De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:47

MM mijn ergste baan was bij de Schoenenreus, hele dag schoenen rechtzetten en mensen die amper NL spreken uitleggen dat deze schoenen (die sowieso maar 20/30 euro kostten) echt niet afgeprijsd waren en nee ik kan er ook niet stiekem voor jou een sticker op plakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:50

Lopendebandwerk heb ik best veel gedaan, heb dat eigenlijk altijd wel met plezier gedaan, met als toppunt koekjes want je mocht officieel wekelijks 2 pakken koek mee naar huis wat voor iedereen minstens 2 per dag werd :D Na je werk lekker met een pak koeken op bed zitten lezen :Y)
Er staan best veel baantjes tussen die ik ook gedaan heb, met min of meer best plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:52

Onkruid wieden bij een biologische boer.
Het werk zelf was al geen pretje, maar het werken ergens achter op een veld kilometers van de boerderij en geen WC of iets in de buurt was toch wel ongemakkelijk :+

Oja, en al mijn collegas spraken alleen Pools, dat was ook niet echt handig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:53

Haha, ik kom hier heel wat (ex-)baantjes van mij tegen. Stuk voor stuk inderdaad geen droombanen, maar ik zou ze ook niet vervelend noemen. Als je iets moet doen wat tegen je geweten indruist kan ik mij voorstellen dat dat vervelend is en dat je er daarom mee ophoudt of niet eens aan begint, maar verder moet je er gewoon ook zelf iets van maken hoor. Ik geloof echt dat je overal wel iets uit kunt halen en/of van kunt leren. Bij zulke 'mindere' baantjes kom je wel altijd mensen tegen waarbij de arbeidsmentaliteit ver te zoeken is. Die zitten zichzelf en hun collega's alleen maar in de weg en kunnen inderdaad beter snel iets anders zoeken (al betwijfel ik of ze het elders wel zullen weten te vinden).

Coconut

Re: De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:09

Bungalows schoonmaken, wat binnen een niet haalbare tijd toch spik en span schoon moet zijn :+

Schoonmaken op een bedrijf, twee afdelingen in 1.5 uur wie verzint t?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:44

-erwtjes tellen bij HAK :+ je zit de hele dag naar een lopende band erwtjes te kijken die onder je
door zoeft om er slechte erwtjes en steentjes etc uit te halen...

-of op een vleesverwekingsbedrijf aan de band, en aan het eind van de dag de retouren uit de verpakking halen en de verpakking en het bedorven product scheiden (stank...mén o mén)
en sowieso , ik eet niet graag voorverpakt vlees :n ik weet hoe er in de fabriek mee omgegaan word :=

-schoonmaken bij een polyester bedrijf , werk was wel okay, how hard can it be right ;)
maar de bazin was een draak , dan ben je gauw klaar (toch nog twee jaar volgehouden)

varkens slachterij vond ik prima werk, ik kon helaas niet tegen de hoge luchtvochtigheid op stal(staan de hele dag sproeiers en vernevelaars aan voor de dieren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:50

Magica schreef:
Het werk wat ik nu doe (na helaas noodgedwongen ontslag bij de winkel).
Ik ben zorg assistent (totaal geen ervaring) en mag kamers schoonmaken, thee/koffie rondbrengen en mee lopen met de voedingskar.
En op zich nog niet eens zo heel vervelend werk maar het probleem is dat een soort van uitzendbureau (van het bedrijf zelf) de planning doet, terwijl ze niet eens weten hoe de diensten gaan en wat voor werk er verricht wordt.
Zo werd ik doodleuk zonder voorbereiding of ervaring gedropt bij een gesloten afdeling met mensen die alzheimer hebben om daar de kamers en toiletten schoon te maken.

En ow ja ik heb nog een baantje wat ik momenteel doe; post sorteren. Ook niet zo heel vervelend máár ik moet een bepaalde target halen en dat lukt me niet want halverwege de ochtend heb ik behoorlijke rugpijn van het tillen van de kratjes dat de snelheid er uit gaat.

