Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:36

Ik hou mijn baan ook niet vol tot m'n pensioen :n
m'n werk is leuk, maar de werkdruk is (iig nu) te groot. Loop al 7 weken op m'n tenen en zit aan m'n max.
redelijk vol te houden voor,korte periode. Ik moet er niet aan denken om een jaar op deze manier door te moeyen
laatstaan 40 jaar!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:38

Nee. Ik werk nu ruim een jaar op een klantenservice en na een krappe maand was de uitdaging er wel af. Ik doe mijn werk goed omdat ik er de persoon niet naar ben om de kantjes eraf te lopen en daar mensen de dupe van te laten zijn, maar ik ga al een jaar elke dag met tegenzin naar mijn werk.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:38

Ik werk in een management functie in de horeca. Ontzettend uitdagend en er zijn voor mij ontwikkelingsmogelijkheden. We zijn momenteel de boel opnieuw aan het opzetten waardoor ik veel op de vloer aanwezig moet zijn. Dat maakt voor mij een ideale combi tussen kantoor en vloer. Maar de lange dagen en het wisselende rooster gaan mij wel met de tijd opbreken dus ik denk niet dat ik dit werk jaren ga volhouden. Maar ik zie het wel tegen die tijd. Voor nu zit ik prima op mijn plek.

_DLS_

Re: Kun jij dit werk tot je pensioen volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:40

Ik heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken ( volledig werkzaam in de paarden, en groom voor internationale wedstrijden )
Ik zou het heel graag tot mijn pensioen vol houden, als dat lichamelijk ook kan. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:41

Ik ben net een week begonnen bij mijn nieuwe baan. Heb het goed naar mn zin en kan hier zeker nog wel even vooruit. Maar tot aan mn pensioen? Ik hoop toch wel dat er nog wat groei in zit eigenlijk :D

Mijn vorige werk was leuk, maar dat was te hectisch en het bedrijf was niet mijn bedrijf. Daar lag mijn toekomst dan ook niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:42

Ik studeer nog, maar daarnaast heb ik een baantje als dierverzorgster bij een dierentuin. Dat zou ik best nog héél lang kunnen doen!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:44

Bellatrix schreef:
Je werkt klinkt wel erg leuk. :)
Heb je het naar je zin?

Zeker, alleen mis ik wel de fysieke uitdaging.
Als ik thuis kom ben ik mentaal helemaal gesloopt maar is mijn lijf nog lang niet moe.

Maar toch is je hoofd te moe om nog fanatiek wat te doen..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:44

Mijn vorige baan wel.
Nu: gehandicaptenzorg niet (nouja ik kan het wel, maar ik wil het niet) en daarnaast ben ik coach, dat wel. :j Dat is min of meer ook de bedoeling. :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:46

Nee, ik denk het niet. Ik ben operatieassistent, en ik vind het wel leuk werk maar ik ervaar het als zwaar en ik merk dat ik hier niet gelukkig van wordt. Probleem is dat ik alleen woon en een koophuis, auto en paard heb. Het salaris wat ik nu krijg heb ik ook nodig en ik ga niet switchen naar een baan waar ik minder zal verdienen. Daarnaast weet ik ook niet goed wat ik dan anders zou willen doen, maar als ik het nu bekijk zeg ik nee, dit werk blijf ik niet tot mijn pensioen volhouden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:51

Het werk wat ik doe red ik lichamelijk waarschijnlijk niet tot mijn pensioen(3 á 4 dagen in de week hoefsmid). Wat ik er ook bij doe (2 dagen op kantoor) lichamelijk wel, maar weet niet of ik dat er wel bij wil blijven doen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:09

Ben nu 53 en werk in een supermarkt. best pittig om naast de broodafdeling ook kaas en boter te doen.
Bovendien moeten we helpen met het lossen van de vracht.
Sta ik samen met een even oude collega aan een container te sjorren die we amper van z'n plek krijgen.....
Dus nee...ik denk niet dat ik mijn pensioen haal, ben voor die tijd wel versleten denk ik.....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:04

Als 14 jarig meisje was mijn droombaan paardrijdinstructrice ...en na school heb ik dan ook de opleiding
in Deurne gedaan .(1990)
Daarna zo,n 13 jaar in/met paarden gewerkt te hebben was ik het helemaal zat .
En tja ..dan zit je met een opleiding waar je helemaal niets mee kunt .
Ben toen in productie werk gerolt , zwaar werk voor weinig geld ...
In 2007 ben ik via een uitzendbureau gaan werken bij een groot logistiek bedrijf als
orderpicker .Binnen 9 maanden kreeg ik bij dat bedrijf een vast contract aangeboden, 2 jaar later begon
ik intern een opleiding als leidingevende .
Nu ondertussen al 3 jaar Groupleader in het warehouse ,en stuur een stuk of 20 mannen aan ~~}> ...
op een erg leuke afdeling , met leuke producten.
Mocht ik dit werk zat worden , kan ik altijd nog wisselen naar een andere afdeling of binnen het
bedrijf naar andere functie .

