee gestopt en naar stal gegaan hahah

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:56

Ik moet in de week van de 20e de meeste inleveren, ik heb 4 verslagen en een tentamen en de week erna mijn herkansing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:11

Waarover gaat je tentamen? :) hier 2 verslagen, 1 mondeling en 3 tentamens.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:11

mijn tentamen nu is over beleid, schijnt moeilijk te zijn!
en mijn her is geschiedenis van het maatschappelijk werk.. hier had ikecht een 2.9 voor.. terwijl ik echt hard geleerd had! maar ze zeiden al dat meer dan de helft zou zakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:03

Beleid heb ik volgend blok. Geschiedenis heel weinig gehad. Wel balen als je zo hard hebt geleerd!
Geen idee war ik moet verwachten van beleid

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:58

Wat heb jij al gehad dan?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:00

Bij mij was beleid vooral veel hoorcollege, in de werkcollege word bijna niets gedaan. Ik moet met zn 2en een beleidadvies schrijven (wij doen over hoe we jeugdzorg laagdrempeliger en toegankelijker kunnen maken in de wijk Overvecht) en je hebt een tentamen, gewoon openvragen
Geschiedenis was een werkstuk(niet over geschiedenis maar het viel wel onder een vak, kennismaking van het werkveld) en een multiplechoice tentamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:01

Pffd wat wij al hebben gedaan. uhm een project over werkveld, psychologie&pedagogiek&sociologie tentamen open vragen, communicatie&agogiek tentamen openvragen en nederlands.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:01

Leuk dit topic! Ik studeer ook SPH, zit nu in mijn derde jaar, dus volop stage lopen en een dagje school. Als jullie vragen hebben stel ze gerust!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:02

Ik had deze week tentamenweek; psychologie, groepsdynamica, de deadline van ons onderzoek
voor Centrum Jeugd en Gezin (presentatie themakoffer product + gezamenlijk verslag + individueel
verslag) en gespreksvaardigheden, daarvoor moesten we een fictief intake gesprek met een cliënt
voeren van 9/13 minuten.
Wij hebben overigens alleen maar tentamens met open vragen.

Voor gespreksvaardigheden ben ik in ieder geval geslaagd! De rest krijg ik over twee weken te horen.
Gemiddeld sta ik nu een 9,2 en alle studiepunten binnen dus het zou mooi zijn als dat zo blijft. :Y)

Vorige periode had ik sociologie, sociaal agogisch werk, onderzoeksvaardigheden en signaleren.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 09-01-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:02

Britt_Sisi schreef:
Bij mij was beleid vooral veel hoorcollege, in de werkcollege word bijna niets gedaan. Ik moet met zn 2en een beleidadvies schrijven (wij doen over hoe we jeugdzorg laagdrempeliger en toegankelijker kunnen maken in de wijk Overvecht) en je hebt een tentamen, gewoon openvragen
Geschiedenis was een werkstuk(niet over geschiedenis maar het viel wel onder een vak, kennismaking van het werkveld) en een multiplechoice tentamen.

Ben benieuwd dan naar beleid xD succes jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:03

Sem_ schreef:
Ik had deze week tentamenweek; psychologie, groepsdynamica, de deadline van ons onderzoek
voor Centrum Jeugd en Gezin (presentatie themakoffer product + gezamenlijk verslag + individueel
verslag) en gespreksvaardigheden, daarvoor moesten we een fictief intake gesprek met een cliënt
voeren van 9/13 minuten.

Voor gespreksvaardigheden ben ik in ieder geval geslaagd! De rest krijg ik over twee weken te horen.
Gemiddeld sta ik nu een 9,2 en alle studiepunten binnen dus het zou mooi zijn als dat zo blijft. :Y)

Goed zo! :)
We moet dat gesprek ook voeren alleen dan 20 minuten lang....