Stagetijd, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:23

Dat betekent niet dat ik het niet aan kan ;)
Ik heb weken gehad waarin ik 7 dagen per week, 12 uur per dag werkte. Dus laten we het maar niet over hebben dat ik het niet aan kan. Vind het heel wat dat jij zo zegt dat ik de opleiding niet had meoten kiezen. Jij kent mij verder helemaal niet dus lekker vooroordelen weer.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:26

Ukkiee schreef:
Volgens mij gaat het er vooral om dat het nú te veel is. Niet over haar toekomst, maar om het nu. Naast school en bijbaan wil je ook nog wat vrije tijd overhouden. Dat is gezond. Bovendien zijn het wettelijk teveel uren. Dus daar mag best wat van gezegd worden.

en later als ze groot is dan heeft ze haar gezin en huishouden erbij. Geloof me gezin en huishouden kost heel veel meer tijd dan school (die je er vrij voor geeft) en een bijbaan.
Dieren houden nou eenmaal niet op met bestaan na 17:00 uur.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:27

Natasja91 schreef:
amoj schreef:
Waar dan?
Misschien even beter lezen?

Pff, gewoon negeren.
Je weet zelf wel of je de opleiding/het werk leuk genoeg vindt.

Lange dagen hoor, maar fijn dat er een uurtje vanaf is!

ik en toekomstige werkgevers weten in iedergeval wie we wel of niet aan moeten nemen. iemand die zulke posts achter haar naam heeft staan wordt niet aangenomen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:28

amoj schreef:
Ik heb weken gehad waarin ik 7 dagen per week, 12 uur per dag werkte. Dus laten we het maar niet over hebben dat ik het niet aan kan. Vind het heel wat dat jij zo zegt dat ik de opleiding niet had meoten kiezen. Jij kent mij verder helemaal niet dus lekker vooroordelen weer.

waarom zeur je hier dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:29

Ceriadwen schreef:
Ukkiee schreef:
Volgens mij gaat het er vooral om dat het nú te veel is. Niet over haar toekomst, maar om het nu. Naast school en bijbaan wil je ook nog wat vrije tijd overhouden. Dat is gezond. Bovendien zijn het wettelijk teveel uren. Dus daar mag best wat van gezegd worden.

en later als ze groot is dan heeft ze haar gezin en huishouden erbij. Geloof me gezin en huishouden kost heel veel meer tijd dan school (die je er vrij voor geeft) en een bijbaan.
Dieren houden nou eenmaal niet op met bestaan na 17:00 uur.

WIE ZEGT DAT IK EEN GEZIN WIL.
Hou toch op zeg.

Dieren houden nou eenmaal niet op met bestaan na 17:00 uur, nee inderdaad. Maar denk je dat ik een baan later heb van 24 uur per dag ofzo? Jij weet helemaal niet wat ik later wil, als je goed gelezen had stond mijn plan voor later in dit topic.
Mijn neef werkt ook bij een boer, heeft ook veehouderij gedaan maar stopt om 5 uur ook gewoon met werken hoor :') Dan neemt de boer het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:31

Ceriadwen schreef:
amoj schreef:

waarom zeur je hier dan?

Ik vraag gewoon iets?
Sjee zeg, slechte dag ofzo?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:31

Gezin en huishouden kosten zeker niet meer tijd dan school. Bovendien valt gezin ook onder vrije tijd, omdat je toch met iets anders bezig bent dan je werk. Je bent nog jong, je zit nog op school, dus ja dan mag je best zeggen dat je niet zoveel wilt werken. Dat kan de rest van je leven nog. En in de veehouderij heb je soms ook rustiger dagen, dus niet alle dagen zullen even lang zijn.

Bovendien heeft de wet niet voor niets bepaald dat een 17-jarige niet meer dan 9 uur per dag aan het werk/schoolgaand mag zijn.