Dus ..ja ..denk dat ik dit werk wel tot mijn pensioen kan doen ...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:18

zolang ik nog kan groeien blijf ik, wanneer dit ophoud stap ik over
dit jaar in maart gedaan na meer dan 12 jaar en bevalt prima :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:24

Ik ben secretaresse en zit dus op kantoor. Ik kan ook vanuit huis werken. Ik kan dit wel tot mijn 67ste doen hoor. Zou wel graag doorgroeien naar een managementfunctie ooit. Heb HBO Officemanagement gedaan en zou uiteindelijk wel meer uitdaging willen.
Maar ik heb een baan en ben daar in deze tijd dankbaar voor. Ik ben flexibel en kan mijn paard genoeg aandacht geven en trainen ernaast. Wat ook heel belangrijk is voor mij.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:32

Ik werk in de zorg (gehandicaptenzorg en thuizorg) en denk niethet tot mijn pensioen vol hou,er is nu al slijtage in mijn rug geconstateerd en ben net 33. Zou straks als de kids groter zijn een stukje jeugdzorg willen doen,maar moet daar dan eerst voor verder leren.

Leuk om te lezen wat iedereen doet qua werk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:33

Het werk wel, de reistijd weet ik niet...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:34

ja ik snap ook niks van mensen die elke dag zo lang onderweg zijn naar het werk, zou ik het niet waard vinden en zeker niet met een gezin enzo

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:36

MacavityL schreef:
Ik ben hersenwetenschapper en kan dit werk inderdaad nog wel heel lang doen, zo leuk vind ik het! Natuurlijk zal er op gegeven moment een verschuiving komen van minder onderzoek naar meer lesgeven oid, maar in prinicipe lijkt het me leuk om lang door te gaan in dit vakgebied, misschien zelfs tot na m'n pensioen - ga ik boeken schrijven ofzo :D

Jaaaa en ik ben op weg om hetzelfde te worden - nu nog als research student, maar mijn doel is daarna ook verder te gaan in 't onderzoek. Veel afwisseling, maar nooit saai - er is nog zoveel uit te zoeken! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:37

Waarom? Omdat ik dichterbij huis niet zo'n passende, leuke, uitdagende baan kan vinden en.me dat veel waard is (ambities). Helaas werkt mijn vriend precies de andere kant op en wonen we net uit het.midden.

Hier ook wetenachappelijk onderzoek :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:40

Ik werk in de marketing/evenementen en ga op middellang termijn meer richting evenementen om uiteindelijk voor mijzelf te starten :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:50

Jenny_S schreef:
ja ik snap ook niks van mensen die elke dag zo lang onderweg zijn naar het werk, zou ik het niet waard vinden en zeker niet met een gezin enzo

En ik snap niks van mensen die voor een minder uitdagende baan kiezen, alleen zodat ze er dan op de fiets naartoe kunnen. Om daarna zo snel mogelijk weer met man en kinderen aan de keukentafel te kunnen zitten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:18

Ik heb jaren wetenschappelijk onderzoek gedaan maar was er klaar mee ;)
Nu de kwaliteit in. Wet en regelgeving haha
Ik check nu of jullie wel volgens de normen werken ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:19

Anoeska schreef:
Jenny_S schreef:

En ik snap niks van mensen die voor een minder uitdagende baan kiezen, alleen zodat ze er dan op de fiets naartoe kunnen. Om daarna zo snel mogelijk weer met man en kinderen aan de keukentafel te kunnen zitten.

Nee die kant wilde ik ook weer niet op haha
Maar 1,5 uur in de trein heen en terug voor een baan vind ik echt niet te doen
Uur al lang
0,5 uur in auto kom je al een heel end in nederland

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:23

Wat een onzin, ik.doe een uur over 80km en dat is 3kwartier snelweg en een kwartier stad.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:28

Ik zit al meer dan 10 jaar in de schoonmaak, en hoewel dit lichamelijk best zwaar is vind ik het geestelijk zwaarder. Vooral omdat die schoonmaakbedrijven de schoonmakers nogal uitbuiten en rotgeintjes flikken. Zo hebben ze mij gewoon uren afgepikt, dit scheelt me 2400 euro aan inkomsten. En het kan en mag allemaal..Het is gewoon moderne slavenarbeid,alleen de zweepslagen mis ik nog. Toch vind ik het werk op zich geen straf, en wil ik het best tot mijn pensioen volhouden.