Studenten stad Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 19:20

josien_m_ schreef:
Het voorhuisje van onze boerderij, een kamer 4 X 6 ongeveer, eigen voordeur, eigen keukentje, gedeelde badkamer en ook nog een kleine slaapkamer is mogelijk.

Dat is best een grote kamer. Ik denk dat daar best animo voor is, want je hebt studenten die in Groningen gaan wonen voor echt het studentenleven, maar ik denk dat er ook genoeg zijn die gewoon moeten door de afstand. Ik zou het best leuk vinden zo'n ''huisje''. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel jullie er voor vragen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:53

Denk wel zeker dat daar interesse in zal zijn :j Een vriend van mij heeft vorig jaar zijn eerste halfjaar op dertig minuten buiten de stad in een woonboot doorgebracht omdat 'ie niks kon vinden, dus 't lijkt me dat je hier ook wel iemand voor moet kunnen vinden :+ En al helemaal met eigen keuken + mogelijkheid tot stal. Denk dat er genoeg paardenliefhebbers zijn die daar heel gelukkig van zouden worden.. 't Is jammer dat 't een gedeelde badkamer is, anders zou je er nog huurtoeslag voor kunnen aan vragen ook.

Elevien

Re: Studenten stad Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:33

Huurtoeslag kan je toch al aanvragen met eigen voordeur?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:34

Nope, volgens mij alleen als je echt zelfstandig bent (dus incl. eigen badkamer en keuken).. En ook zonder eigen voordeur, als 't maar een deur met een eigen slot op de deur is, zeg maar.. (Dacht ik toch iig..)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:38

Citaat:
U kunt alleen huurtoeslag krijgen voor een zelfstandige woonruimte. Dit is een woning met een eigen toegangsdeur die u van binnen en buiten op slot kunt doen. In de woning moeten op zijn minst aanwezig zijn:
- een eigen woon(slaap)kamer
- een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
- een eigen toilet met waterspoeling

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:38

Ha wat leuk! Ik heb me ook aangemeld voor de opleiding SGM aan de hanze! :)
Nu woon ik heel mijn leven al in groningen city, ben benieuwd naar de opleiding!! :) :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 15:44

Nienkee schreef:
Ha wat leuk! Ik heb me ook aangemeld voor de opleiding SGM aan de hanze! :)
Nu woon ik heel mijn leven al in groningen city, ben benieuwd naar de opleiding!! :) :)

Wat leuk!! Heb je al de medische test gehad?

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:25

Nee nog niet. Zal deze week ff afspraak maken. Jij al wel? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:44

TE5 schreef:
Citaat:
U kunt alleen huurtoeslag krijgen voor een zelfstandige woonruimte. Dit is een woning met een eigen toegangsdeur die u van binnen en buiten op slot kunt doen. In de woning moeten op zijn minst aanwezig zijn:
- een eigen woon(slaap)kamer
- een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
- een eigen toilet met waterspoeling

Klopt volgens mij helemaal
Volgens mij moet je voor huurtoeslag ook een eigen huisnummer krijgen en die kun je uberhaupt pas krijgen als je alle voorzieningen achter eigen deur hebt (keuken, toilet en douche). Dus zo lang je gedeelde voorzieningen hebt kan t doorgaans niet. Uitzonderingen daar gelaten, er zijn studentenflats die niet zelfstandig zijn maar die ooit zijn aangewezen als adressen waar je huurtoeslag op kunt aanvragen. Maar tegenwoordig kan dat volgens mij niet meer.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:34

Nienkee schreef:
Nee nog niet. Zal deze week ff afspraak maken. Jij al wel? :)

Ja ik heb het 2 maand geleden gehad. Stelde niet zo heel veer voor :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:31

Hoi! :)

Ik studeer ook in Groningen, ga nu naar het derde jaar van de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hanze op het Zernike. Huur net een kamer en ben van plan daar per september echt te gaan wonen, nu eerst lekker de vakantie de tijd om er wat leuks van te maken. Heb een reistijd van makkelijk twee uur en dat is toch best slopend, vooral in de drukke periodes + Groningen lijkt me een leuke stad om te wonen :D

Ken, op wat klasgenoten na, weinig mensen nog in Groningen dus het lijkt me best leuk om eventueel wat mensen te leren kennen. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:59

Hé, ik ga aan SJD beginnen in september :D Hoe is de opleiding? Bevalt het een beetje? Is het zwaar?

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:18

Helaas.. ik ben niet toegelaten op de opleiding in groningen. dus nu moet ik naar Leeuwarden toe.. erg balen..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:20

Welke opleiding wile je doen Sharissael? Wel jammer.

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:25

MWD :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:06

ElineS schreef:
Hé, ik ga aan SJD beginnen in september :D Hoe is de opleiding? Bevalt het een beetje? Is het zwaar?

Wat leuk! Ik vind het helemaal super. Heb hiervoor een jaar mwd in Leeuwarden gedaan en daar miste ik toch iets 'stevigs' in, ondanks dat die vakken wel interessant waren. En de school was een dikke zooi.. ik wou graag dat sociale combineren met iets stevigers als het ware en dat is gelukt gezien we vrijwel alleen rechtvakken hebben (en veel communicateitrainingen). Ik vind het erg leuk, eerste jaar was goed te doen maar heb het tweede jaar toch wel als veel zwaarder ervaren. Je wordt echt platgegooid met opdrachten en assessments en tussendoor moeten dan ook nog 'even' tentamens worden gemaakt. Maar zeker een heel leuke opleiding waar je erg veel leert. :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:26

Femke_S schreef:
ElineS schreef:

Wat leuk! Ik vind het helemaal super. Heb hiervoor een jaar mwd in Leeuwarden gedaan en daar miste ik toch iets 'stevigs' in, ondanks dat die vakken wel interessant waren. En de school was een dikke zooi.. ik wou graag dat sociale combineren met iets stevigers als het ware en dat is gelukt gezien we vrijwel alleen rechtvakken hebben (en veel communicateitrainingen). Ik vind het erg leuk, eerste jaar was goed te doen maar heb het tweede jaar toch wel als veel zwaarder ervaren. Je wordt echt platgegooid met opdrachten en assessments en tussendoor moeten dan ook nog 'even' tentamens worden gemaakt. Maar zeker een heel leuke opleiding waar je erg veel leert. :)

Waar heb je in Leeuwarden MWD gedaan? aangezien ik MWD ga doen in Leeuwarden haha..

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:09

NHL :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:22

ooh haha. ik ga als het goed is straks naar de NHL toe om mwd te studeren :P

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:42

Dan hoop ik voor je dat ze iets aan de chaos daar hebben gedaan :p.

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:15

Dat hoop ik dan ook maar hahah

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:24

Ik ga aankomend jaar ook naar grun naar school ! verder niet op kamers ofzo, ga naar noorderpoort collega aan de norasiccama laan ofzo haha detailhandel niveau 2 verkoper bbl.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:37

Hora Siccamasingel, ook leuk! heb daar dit jaar sportlessen gegeven aan de eerste jaars.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:16

NogSteedsGek schreef:
Hora Siccamasingel, ook leuk! heb daar dit jaar sportlessen gegeven aan de eerste jaars.

Ook aan noorderpoort leerlingen ?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:20

Ik moet helaas nog een jaartje wachten voor ik mag studeren in Groningen, ik ben gezakt..
Ik wou de opleiding MWD gaan doen :)
En ik blijf lekker thuis wonen haha