Dus ja je kan wel zeggen dat ik het getroffen heb -O- }:0 :Y)

Ze hadden je wel even kunnen inlichten over de pg maar ervaring of opleiding is er niet voor vereist als je zorgassistent bent.. maar snap dat het wel schrikkn kan zijn!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:54

mijn huidige baan is zoooo saai.. ik zal niet noemen waar maar het is in een winkel en ik word er ook zwaar hersendood van.
heb vorig jaar ook vakantie bungalows schoon gemaakt, dat was wel een stuk zwaarder maar wel heerlijk door werken is dat. drie kwartier voor een bungalow is echt rennen geblazen en alles word gecontroleerd anders kan je weer terug.. aghja alles beter dan van die sufkutten aan de kassa die altijd zeiken over prijzen en dingen..

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:57

Callcenterwerk. Verschrikkelijk, moest mensen overhalen om mee te spelen in Duitse loterijen en abonnementen op kinderboekenpakketten verkopen. Na zes weken kon ik gaan, omdat ik de target niet haalde. Vind het nog knap dat ik het zes weken heb uitgezongen daar _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:59

Het lijkt mij vreselijk om mensen iets aan te moeten smeren dmv callcenter of huis aan huis verkoop. Ik denk niet dat ik het zou kunnen :=
Ik lees trouwens veel over mensen die hun targets niet halen. Zijn die dan zo scherp gesteld?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:03

Ik denk dat je écht goed moet kunnen verkopen. Ik werd eens aangesproken door een 18jarige verkoper in het centrum hier. Jezus mina, die was echt glad := Het is dat ik keihard ben, maar anders had ik alles van 'm gekocht _O-

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:05

In de rozenkas werken, en de verwerking van de rozen, van 6 uur smorgens tot in de middag, ben stuk of 3 keer flauwgevallen daar, toen vond ik het wel genoeg :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:07

Deur aan deur heb ik ook gedaan, het team maakte veel goed, laat ik dat zeggen :D
Errug gezellig werken als je naar een wijk wordt gestuurd waar veel deur aan deur verkoop is :n Word je een hele dag uitgekafferd irl. Nog erger dan aan de telefoon :oo
Maar het was erg leuk om tussen de middag met de anderen te pauzeren en verhalen uit te wisselen, dat wel!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:07

ik was 13 en had in de zomervakantie 4 folderwijken die in 2 dagen allemaal bezorgd moesten zijn. Het waren net snikheten weken. Heb het 3 weken volgehouden...

Toen ik 13 was ben ik ook gaan werken in een tuincentrum daar heb ik tot afgelopen mei gewerkt. ( ik ben nu 18). Heb er met plezier gewerkt.
En ik werk nu op een varkensbedrijf. :# Hier werk ik nu 6 dagen in de week.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 17:12

Urielle schreef:
Deur aan deur heb ik ook gedaan, het team maakte veel goed, laat ik dat zeggen :D
Errug gezellig werken als je naar een wijk wordt gestuurd waar veel deur aan deur verkoop is :n Word je een hele dag uitgekafferd irl. Nog erger dan aan de telefoon :oo
Maar het was erg leuk om tussen de middag met de anderen te pauzeren en verhalen uit te wisselen, dat wel!

Ik zou er niet tegen kunnen om door mensen te worden uitgekafferd. Je moet het niet persoonlijk opvatten dan, maar ik zou het onbewust toch doen. Krijg je dan trouwens per verkocht product betaald?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:21

Je hebt wel een (laag) basissalaris maar per verkocht abonnement kreeg je extra en zeiden ze binnen drie maanden weer op dan ging dat weer van jouw salaris af. (erg leuk als je dus al weg bent en het wordt van je bankrekening teruggeboekt)
Ik was ook een te gevoelig zieltje, ik kan niet tegen boze mensen -O-

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:43

Bij de Hema (broodjes maken was een soort to go op Schiphol) ik moest van 8 tot 5 de hele dag staan broodjes maken en achter de kassen en het lijkt misschien leuker dan dat het is maar was blij dat ik in trein zat naar huis was kapot toen ik thuis kwam
en had maar 1 x 10 minuten pauze en 1 x een half uur terwijl er nog een kwartier pauze bij moest maar die kregen we niet

