Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:57

Geryon schreef:
[naam] schreef:

En daarna is het afgelopen met goede punten halen. Dan zitten ze tijdens de les enkel op dat klote ding te kijken.....

Heel veel scholen/docenten laten dat niet toe hoor :+

Ik denk dat ze nu ook al een soortgelijke telefoon heeft met whatsapp etc. dus zoveel zal het niet veranderen in dat geval.

Ik ben zelf docent en als iets een doorn in het oog is dan zijn het de smartphones.
Op elke school hetzelfde verhaal...

In het nieuwe schooljaar bij mij in de lessen nieuwe regels. Ben benieuwd, hopelijk verbetering.

Maureen_M

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:58

Ochja die vriendin heeft ook 9 paarden in de stallen staan dus ik snap het ergens wel. Verder is het een ontzettend lieve meid en ik hou ontzettend veel van der want ze staat altijd voor me klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:59

Geryon schreef:
[naam] schreef:
Je moet eens weten hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn!
Ik maak het jaarlijks mee als mentor helaas.

Gevoelig voor wat en met welk gevolg? (gewoon interesse :D)

Ik praatte trouwens vanuit de ouders. Dat ze niet ineens hun kind willen overhalen als ze wat duurders geven.

@ Anna. Het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Kinderen die altijd al dure cadeaus hebben gekregen zijn er even blij mee als iemand die altijd relatief goedkope cadeaus krijgt. Althans, is mijn ervaring.

Minder goed punt halen huilen, meer stress want ze moeten hoog punt want als rapportcijfer zakt geen groot cadeau etc etc.

Echt vaak huilende kids. Zo sneu en zo dom van de ouders...

Anna

Geryon, dat ben ik wel met je eens; het is maar net wat je gewend bent.
Feit is dat ik later niet zo'n ouder wil worden die zijn kind voor elk rapport wat 'groots' geeft en zijn kind daar aan laat wennen.
Dat voelt voor mij als omkopen :)

Eileen_

Mijn vriendin kreeg trouwens een paard als ze van tl-havo naar havo opstroomde
had ze gered, en op de havo als ze hoger dan een 7 (?) stond kreeg ze een trailer
en daarna een prestigezadel
en daarna wit dekje enz
en daarna startkaart
en...
:')
(ook allemaal gekregen)
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 09-07-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:00

M_hartje_M schreef:
Ochja die vriendin heeft ook 9 paarden in de stallen staan dus ik snap het ergens wel. Verder is het een ontzettend lieve meid en ik hou ontzettend veel van der want ze staat altijd voor me klaar!

Welke vriendin? :?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:02

vonneke schreef:
Geryon schreef:

Ik praatte trouwens vanuit de ouders. Dat ze niet ineens hun kind willen overhalen als ze wat duurders geven.

@ Anna. Het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Kinderen die altijd al dure cadeaus hebben gekregen zijn er even blij mee als iemand die altijd relatief goedkope cadeaus krijgt. Althans, is mijn ervaring.

Minder goed punt halen huilen, meer stress want ze moeten hoog punt want als rapportcijfer zakt geen groot cadeau etc etc.

Precies :j
Als ze bij een minder goed rapport ook een duur cadeau krijgen dan vind ik dat best wel verwend en waarom zou je de volgende keer dan nog je best doen?
En als ze bij een minder goed rapport niks krijgen dan wordt de druk voor goede cijfers steeds hoger, maar in mijn ogen niet op de juiste manier; namelijk voor dat grote cadeau en niet om het halen van goede cijfers op zich :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:02

vonneke schreef:
Geryon schreef:

Heel veel scholen/docenten laten dat niet toe hoor :+

Ik denk dat ze nu ook al een soortgelijke telefoon heeft met whatsapp etc. dus zoveel zal het niet veranderen in dat geval.

Ik ben zelf docent en als iets een doorn in het oog is dan zijn het de smartphones.
Op elke school hetzelfde verhaal...

In het nieuwe schooljaar bij mij in de lessen nieuwe regels. Ben benieuwd, hopelijk verbetering.

Bij ons werden ze ingenomen. Best erg dat kinderen de gevolgen ervan niet in kunnen zien. Zelf ben ik erg blij dat ik mijn smarthphonetje had dit saaie jaar trouwens. :=

vonneke schreef:
Geryon schreef:

Ah zo. Zo had ik nog niet gedacht.

