HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:16

Smee__ schreef:
Ik woon vanaf zondag in een buitenwijk van Leeuwarden :D Letterlijk buitenwijk, want Goutum ligt er nog tussen :')

Diermanagement meeting lijkt me leuk! :D

Lijkt mij ook heel leuk om een x te doen :)

magda_90

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:20

Ja, ik ben derde en laatste jaars nu en doe de versnelde MBO-route.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:25

magda_90 schreef:
Ja, ik ben derde en laatste jaars nu en doe de versnelde MBO-route.

Wat leuk! Dat wist ik helemaal niet :D

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:25

Marit schreef:
wow, ging je elke dag op en neer? Hoe houd je dat vol.. Het is toch bijna 2 uur heen 2 uur terug?

Ja klopt, maar ik ben nog bijna nooit 5 dagen in de week naar school geweest.
Alleen tijdens mijn curses paraveterinair ben ik een paar weken 5 dagen op en neer gereisd.
Verder altijd 4 en soms zelfs maar 3 dagen in de week. En dan volgde ik zelfs nog in het 3e jaar een extra module.
Ik vond het een beetje zonde van mijn geld, want ook tijdens de weekenden, vakanties en stages betaal je gewoon door voor je kamer.
Ik wilde graag weer naar huis voor pony en vriend :o
Had ook mazzel met een klasgenootje uit de buurt. Zij ging altijd met de auto dus ik heb 1 jaar zeker de helft van de week met haar mee kunnen liften.

Als ik om 8:45 moest beginnen ging ik om 6:40 van huis
(half uurtje met de auto, 75 min met de bus en 5-10 min lopen van het station naar school)
Helaas gaat de bus maar 1x in het uur, als ik om 17:00 klaar was moest ik tot 18:00 wachten op de bus -O-

Maar het went hoor. Ik deed vaak mijn huiswerk of leren voor tentames in de bus. Geen afleiding, want het ijselmeer ken ik ondertussen wel :')
Laatst bijgewerkt door Tamara1991 op 22-08-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:26

Hoeveel uur zit je in het eerste jaar op school per week?
Komt het ook voor dat je een hele dag vrij hebt per week ofzo, of ben je toch wel iedere dag op school aanwezig ?

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:28

Volgens mij was iedereen wel 1 dag in de week vrij.
Welke dag moet je net een beetje mazzel hebben, ik was iedere vrijdag vrij. 3 dagen weekend *\o/*

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:40

Okee! Oh dat zou wel handig zijn, want ik zit met werk. Ik wil liever zaterdags vrij zijn van werken, omdat er dan vaak leuke dingen worden georganiseerd, paardrijwedstrijden, vriendinnen zijn dan ook vrij dus ik kan dan middagje shoppen etc. dus dan wil ik liever niet werken. Dus dan zou het voor mij handig zijn als ik op een andere dag kan werken (wanneer ik niet naar school hoef) zodat ik de zaterdags lekker vrij heb van mn werk!
Ben benieuwd haha, ik wacht mn rooster wel gewoon af!

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:45

Wilde nog kijken voor een rooster voor je als voorbeeld, maar de oude staan niet meer op het intranet helaas. Nieuwe zijn uiteraard nog niet gemaakt, die worden meestal pas 1 of dagen voor aanvang van de nieuwe periode vrijgegeven...

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:46

Oke! Ja snap ik, die krijg ik binnenkort wel (:
Dan wacht ik nog gewoon even af!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:55

Dat zou wel fijn zijn, maar je hebt toch ook veel projecten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:02

De vrije tijd valt tegen, klinkt leuk zo weinig uren op school. Ga er maar echter vanuit dat je thuis ook genoeg te doen hebt, al helemaal bij de verkorte route.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:02

Oke! Ja ik had ook al begrepen dat je thuis best nog wel veel moet doen!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 14:03

magda_90 schreef:
De vrije tijd valt tegen, klinkt leuk zo weinig uren op school. Ga er maar echter vanuit dat je thuis ook genoeg te doen hebt, al helemaal bij de verkorte route.

Dat is waar Magda! Is natuurlijk bedoeling dat je veel zelfstudie doet thuis, ik doe gelukkig niet de verkorte route

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:43

Ik denk inderdaad dat als je een versnelde versie doet, het best pittig kan zijn, maar ik vond het eerste jaar heerlijk. Leuke dingen doen enzo :) dat maakt de studie wel leuk!

en die meeting lijkt me wel leuk :)

Mieke 92: kan best! Moesten we die adviesgesprekken voor de klas doen enzo...ik had die over hartfalen :P maar kende niemand, dus dan ben ik al gauw een beetje teruggetrokken, gheghe

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:44

en niet te vergeten de projecten!!
Heb me altijd rot geergerd aan de mensen die op vrije dagen gingen werken, terwijl deze dagen benut "moeten" worden om op school aan projecten samen te werken.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:11

Tja dat moet je net een beetje treffen.
Zo ging ik echt niet op mijn vrije dag naar school hoor :n
Voor/tussen/na de lessen kun je een hoop bespreken en het werken aan projecten deed ik thuis wel. Op school werken heb ik bijna alleen maar voor mijn afstudeerproject gedaan.
En ik ben altijd degene geweest die als een van de hardste aan projecten werkte. Er heeft ook nooit iemand over geklaagd.

