HAVO examenjaar 2013/2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:53

xSteffie schreef:
taartjee schreef:

Hier nog een!
Gelukkig heb ik morgen mijn twee laatste toetsen!
Nog een Engels tekstje en een godsdienst repetitie, piece of cake!
Succes met wiskunde! Als je hulp nodig hebt, doe maar een pb'tje ;)

JFC zeker? moet haast wel met dezelfde toetsen en dat je in voorthuizen woont!
Grappig zitten we bij elkaar op school. :D

Jep JFC!
Ik kon ze vandaag wel schieten!
Kom ik daar heel leuk aan bij het lokaal (118) voor betoog, zijn er geen laptops beschikbaar -:(- Heb ik dat hele ***betoog met de hand moeten schrijven! |o

_Steffie

Re: HAVO examenjaar 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:55

Ja ik hoorde dat inderdaad, vriendin van me zat daar ook. :) Ik zie net een mailtje dat jullie m over mogen doen.. vrijdag t 1e haha! Welke klas zit je?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:56

dressuur518 schreef:
Ik heb echt last van studie ontwijkend gedrag, maar ik moet zo echt even bokt vaarwel zeggen en heel hard voor Wiskunde gaan leren!

Hier nog een!
Gelukkig heb ik morgen mijn twee laatste toetsen!
Nog een Engels tekstje en een godsdienst repetitie, piece of cake!
Succes met wiskunde! Als je hulp nodig hebt, doe maar een pb'tje ;)[/quote]

JFC zeker? moet haast wel met dezelfde toetsen en dat je in voorthuizen woont!
Grappig zitten we bij elkaar op school. :D[/quote]
haha ik ken jullie school ook! een vriendinn van mij zit daar ook op school!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:58

xSteffie schreef:
Ja ik hoorde dat inderdaad, vriendin van me zat daar ook. :) Ik zie net een mailtje dat jullie m over mogen doen.. vrijdag t 1e haha! Welke klas zit je?

Ik zit nu in H4e, maar ik ga niet op mijn vrije dag dat verrekte betoog over tikken op een pc, ze mogen nu leuk mijn handgeschreven versie gaan nakijken! Hahahaa
In welke klas zit jij dan?

@dressuur581, wieeeee? :Y)

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:37

taartjee schreef:
xSteffie schreef:

Ik zit nu in H4e, maar ik ga niet op mijn vrije dag dat verrekte betoog over tikken op een pc, ze mogen nu leuk mijn handgeschreven versie gaan nakijken! Hahahaa
In welke klas zit jij dan?

@dressuur581, wieeeee? :Y)

Ik zit nu in H4I, nee inderdaad ik zou ook niet gaan hoor! :D Pff bijna klaar de toetsen.. laatste lootjes.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:37

Dan zit je bij N.adiah! Of niet?

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:10

Ik meld me ook weer :)
5-Havo here i come!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:12

Okee ik hou van mijn leven hahahhah! Ik had uitgerekend dat ik een 3 moest halen om een voldoende voor wiskunde te blijven staan. Wat heb ik gehaald? Precies een 3,0! Ik sta gewoon een voldoende voor wiskunde nu *\%/*

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:13

Gefeliciteerd Nanniepannie!
Ik ga gelukkig over, zonder onvoldoendes.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:19

Thanks! jij ook gefeliciteerd! Oeh dat is lekker zeg. Zonder onvoldoendes overgaan! Dan begin je havo 5 gewoon helemaal netjes (:

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:00

Hallo mag ik me melden hier? :D Ik kom uit het HAVO eindexamen topic van dit jaar, maar ik ben (helaas, zoals verwacht) gezakt! Ik ben de eerste zakker die zich meld of niet? :))

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:04

Ikwashier schreef:
Hallo mag ik me melden hier? :D Ik kom uit het HAVO eindexamen topic van dit jaar, maar ik ben (helaas, zoals verwacht) gezakt! Ik ben de eerste zakker die zich meld of niet? :))

Nee! Ik was eerder :P
Nou, ik heb mijn eindexamen gewoon niet gedaan ;)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:07

oja lees het, maar dat is het niet helemaal :Y)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:11

Hahaaa, ja je hebt gelijk :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:18

taartjee schreef:
Ikwashier schreef:

Nee! Ik was eerder :P
Nou, ik heb mijn eindexamen gewoon niet gedaan ;)

Misschien erg brutaal, maar mag ik vragen waarom je je eindexamen niet hebt gedaan? :o

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:34

Nee hoor!

