Molzebeer schreef:Even een update, iedereen bedankt!
Man wat ben ik ziek. Niets aan, kan echt niets doen. Het zal de combinatie zwanger/overspannen zijn. Hopen dat dit snel weer wat beter wordt.
Ik ben overspannen geraakt omdat ik langdurig over mijn grenzen heen ben gegaan. Ik heb te veel gewerkt en icm met veranderingen in mijn priveleven is me dit uiteindelijk te veel geworden. Dit is wel een kernprobleem want mijn belastbaarheid is dus laag. Dit is niet de eerste, wel de ergste, keer dat ik overspannen ben. Overbelasting gebeurt bijna elk jaar. Vervolgens ga ik puinruimen en herstellen en begin met frisse moed na een paar maanden overnieuw. Om vervolgens een tijd later weer onderuit te gaan. Ik zie mijzelf inmiddels wel als gedeeltelijk arbeidsongeschikt ja, helaas.
Gister mijn eerste gesprek met een therapeute gehad en zij gaf aan dat ik niet meer mijn grenzen zo moet opzoeken. Het lastige hiervan is, dat mijn grenzen laag zijn. Ik moest wel 24 uur werken om genoeg te kunnen verdienen (dat was dan 900/1000) minder ging echt niet. Maar daar wordt ik dus wel ziek van is inmiddels na al die jaren (vanaf de middelbare school speelt dit) wel mijn conclusie. Zij was het hier mee eens.
Het is ook niet zo dat ik niets kan, misschien zou ik 16 uur redden. Van 20 uur werd ik ook ziek. En ik ben best goed in mijn werk en vindt het ook leuk, zo lang ik me niet overbelast voel. Maar met een kind ga ik het helemaal niet redden om te werken denk ik. Misschien een paar uurtjes, maar nooit genoeg om van rond te kunnen komen. Het is niet zo dat ik het niet wil, ik kan het gewoon niet zonder na een tijdje (paar weken, maanden, misschien een jaar afhankelijk van de drukte) ziek te worden. Ziek als in overspannen. En dat vind ik best klote en ik maak me er zorgen over.
De therapeute adviseerde om mijn voldoening niet uit mijn werk te halen maar uit mijn aanstaande moederschap. Om mijn vriend, indien hij dat zag zitten, kostwinner te laten zijn. Ik denk dat ik 1 kind net aan moet kunnen en ik kijk er ook wel naar uit, het is iets wat ik altijd heb gewild. Maar ik ben wel bang. Bang dat mijn relatie stuk loopt en ik het alleen moet doen. Daarnaast wil ik absoluut mijn eigen keuzes kunnen maken en wil ik het liefst gewoon onafhankelijk zijn en mijn eigen geld verdienen. Maar dat kan ik dus niet blijkt maar weer. En ik kan het me niet permitteren om steeds overbelast te raken als ik straks een kindje heb. Dat wil ik ook niet, ik wil een goede moeder zijn. Maar ik wil ook geen "parasiet" zijn voor mijn vriend, ik voel me er niet goed bij als hij het krapper heeft door mij en hij alles moet betalen. Maar een andere optie is er niet echt ben ik bang.
Er zijn er meestal twee voor nodig om een kind op de wereld te zetten, jij moet eens stoppen met al die druk doe je jezelf oplegt.
Lees bovenstaande nog maar eens door, ik wil voor mezelf zorgen, ik wil een goede moeder zijn, ik wil niet van mijn vriends geld leven, ik wil, ik wil, ik wil. Geen wonder dat je gefrustreerd en gestressed bent. Focus nu op je zwangerschap en kind richten en kappen met al die, ik wil, eisen.