Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:18

Hoe weten ze nou dat je 3 alcoholcontroles niet goed gedaan hebt?

Ik weiger drank mee te nemen als ik me moet legitimeren. Toen ik 28 was, werd mijn id gevraagd voor bier. Die mochten ze houden van mij. En zo jong zag ik er helaas niet meer uit O:) Maar dat is uiteindelijk het probleem van de klant en niet van jou. Dus bij enige twijfel zeker id vragen :j

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:19

furious schreef:
Vind de officiële waarschuwing wel erg hard!

lol, dat mag je vinden. Ik heb mij met de drank en horecawet bezig gehouden tijdens mijn stage. En de boetes per constatering zijn niet mis kan ik je vertellen :') En daarnaast heeft de burgemeester de bevoegdheid om de gehele winkel te sluiten voor maximaal 12 weken(kan zijn dat ik er met de weken naast zit hoor..) En dan mist zo'n supermarkt toch best veel omzet :j

Bij twijfel inderdaad gewoon om het ID-vragen. Al snap ik dat sommige ouder worden ingeschat...

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:20

Ja bij twijfel altijd vragen. Ik wordt ook geregeld nog gevraagt en ik ben 21 :')
Vind het helemaal niet erg snap het goed. Want doe je het verkeerd en komen ze erachter kan albert heijn namelijk flinke boetes krijgen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:23

Als ze mij om ID vragen denknik alleen maar : wat goed dat ze controleerd! Tzal mij een peulenschil zijn of ik een kaart moet laten zien of niet, ben overigens 29 en gebeurt niet vaak.
TS ik zou gewoon vragen bij lichtste twijfel, als ze geen legitimatie bij zich hebben dan is dat hun probleem en niet de jouwe.

Noukie

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:25

Ik ben 29, werd laatst ook gevraagd. Oudere dame en ze zei heel eerlijk: ik kan het tegenwoordig echt niet meer inschatten, dus mag ik asjeblieft een legitimatie bewijs.
Alleen maar mooi toch? :D Gewoon durven vragen inderdaad, de meeste mensen zullen er prima op reageren en zo niet, their loss. Dan weet jij tenminste zeker dat je alleen verkoopt als het echt mag :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:27

21 vind ik geen rare leeftijd om het nog naar te vragen Gytrash. Iedereen onder de 21 moet zich namelijk legitimeren. Eigenlijk moet je dus niet schatten of iemand 16 is, maar of iemand 21 is of niet. Ik werk zelf ook in een supermarkt en dat is verdomde lastig!

Ik denk altijd maar.. In Nederland ben je verplicht je ten alle tijden te kunnen legitimeren als de politie daarom zou vragen. Dus eigenlijk moet je altijd zo'n ding bij je dragen. Als je dat niet hebt, is dat niet mijn probleem en kun je inderdaad zonder alcohol/tabak vertrekken. Als je 'm wel netjes bij je draagt is het een hele kleine moeite om 'm uit je zak/tas te halen. Nee, het is niet stoer als ernaar gevraagd wordt waar je vriendjes bijstaan, maar ja, wij doen ook alleen maar wat ons gevraagd wordt! Toch?

Maar zoals ik al zei. Het blijft lastig en klanten kunnen nogal eens vervelend reageren. Een autosleutel, helm, kind is niet altijd een teken dat iemand echt oud genoeg is. Zou ook 'geleend' kunnen zijn..

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:27

Ik geef standaard mijn ID al aan, vind t zelf geen ramp :) Aan de andere kant, een maatje van me is 27, heeft een dikke baard en lijkt nog een stuk ouder dan dat ie is, en werd ook om zijn ID gevraagd. Ik snap best dat mensen zich daar aan kunnen ergeren als ze echt flink over de controleleeftijd zijn :Y)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:31

noviceh schreef:
Hoe weten ze nou dat je 3 alcoholcontroles niet goed gedaan hebt?

Ik weiger drank mee te nemen als ik me moet legitimeren. Toen ik 28 was, werd mijn id gevraagd voor bier. Die mochten ze houden van mij. En zo jong zag ik er helaas niet meer uit O:) Maar dat is uiteindelijk het probleem van de klant en niet van jou. Dus bij enige twijfel zeker id vragen :j

Er wordt iemand uit de winkel van zo'n 15 jaar naar de kassa gestuurd met wat alcohol en zij zeggen dan bij de klantenservice tegen teamleider of ik geslaagd/niet geslaagd ben :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:32

Ik ben 27 en ben er ook weleens naar gevraagd,maar ik vind het niet zo erg hoor. Gewoon vragen!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:32

Noukie schreef:
Ik ben 29, werd laatst ook gevraagd. Oudere dame en ze zei heel eerlijk: ik kan het tegenwoordig echt niet meer inschatten, dus mag ik asjeblieft een legitimatie bewijs.
Alleen maar mooi toch? :D Gewoon durven vragen inderdaad, de meeste mensen zullen er prima op reageren en zo niet, their loss. Dan weet jij tenminste zeker dat je alleen verkoopt als het echt mag :)

Dat is wel een goede om het zo te vragen eigenlijk!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:33

Bedankt voor de reacties trouwens nog! :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:35

Oeiii!
Dan had je er bij ons al uit gelegen, vrees ik..