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:50

Plantjes stekken #) hele dag kleine plantjes uit elkaar trekken om ze vervolgens in mini gaatjes te moeten doen, 4 dagen volgehouden en toen hardlopend weggegaan. Werk nu bij kruidvat, ook niet super, maar het werk is wel redelijk vol te houden. Alleen de mensen!!!!! wat een vreselijk volk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:32

Werken in een koekjesfabriek. Koek in doosjes doen, doosjes in grote dozen doen, amandeltjes op gevulde koeken doen :') enorm saai. Het leukste was dat het personeel de dozen met mislukte (=lelijke, maar wel prima eetbare) koeken mee mocht nemen *\o/*

heb ook nog een blauwe maandag mensen gebeld of ik ze een folder van diepvriesproducten mocht opsturen. Wat een ellende. Was toen een jaar of 15, wist ineens waarom ik heel goed mijn best moest doen op school :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:34

Krantenwijk vond ik niet zo leuk

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:35

Cayenne schreef:
Ja, hier ben ik wel benieuwd naar :D

Op zich was het leuk, maar met dit weer echt onhoudbaar: werken in een kas.
In de zomer steeg de temperatuur rustig richting de 38/40 graden, om vervolgens naar de koelcel te moeten lopen en een klap in je gezicht te krijgen van de kou (net een graad boven nul). De dagen waren ook erg lang: om 6 uur beginnen tot 5 uur 's avonds, en dan van 7 uur 's avonds tot 9 uur 's avonds. Zes dagen per week. Heb het trouwens wel jaren volgehouden als weekeinde en vakantiebaantje!

Toch was de groep wel gezellig, maar door het werk werd je volledig uitgeput. Sindsdien heb ik nooit meer kunnen uitslapen, ben altijd vroeg wakker :=

Gelukkig nooit echt vervelende bazen (wel die je als een nummer zagen helaas) of iets dergelijks gehad, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

die temperatuur heb ik nu ook in de wasserette.. vind het geen minpunt trouwens..

ben ik even aan het denken hoor, wat de meest vervelende baan is geweest van me.. ( heb namelijk al overal gewerkt) ik denk dat ik dan toch uit kom op terras lopen... en waarom, ik haat het altijd te moeten lachen;) haha je moet altijd vriendelijk zijn terwijl de klant je uitkaffert etc..
daar in tegen werken op festivals vind ik wel super,, terwijl dat ook horeca is maar toch anders

als me nog iets te binnen schiet zal ik het melden.. haha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:11

Ik kan moeilijk kiezen...
Opzich leuk werk maar verschrikkelijke werkgever vs vervelend werk met geweldige sfeer en leuke collega's

optie 1 was een kleding winkel. Al was het 30 graden buiten, dan nog mocht je niet een glas/flesje water achter de kassa hebben staan. Op hoofdkantoor werd via de camera's in de gaten gehouden of het personeel zich wel aan de pauze tijden hielden.

De andere was een sales functie voor ICT dienstverlening. Bedrijven opbellen en ze een kennismakings gesprek aansmeren :+ Maar geweldig leuke collega's en erg veel lol tussendoor... Alleen het werk, nee dat was niks voor mij.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:15

Toen ik 13 was had ik een bijbaan als folderbezorger, god wat haatte ik dat! Zeker in de winter, volledig bevroren als ik klaar was.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:37

Ik heb een paar dagen voor m'n vader folders "moeten" lopen. Vond het super stom :+

Verder zijn al mijn baantjes wel leuk geweest eigenlijk :)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:38

Outbound callcenter met stip op 1! Vriendin werkte er, verdiende er leuk dus maar gesolliciteerd. Sollicitatiegesprek gezamenlijk met 13 anderen en allemaal aangenomen *\o/* wist ik veel... Daarna 2 dagen onbetaalde training en toen aan de slag.

Mensen een schaakspel als ik het me goed herinner van Asterix en Obelix aansmeren en daar kregen ze dan een Idefix wekker bij :') Dienst van 6 uur volgemaakt en de volgende dag gebeld dat ze maar een ander moesten zoeken,nooit meer geweest, vreselijk werk!