Anna schreef:
Geryon, dat ben ik wel met je eens; het is maar net wat je gewend bent.
Feit is dat ik later niet zo'n ouder wil worden die zijn kind voor elk rapport wat 'groots' geeft en zijn kind daar aan laat wennen.
Dat voelt voor mij als omkopen :)

Ik zie het totaal niet als omkopen. Sommige doen dat natuurlijk wel, maar kan ook gewoon omdat je zo trots bent op je kind oid. Maar ik begrijp je wel hoor.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:03

Eileen_ schreef:
Mijn vriendin kreeg trouwens een paard als ze van tl-havo naar havo opstroomde
had ze gered, en op de havo als ze hoger dan een 7 (?) stond kreeg ze een trailer
en daarna een prestigezadel
en daarna wit dekje enz
en daarna startkaart
en...
:')
(ook allemaal gekregen)

:') en toen een wedstrijd :D (was die trailer niet ook een beetje cadootje aan jezelf? :o )

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:03

Ik krijg niet echt iets van m'n ouders, het geeft al voldoening om te zien dat ze fier en trots zijn opme... Ik hoef ook niets te hebben voor een goed rapport, ik studeer om later een mooie job te hebben. Een job waarin je je gelukkig voelt. Met dat idee wordt het studeren en het halen van een goed rapport een stuk makkelijker. Nee geef mij maar geen dure spulletjes, ik wil goede rapporten halen om straks te job van m'n leven te hebben... Niet voor een iphone of wat dan ook :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:04

felintje schreef:
Ik krijg niet echt iets van m'n ouders, het geeft al voldoening om te zien dat ze fier en trots zijn opme... Ik hoef ook niets te hebben voor een goed rapport, ik studeer om later een mooie job te hebben. Een job waarin je je gelukkig voelt. Met dat idee wordt het studeren en het halen van een goed rapport een stuk gemakkelijker. Nee geef mij maar geen dure spulletjes, ik wil goede rapporten halen om straks te job van m'n leven te doen... Niet voor een iphone of wat dan ook :)

_/-\o_

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:04

Euh... Mijn kids van 8 en 11 hebben niks gekregen... Ben ik nou een ontaarde moeder? :P

Sowieso krijgen ze hier op de montessori een verslag en geen rapport. En we belonen ze het hele jaar door al met complimenten etc. Bij iets wat echt als prestatie aangemerkt kan worden ( beëindiging fysio bijv van zoon) gaan we wel eens uit eten. Ze hebben hier al genoeg spul en glunderen gewoon als we de verslagen doornemen vanwege dat ze het zo goed doen. Dus helaas voor hun, geen rijksdaalder in euro's, mini iPads of wat dan ook. Maar gewoon een dikke knuffel en een flinke pluim :D

Edit: beide kids gaan graag uit eten, liefst japans of sushi. Dus uit eten is echt een superbeloning hier. En mama en papa houden er ook van haha.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 09-07-13 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:05

felintje schreef:
Ik krijg niet echt iets van m'n ouders, het geeft al voldoening om te zien dat ze fier en trots zijn opme... Ik hoef ook niets te hebben voor een goed rapport, ik studeer om later een mooie job te hebben. Een job waarin je je gelukkig voelt. Met dat idee wordt het studeren en het halen van een goed rapport een stuk makkelijker. Nee geef mij maar geen dure spulletjes, ik wil goede rapporten halen om straks te job van m'n leven te hebben... Niet voor een iphone of wat dan ook :)

+1 _/-\o_

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:05

Op de basisschool mocht ik aan altijd voor mijn eindrapport een cd uitkiezen. Ik weet dat ik op de middelbare school een keer een printer een gekregen en toen ik gelaagd was mocht ik samen met mijn zus een paar dagen naar londen :-) van mijn opa en oma kreeg ik vaak ook wel een paar euro :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:06

blair schreef:
Op de basisschool mocht ik aan altijd voor mijn eindrapport een cd uitkiezen. Ik weet dat ik op de middelbare school een keer een printer een gekregen en toen ik gelaagd was mocht ik samen met mijn zus een paar dagen naar londen :-) van mijn opa en oma kreeg ik vaak ook wel een paar euro :o

