Probleempje met een leraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:35

miss_lizje schreef:
Dus ja, ik vind een telefoon in die zin wel een levensbehoefte. Zo staan er bij mijn ICE ook gegevens over mijn medicijnen en allergien. Daarnaast heeft school geen macht meer buiten de school hekken en dienen die spullen gewoon terug gegeven te worden na het einde van de dag.

Toen er nog geen mobiels waren (in mijn vroege middelbare schooltijd) fietsten we ook alleen naar school. Gebeurde er iets belden we gewoon ergens aan om te vragen of we onze ouders mochten bellen of 112 (0611 :+)
En je medicijnen of allergieen zijn gewoon bekend bij de apotheek en nog voor jij in het zkh ligt ook al bij je behandelend arts.

TS: Als je geen mobiel in de klas mag leg je hem toch gewoon in je kluis? Ik snap serieus niet waarom jouw mobiel moet afgaan tijdens een toets. Als ik ook daar de toets had moeten maken was ik woest geweest. Andere mensen hebben ook recht op concentratie. En als je daarna ook nog een grote bek geeft snap ik wel waarom ze hem een week houdt. Daar ga je overigens niet dood van :n

Maar je kunt evt gewoon naar je afdelingsleider met dit verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:36

Demivds schreef:
Annabel schreef:
Naar de rector gaan, leraar coördinator, precies uitleggen wat er is gebeurd? :)
misschien kunnen die er wat aan doen.

Mijn mentor gaf mevrouwtje weer gelijk natuurlijk doet hij altijd :Y)

Tja, hier maak ik uit op dat je al veel vaker met deze lerares te doen hebt gehad. Jouw mobiel hoort gewoon uit te staan, punt uit.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Ik besef echt wel dat er leraren en leerlingen zijn die elkaar absoluut niet liggen, is in het gewone leven ook zo, echter, je hoort elkaar wel te respecteren.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:37

Ayasha schreef:
ER staat niets over in de wet, dus ook niets dat hen de macht geeft een mobiel te stelen.
Onteigenen van goederen = stelen.

Ja, en iemand na laten blijven = gijzelen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:38

Dus vandaar ook mijn vraag; wat staat er in het schoolreglement?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:38

Martine_R schreef:
Ayasha schreef:
ER staat niets over in de wet, dus ook niets dat hen de macht geeft een mobiel te stelen.

Dat heeft ook een maximale tijd hoor, om iemand na te blijven ;) Als het langer is dan een bepaalde tijd is het idd gijzelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:40

Stelen, gijzelen.. Het word steeds gekker hier :')

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:41

verootjoo schreef:
miss_lizje schreef:
Dus ja, ik vind een telefoon in die zin wel een levensbehoefte. Zo staan er bij mijn ICE ook gegevens over mijn medicijnen en allergien. Daarnaast heeft school geen macht meer buiten de school hekken en dienen die spullen gewoon terug gegeven te worden na het einde van de dag.

Toen er nog geen mobiels waren (in mijn vroege middelbare schooltijd) fietsten we ook alleen naar school. Gebeurde er iets belden we gewoon ergens aan om te vragen of we onze ouders mochten bellen of 112 (0611 :+)
En je medicijnen of allergieen zijn gewoon bekend bij de apotheek en nog voor jij in het zkh ligt ook al bij je behandelend arts.

TS: Als je geen mobiel in de klas mag leg je hem toch gewoon in je kluis? Ik snap serieus niet waarom jouw mobiel moet afgaan tijdens een toets. Als ik ook daar de toets had moeten maken was ik woest geweest. Andere mensen hebben ook recht op concentratie. En als je daarna ook nog een grote bek geeft snap ik wel waarom ze hem een week houdt. Daar ga je overigens niet dood van :n

Het probleem is dus ik heb geen kluis, Ik heb mijn mobiel altijd op stil echt ALTIJD en dat meen ik. Ik was vorige week eerste 2 u vrij dus was vergeten de wekker van 9uur waarschijnlijk uit te zetten. Het ging totaal perongeluk en ik kon er Helemaal niks aan doen dat hij afging. Ik geef misschien een grote bek omdat ze altijd op me zit te zaniken deze keer was ik compleet van slag om de dingen die ze tegen mij zegt. Ik zeg het terug. Niemand was woest tijdens de toets, iedereen vroeg mevrouw wat want niemand snapte het en niemand werkte. Hij ging af en ik zei tegen haar. Sorry mevrouw dit wist ik niet mijn wekker stond nog aan ik zal hem uitzetten. Zonder wat te zeggen gapt ze hem uit mijn handen en ik heb geen tijd om hem uit te zetten.