En als je je werknemers selecteert op dat ze in hun tienerjaren niet 10 uur per dag wilden werken, dan gok ik dat je werknemers over enkele jaren allemaal versleten zullen zijn. Een mens heeft zo zijn grenzen, zeker in geval van een 'kind'.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:33

Jij blijft de rest van je leven bij je ouders wonen die alles voor je doen, je krijgt geen man, geen eigen huis, geen kinderen?
Als je in de dieren gaat werken dan weet je dat je hele lange dagen gaat maken en dat je ook in de nacht door zal moeten werken als het vee dat vraagt.
Dat je neef zo een houding heeft is helemaal prima, vast ook jouw leeftijd?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:34

Ukkiee schreef:
Gezin en huishouden kosten zeker niet meer tijd dan school..

grappenmaker!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:35

Je hebt geen man (Of vrouw) nodig om uitwonend te zijn hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:36

Ik ga helemaal niet meer op je vragen reageren. Mag ik zelf mijn toekomst bepalen?
Denk je nou echt dat een werknemer van bijv. AB Oost 24 uurs diensten draait 'omdat ie in de veehouderij werkt'?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:37

Ceriadwen schreef:
Jij blijft de rest van je leven bij je ouders wonen die alles voor je doen, je krijgt geen man, geen eigen huis, geen kinderen?
Als je in de dieren gaat werken dan weet je dat je hele lange dagen gaat maken en dat je ook in de nacht door zal moeten werken als het vee dat vraagt.

Je werkt zelf in de veehouderij, neem ik aan uit je posts? Of je kent blijkbaar veel mensen die dat doen? Gewoon uit pure intresse, maar hoe lang zijn jouw/hun dagen? Werk je iedere nacht door of is dat meer een enkele keer?

En je zit zelf zeker ook nog op school? Omdat je weet dat gezin sowieso meer tijd kost dan school. Denk dat veel mensen onderschatten hoe zwaar sommige opleidingen kunnen zijn hoor. Dat je soms ook gewoon meer dan 40 uur per week bezig bent aan je studie.

Vooral ook die laatste opmerking. Zelf zeker geen kinderen? Want als jouw 17-jarige dochter meer uren zou moeten werken dan wettelijk is toegestaan zou je waarschijnlijk net zo'n grote mond hebben tegen de stagebegeleider als tegen ons hier.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 17-08-13 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:38

Ik heb dezelfde opleiding gedaan en het nooit over uren gehad. Kwam niet bij me op, die instelling past niet bij een boerenbedrijf. Heb overigens mijn stages meestal betaald gekregen en ook naderhand bij die bedrijven gewerkt.
Dus wat er wettelijk mag of niet, ik vond stage/werken altijd heerlijk en zou er als ik jou was geen punt van maken.

En idd, grappenmaker, een gezin kost 3 x zoveel tijd als school

Anoniem

Re: Stagetijd, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:38

En meestal eet je daar ook mee en 2 x koffie, dat gaat er ook af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:40

[***] schreef:

Grappenmaker, ik moet al mijn eten/drinken zelf meenemen en krijg niet betaald.
Aangezien ik wel mijn pony moet onderhouden MOET ik tijd over houden voor mijn bijbaan.
Helaas zitten er niet meer dan 24 uur in een dag, anders had ik zeker 12 uur per dag stage gelopen.

Urielle

Re: Stagetijd, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:41

Hoeveel weken is je blokstage?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:41

Ukkiee schreef:
Ceriadwen schreef:

Je werkt zelf in de veehouderij, neem ik aan uit je posts? Of je kent blijkbaar veel mensen die dat doen? Gewoon uit pure intresse, maar hoe lang zijn jouw/hun dagen? Werk je iedere nacht door of is dat meer een enkele keer?

En je zit zelf zeker ook nog op school? Omdat je weet dat gezin sowieso meer tijd kost dan school. Denk dat veel mensen onderschatten hoe zwaar sommige opleidingen kunnen zijn hoor. Dat je soms ook gewoon meer dan 40 uur per week bezig bent aan je studie.

tjees zwaar opleidingen. Hou toch op! Alles is zwaar tegenwoordig. En nee, ik ben van de generatie die deze watjes op de wereld heeft gezet.
En ja, ik ken veel veehouders en weet wat voor een dagen die maken. Als je niet bereid bent om je uren te draaien die nodig zijn, dan kies je het verkeerde beroep. Ga dan iets secretarieel doen of ga met aardappelen werken ofzo.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:42

amoj schreef:
[***] schreef:

Aangezien ik wel mijn pony moet onderhouden MOET ik tijd over houden voor mijn bijbaan.
Helaas zitten er niet meer dan 24 uur in een dag, anders had ik zeker 12 uur per dag stage gelopen.