Ik weet niet hoe lang dit geleden is, maar had je niet sowieso al een printer nodig op de middelbare school? :P

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:07

Van mijn opa en oma een euro of 10, me ouders zeggen 100 keer; je moet even een cadeau verzinnen voor je rapport! En ik zeg altijd; doe maar gewoon geld mam :+
en dan krijg ik voor gewone rapporten 10 ofzo en voor me eindrapport (die over het hele jaar) rond de 20.
Maar een telefoon of andere hele dure dingen, nee. alleen als ik geslaagd ben
me broer is dit jaar geslaagd en volgensmij betalen me ouders zijn rijbewijs (of grotendeels). ik denk dat het bij mij ook wel zo zal gaan haha. En voor een moou cijfer gewoon een 'goedzo'

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 23:07

vonneke schreef:
M_hartje_M schreef:

Welke vriendin? :?

Die wat de iphone 5 krijgt haha

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:09

_Lorette_ schreef:
Een rijksdaalder van oma :))

Haha, herkenbaar. Hier ook. :D

Van mijn ouders kregen we 25 gulden voor ons 'eindrapport.' :) En toen we overgingen naar de euro werd dat €15,-

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:10

Een schouderklopje en een gesprek met mn ouders dat ik volgend jaar minstens zo goed moest presteren. Prima toch? Dan houd je dingen om van te dromen. Zou niet weten wat ik zou moeten dromen als ik alle dingen van pappie en mammie zou krijgen.
Ook zoiets: avond4daagse. Klasgenootjes kregen hele bakken snoep. Elke avond weer en de laatste avond kregen ze ongeveer het dubbele. Ook altijd een flinke bos bloemen erbij. Ik kreeg nooit wat, en wat was ik daar vroeger teleurgesteld om! Inmiddels ben ik blij dat wij nooit snoep/koek/andere troep kregen: nog nooit gaatjes gehad en ik durf te wedden dat ik een kleinere maat heb dan mn oude klasgenootjes.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:11

Ik kreeg voor basisschool rapport meestal een paar euro (van zowel ouders al opa & oma)
Voor HAVO overgangsrapporten meestal niet echt iets, wel een keertje een tent gekregen. Voor HAVO diploma heb ik een reisje naar Turkije gekregen (had ik ook gekregen als ik niet geslaagd was overigens).

Voor m'n propedeuse zijn we met gezin uit eten geweest, en ik krijg van m'n opa en oma's wel een bloemetjes ofzo voor overgang naar volgend jaar, halen van propedeuse en stage enz.

Mijn ouders hadden trouwens wel een weddenschap met mijn broertje dat hij 500 euro kreeg als hij geen BSA kreeg van zijn opleideing (is hem waarschijnlijk niet gelukt..... -O- sukkel, was lekker makkelijk verdient geweest)

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:11

Dubbelpost sorry
Laatst bijgewerkt door kristianneb op 09-07-13 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:17

Meestal naar de paardenwinkel, mocht ik een setje ofzo uitkiezen.
Maar dit waren dan de examenrapporten, niet het dagelijks werk zoals het bij ons word genoemd :)

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:18

Geryon schreef:
blair schreef:

Ik weet niet hoe lang dit geleden is, maar had je niet sowieso al een printer nodig op de middelbare school? :P

Haha ja we hadden toen ook wel 2 printers in huis (maar die wilden het nog wel eens niet doen...), maar toen ik volgens mij naar de tweede klas ging, kreeg ik een printer voor ik m'n eigen kamer :D
Laatst bijgewerkt door blair op 09-07-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:19

blair schreef:
Geryon schreef:

Haha ja we hadden toen ook wel 2 printers in huis (maar die wilden het nog wel eens niet doen...), maar toen ik volgens mij naar de tweede klas ging, kreeg ik een printen voor ik m'n eigen kamer :D

Luxe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:21

Net zoals velen gewoon complimenten voor mijn rapport van mijn ouders, van mijn grootouders soms wel en soms niet een beetje geld :) Uiteindelijk moet je, lijkt mij, de prestaties voor jezelf doen, en niet voor de mensen om je heen :P Al ken ik mensen die met grotere giften een stok achter de deur hadden, omdat ze anders écht niets uitvraten.