Maar ons wordt altijd geadviseerd dat je gewoon altijd moet vragen, tenzij je echt kunt zien dat ze 30/40/ouder zijn.
Ik heb al een aantal keer mensen gevraagd om ID terwijl ze al 30 zijn. Tja.. Ik kan niet ruiken dat ze al zo oud zijn. De meesten kunnen er wel om lachen, maar je hebt natuurlijk sommigen er tussen zitten die boos gaan doen. Voor hun geldt: Als ze zich niet willen legitimeren, mag jij het niet verkopen. Zo simpel is het...
(Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan ;) )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:36

Gytrash24 schreef:
Ja bij twijfel altijd vragen. Ik wordt ook geregeld nog gevraagt en ik ben 21 :')
Vind het helemaal niet erg snap het goed. Want doe je het verkeerd en komen ze erachter kan albert heijn namelijk flinke boetes krijgen.

Men moet zich tot 20 kunnen legitimeren, dus 21 vind ik niet vreemd..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:38

Als iemand een hele kar met luiers en aardappelen heeft + een fles wijn dan zal deze waarschijnlijk niet meer 16 zijn. Als iemand enkel drank en wat chips haalt kun je het standaard gewoon vragen hoor.
Zo dramatisch is dat niet om het een keer extra te moeten laten zien.
Al is het natuurlijk hooguit rot als je om wat voor reden enkel los geld mee hebt en verder niets om je te identificeren, dat komt misschien ook voor.
Maar ja, dan nog: regels zijn regels

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 20:44

Verder als er problemen zijn kan ik natuurlijk ook teamleider bellen dus echt uit de hand lopen zal het nooit haha _O-

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:46

Anne_GTI schreef:
Als ik daardoor eerst naar huis moet niet

aan de andere kant, je moet sowieso officieel legitimatie bij je hebben op straffe van een boete..
gewoon in je portomonnee stoppen dus ben je er gelijk van af..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:49

Altijd lastig te schatten, nu heb ik vriendinnen in de 20 en lukt het me wel aardig. Maar gewoon vagen, niemand die er lastig over. Nog een vraag voor mede caissières, wat doen jullie met mensen die jullie al eens hebben gevraagd?

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:50

ik ben 17 en geef standaard mijn ID ook als ze er niet naar vragen xD. als je drank/siggaretten haalt weet je toch van te voren dat ze je ID moeten zien?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:03

BonteLisa schreef:
ik ben 17 en geef standaard mijn ID ook als ze er niet naar vragen xD. als je drank/siggaretten haalt weet je toch van te voren dat ze je ID moeten zien?

Deed iedereen dat maar! Echt super! :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:04

emma525 schreef:
Altijd lastig te schatten, nu heb ik vriendinnen in de 20 en lukt het me wel aardig. Maar gewoon vagen, niemand die er lastig over. Nog een vraag voor mede caissières, wat doen jullie met mensen die jullie al eens hebben gevraagd?

Ik denk dat ik het opnieuw zou vragen. Je krijgt zoveel klanten, denk niet dat ik van iedere klant nog zou weten hoe oud ie is e.d

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:08

Dat is lastig maar ik zou inderdaad ook gewoon vaker vragen. Had het laatst ook. En ik ben 25 normaal vragen ze dat niet maar ik moest toch even zoeken waar die gebleven was maar heb er verder geen probleem mee.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:16

Dominique_96 schreef:
Verder als er problemen zijn kan ik natuurlijk ook teamleider bellen dus echt uit de hand lopen zal het nooit haha _O-

Mag je hopen :o

Ik wil je niet bang maken, ofzo, maar ik heb al een aantal keer gehad dat ik een heel woordenboek scheldwoorden over me heen kreeg en dat ik blij was dat er een toonbank(servicepunt) tussen zat, anders was hij me zo aangevlogen, vrees ik. Toen heb ik inderdaad ook mijn teamleider erbij gehaald, die heeft het toen netjes afgehandeld.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:18

Gewoon altijd vragen, of diegene moet duidelijk 40+ zijn :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:21

Pff laatst werd aan mn collega van 38 gevraagd of ze wel 16 was. ... kan me voorstellen dat je op die leeftijd niet meer 16 geschat Wil worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:23

Ik had laatst wel een grappig 'cup-a-soup' moment.
Ik werd om mijn ID gevraagd om aan te tonen dat ik 18+ was (ben bijna het dubbele maar dat terzijde).
Vervolgens geef ik mijn rijbewijs waarop hij gaat staan zoeken naar de geboortedatum ipv gewoon naar de foto te kijken. Vervolgens hoor ik hem mompelen: ja, meer dan 18 :D
Wat had je anders gedacht bij een rijbewijs :')