Dit ga je niet menen toch? het enige wat je MOET is zorgen dat jij je toekomst voor elkaar gaat krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:45

amoj schreef:
[***] schreef:

Dit ga je niet menen toch? het enige wat je MOET is zorgen dat jij je toekomst voor elkaar gaat krijgen[/quote]

Dat meen ik zeker weten wel. Jij moest is weten hoe mijn situatie is, dan banketstaaf je wel anders.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:45

@ Ukkie, ja ik heb kinderen in die leeftijd, en ja die moeten niet huilenbalken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:47

Ceriadwen schreef:
Ukkiee schreef:

tjees zwaar opleidingen. Hou toch op! Alles is zwaar tegenwoordig. En nee, ik ben van de generatie die deze watjes op de wereld heeft gezet.
En ja, ik ken veel veehouders en weet wat voor een dagen die maken. Als je niet bereid bent om je uren te draaien die nodig zijn, dan kies je het verkeerde beroep. Ga dan iets secretarieel doen of ga met aardappelen werken ofzo.

Als jij vind dat opleidingen tegenwoordig niet zwaar zijn..?! Moet jij eens een weekje met een geneeskundestudent meelopen. En dan mag je me daarna nog eens komen vertellen dat een studie van 80 uur per week niet zwaar is. Dan geef ik wel gelijk het extreemste voorbeeld, maar je moet niet bij mij aankomen dat 'school' niet zwaar is. Praktisch geen vakanties hebbend, en nee hoor ook geen vrije dagen die je kan opnemen, het gaat gewoon het hele jaar door. Net als een normale baan, ja. En dat zou je ook niet afdoen als niet zwaar.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:48

amoj schreef:
Helaas zitten er niet meer dan 24 uur in een dag, anders had ik zeker 12 uur per dag stage gelopen
Citaat:
Dit ga je niet menen toch? het enige wat je MOET is zorgen dat jij je toekomst voor elkaar gaat krijgen

Dat meen ik zeker weten wel. Jij moest is weten hoe mijn situatie is, dan banketstaaf je wel anders.[/quote]
U is een goed begin, want voor jou ben ik een U. En nee, ik weet niet hoe je situatie is, ik weet alleen dat jij het nu allemaal al wel heel veel te zwaar vind, welkom in de echte wereld joh!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:48

Ieder bedrijf is vrij om de uren in te delen die zij goed vinden. En dan heeft een bedrijf er niks mee te maken of je naast je school een paard of iets anders hebt, of een bijbaantje. Bij mijn oude opleiding werkten er veel mensen naast hun 32 urige stageweek en de nodige opdrachten en examens die erbij kwamen kijken. Het is nu even rot en hard werken, maar het is wel voor een diploma waar je straks de nodige plezier van zult hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:49

Ukkiee schreef:

Ik weet van mijn overburen, die vleeskoeien houden dat ze bijwerken om de kop boven water te kunnen houden:
- hij is fulltime vrachtwagenchauffeur
- zij werkt 4/5e in de bejaardenzorg
- de zoon werkt fulltime in ploegendienst
En daarnaast runnen ze nog een flink boerenbedrijf dus, de vleeskoeien en hun stallen moeten verzorgd, het kalven natuurlijk, maar ook nog eens hooi stro, mais en dergelijke rondbrengen wat besteld is, het hooien, de mais van het veld, het zaaien,... zij draait dan nog het huishouden en verzorgt het erf er bovenop.

Ik denk bepaald niet dat het boerenbedrijf van tegenwoordig het zich kan permitteren om op de klok te kijken. Ik ben iig niet jaloers op hun uren hoor!

Ik vind trouwens wel dat een stagebedrijf zich aan de regels moet houden. Maar het biedt wel een goed zicht op hoe je toekomst eruit kan gaanzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:50

purny schreef:
Ieder bedrijf is vrij om de uren in te delen die zij goed vinden. En dan heeft een bedrijf er niks mee te maken of je naast je school een paard of iets anders hebt, of een bijbaantje. Bij mijn oude opleiding werkten er veel mensen naast hun 32 urige stageweek en de nodige opdrachten en examens die erbij kwamen kijken. Het is nu even rot en hard werken, maar het is wel voor een diploma waar je straks de nodige plezier van zult hebben.

Dat diploma haal ik ook wel met de normale uren die school hanteert ;)