Ik ben in havo 4 overgestemd door mijn leraren (2 onvoldoendes, gemiddeld een 5,8) ze hadden er vertrouwen in dat ik het ging halen. Ik begon dus al met een ***lijst in havo 5, wat niet heel erg heeft meegeholpen, daarbij zat/zit ik niet goed in mijn vel.
De eerste toetsweek ging nog wel aardig, de tweede was 50/50 en de laatste toestweek ging het allemaal fout, geen een voldoende gehaald terwijl ik echt onwijs hard had geleerd.
Dit alles zorgde ervoor dat ik op mijn rapport zo'n 7 of 8 tekorten had, en dat zou betekenen dat ik voor alle vakken, minstens een 7,5 moest gaan halen om mijn gemiddelde goed te krijgen.
Je snapt hopelijk dat dit gewoon een onmogelijke opgave is en was en was mijn vonnis al bij voorbaat getekend: gezakt.
Ik ben met mijn ouders en school in gesprek gegaan en we hebben samen besloten dat ik geen examen ga doen, maar dat ik in plaats daarvan de laatste maanden/weken nog ga meedraaien in havo 4 om toch nog iets nuttigs te doen en om er voor te kunnen zorgen dat ik volgend jaar WEL een goede start maak.
Heel veel mensen snappen niet dat ik het examen niet heb gedaan, want 'dan heb je hardstikke lang vakantie!'
Zo werkte het dus bij mij niet en ik ben zo blij dat ik deze stap heb gedaan! Ik heb het onwijs naar mijn zin in deze klas (beter als in mijn andere) en ik sta nu afgerond een 6,5 en heb nu nog maar 3 cijfers van de toetsweek terug gehad.
Dit kan gelukkig alleen maar beter worden, want ik heb de afspraak dat voor mijn toetsen het hoogste cijfer geldt :D

Je kan het natuurlijk hardstikke dom vinden dat ik het eindexamen niet heb gedaan, want zo heb ik ook niet de sfeer ervaren.
Ik heb wel dik een maand moeten wachten voordat ik uberhaupt kon worden overgeplaatst naar havo 4, dus ik heb gewoon drie weken uit mijn neus gegeten, want het enige wat op het programma stond bij alle lessen was die verrekte examentraining! Maar daar had ik niets aan, want ik deed toch geen examen. Naar heel veel lessen ben ik dan ook niet gegaan -in overleg met docent- zodat ik nog iets nuttigs kon doen in ons studielokaal. Ik ben gewoon zo blij dat ik dit met school heb kunnen regelen, want dit is de eerste keer in de hele carrière van school dat een leerling dit doet :D
Helaas kennen alle leraren me nu ook, veelbesproken onderwerp in de lerarenkamer :+

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:51

Was je serieus de allereerste leerling die zo'n stap zet?
Ik weet dat er bij ons op school best een aantal leerlingen zijn die dat gedaan hebben en dat het ook echt elk jaar wel gebeurt. Ik vind het een hele normale en verstandige keuze. Goed dat je het gedaan hebt en dat je je niks hebt aangetrokken van de mensen die het maar raar vonden!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:53

Bij mij op school is het nog nooit in de havo sector voorgekomen, wel zijn er mensen van vwo 5 naar havo 5 maar verder niet echt.
Werd in mijn oude klas ook een beetje voor gek verklaard, maar dat boeide me ook echt helemaal niets :D
Ben zo blij dat ik dit heb gedaan!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:01

Hmm okee. Dan is onze school daar denk ik wat flexibeler in. Toen ik halverwege vwo4 wist dat ik het jaar niet zou gaan halen, heeft de school ook voorgesteld dat ik dan gewoon gelijk naar havo4 zou gaan en het volgende jaar havo5 zou doen. Maarja, dat vond ik een beetje teveel van het goeie. Gewoon nog even vwo4 gedaan en dit jaar naar havo4 gegaan.

Haha najaa als jij je goed voelt bij je keuze is het mooi toch? Boeiend wat anderen er dan van denken!
Ik heb vorig jaar ook van zoveel mensen moeten aanhoren dat het zonde was dat ik mij Gymnasium opleiding zomaar weg zou gaan gooien. Nouja care. Als ik havo wil doen, dan doe ik dat (:

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:09

Helemaal mee eens!
Havo is ook een super goede basis!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:13

Precieeeees! :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:32

Wauw, harstikke verstandige keuze hoor! Hiervan leer je meer, heb je een goede basis en krijgt je zelfvertrouwen geen klap door zakken op je examen. Ik snap je keuze volledig :)
Ik ben zelf ook door die ziekte naar havo gegaan, ondanks dat ik een keihard studerende vwo-er was. Ik heb zelfs nog tweetalig onderwijs gedaan en een lading extra Engels om in het buitenland naar een Uni te kunnen. Zonde zei iedereen, maar soms moet je gewoon een stapje terug doen en bedenken wat het beste voor jezelf is, ookal is dat een jaartje extra of een niveautje lager. Je komt er toch wel als je iets wilt :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:33

En nog een voordeel, ouders zeggen altijd dat je schooltijd de beste tijd van je leven is, wij hebben een jaartje extra :+

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:01

Zoo ik ben ook over! Met een 5, voor dat achterlijke geschiedenis :')

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:07

Toch ben ik denk ik heel blij als ik van school af ben.
Gewoon een baan waar je hele dag mee bezig bent, maar verder geen stress over huiswerk en toetsen. Ik slaap vaak slecht de dag voordat ik een toets heb, gewoon omdat ik dan niet goed genoeg heb kunnen leren. Lijkt me echt heerlijk gewoon overdag naar je werk en dan daarna gewoon klaar.

Super iedereen die over gaat *\o/*