En de hoeveelheid vrije tijd zal er ook aan liggen hoe makkelijk je leert.
Ik heb nooit een herkansing hoeven doen en ik schrijf ook redelijk gemakkelijk.
Maar ik heb ook een klasgenootje gehad die heeft in ieder geval het eerste jaar niet een tentame in 1 keer gehaald. Bijna alles 2 keer moeten herkansen. Tja dan krijg je het wel druk.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:19

Werd trouwens op een gegeven moment ook wel een beetje moe van al die gezamelijke projecten...
Er zit bijna altijd wel iemand bij die er de kantjes vanaf loopt en daar kan ik zo slecht tegen.
Ik werk ook graag zo af en toe alleen, zonder dat je afhankelijk bent van anderen.
1 keer heeft iemand het zo bont gemaakt dat wij het verslag zonder zijn naam erop hebben ingeleverd. Beetje gemeen misschien, maar hadden het er vaak genoeg met hem over gehad ~~}>

Daarnaast was ik het enige paardenmeisje in mijn klas het eerste jaar, dus ik heb niet een project over paarden gedaan -O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:24

Daar zie ik ook wel weer tegenop...met mensen samenwerken die niet dezelfde instelling hebben en met iedereen meeliften :(

xxLady ik stuur je wel een pb voor de boeken ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:44

Ik kan me nog een module herinneren (genaamd People, Planet, Profit) waarbij we met 6 mensen een project moesten doen. Echter, deze zes mensen kwamen niet uit één klas, maar uit allerlei verschillende klassen. Dit had als gevolg dat iedereen een ander rooster had en we werkelijk geen enkel moment konden vinden tijdens doordeweekse schooltijden om een vergadering in te plannen want altijd had er wel iemand les 8)7 Wat een verschrikking.
Gelukkig kon veel projectwerk met klasgenoten en na de eerste periode wist je wel met welke mensen je wel en niet wilde samenwerken :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:12

heb een keer met 8 mensen samen moeten werken...dan word je na een tijdje echt gek, zeker als je dan nog een echt opdrachtgever hebt in een raar dorpje in Groningen die niet wil wat school wil :P dat staat garant voor chaos :P maar je leert er wel van opzich...

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:59

x_spekkie_x schreef:
Ik kan me nog een module herinneren (genaamd People, Planet, Profit) waarbij we met 6 mensen een project moesten doen. Echter, deze zes mensen kwamen niet uit één klas, maar uit allerlei verschillende klassen. Dit had als gevolg dat iedereen een ander rooster had en we werkelijk geen enkel moment konden vinden tijdens doordeweekse schooltijden om een vergadering in te plannen want altijd had er wel iemand les 8)7 Wat een verschrikking.
Gelukkig kon veel projectwerk met klasgenoten en na de eerste periode wist je wel met welke mensen je wel en niet wilde samenwerken :D

Haha dat ppp project kan ik mij ook nog wel herinneren.
Moesten wij met zijn 5 of 6 doen. 4 uit mijn klas, waarvan 1 duitser (die leren echt heel snel nederlands trouwens) + 1 finse + 1 spaanse die beiden een andere opleiding op he vhl volgde.
Dat werd een heel multiculti project haha. Was wel heel leuk overigens :))

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:06

Dat vind ik zo leuk ook ja aan de school, dat het zo 'internationaal' is :D Ik wil zelf ook het liefst naar het buitenland erna :j

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:31

ohja people planet profit.. daar had ik dat probleem ook -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:30

Haha lees herkenbare dingen hier! Wij moesten PPP ook met 6 doen en dan had je nog 'Dier en Markt' en die moest met 8! Vreselijk. Maar je leert er inderdaad wel goed van samenwerken. ;)

Trouwens ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die Fysiologie, SPH, Pabo enzovoorts hebben gedaan en ook die zitten allemaal zonder werk. Nou is Diermanagement nog moeilijker maar met een andere, wel bekende, opleiding heb je tegenwoordig ook weinig kans op een baan.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:44

Ja klopt, diermanagement heeft niet hoge baankansen, maar er zijn genoeg andere opleidingen waar je dat ook hebt. En je kunt niet weten hoe het over 4 jaar is. Misschien is het over 4 jaar wel allemaal anders? Ook al denk ik niet dat je over 4 jaar wel hoge baankansen hebt bij diermanagement, want er is eigenlijk nog nooit hoge baankans geweest in de dierensector. Maar je moet gewoon goed je best doen, tijdens stages veel contacten leggen en erg gemotiveerd zijn, dan vergroot je je kansen op een goede baan. En dat is ook wat ik ga doen!