Het ergste is dat ik mijn wapp op pop up heb staan, dus zonder dat ik mijn code hoef te doen kan ik app lezen en antwoorden :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:41

Martine_R schreef:
Ayasha schreef:

Neen want dat is een straf die proportioneel is en bovendien kan je ook gewoon niet gaan. Daar volgt dan een strengere straf op maar je bent vrij om die voor lief te nemen.
Een mobiel op eisen en niet meer terug geven zit geen vrijheid in. Als ik goed lees heeft ze hem zelfs uit TS haar handen genomen (geen tijd om hem af te zetten) wat ze hoe dan ook niet mogen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:42

Cayenne schreef:

Een kind kan je nu eenmaal niet langer dan zoveel uur op een dag na laten komen (of tot een bepaald tijdstip).
Of dat bij spullen zo werkt, weet ik niet

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:42

Cayenne schreef:

Tijden veranderen :D en het is bizar hoe hard dat gaat!

Wat is corvee dan? Kinderarbeid?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:45

"Ook mag een docent een telefoon niet 'fysiek afpakken'. Je mag het toestel dus niet uit de hand van een leerling grissen of loswrikken. De docent kan eisen dat het toestel wordt afgegeven op straffe van schorsing van de leerling (art. 13 Inrichtingsbesluit W.V.O.), maar hij mag daar geen geweld bij gebruiken."

Afpakken mag niet, maar het alternatief had schorsing kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-06-13 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

verootjoo schreef:
miss_lizje schreef:

Tijden zijn veranderd, en ik zeg ook heel eerlijk. Als er bij mij iemand aanbeld of ze even binnen mogen bellen zou ik wel even goed nadenken. Dit soort "smoesjes" worden namelijk ook wel eens door inbrekers etc. gebruikt. Ik laat echt niet zomaar even binnen in mijn huis.

Anyway, ken genoeg mensen in die sector die beweren dat zij zo'n zaak met alle liefde willen aanpakken. En grote kans dat ze nog zullen winnen ook dan.

Het feit dat de TS haar telefoon ook niet eens uit heeft kunnen zetten (waardoor betreffende docent mocht ze willen door al haar gegevens kan) is al schending van privacy. Want er kan geen bewijs worden aangevoerd of er wel of niet door de telefoon is gezocht. Dit is nog niet eens zo zeer voor de leerling, maar ook om de leraar dus "veilig" te stellen van beschuldigingen.

Tigra_

Nou als dat een gewoonte is om zo tegen je leraar te doen dan is het niet zo raar dat ze er een keer genoeg van heeft. Je zult toch met je mentor moeten gaan praten hierover misschien dat die wat kan bemiddelen. Wat me wel opviel is dat je eerste zegt dat je stil bent in de klaar maar in je OP staat dat je al zo vaak problemen hebt gehad met deze leraar. Als je gewoon stil bent in de klas hoe kan je dan problemen krijgen?
Je bent een puber natuurlijk maar iets meer respect mag ook wel om nu tegen haar te zeggen niemand mag jouw en je bent dik. Dat is echt het laagste wat je kan zeggen. En ik vind dat je op z'n minst kan recht trekken door naar de betreffende leraar toe te gaan en te zeggen dat het je spijt wat je gezegd hebt en dat je te ver bent gegaan. Kan me helemaal indenken dat je als leraar helemaal pissig bent als iemand jouw zo toespreekt en dat je dan helemaal niet meer zo bereid bent om te helpen. Misschien niet goed maar ook leraren hebben hun grenzen. Dus ja ik vind dat jij moet gaan praten met je mentor en dan samen naar de leraar waarbij jij je excuus kan maken en kijken of er nog het een en ander uit te praten valt.

Ik vind het nog altijd jammer dat leraren zo weinig mogen. Zeg 1 woordje verkeerd en je hebt zo ouders aan je broek geplakt en met een beetje pech gaan ze er nog een zaak van maken.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 24-06-13 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:46

Ayasha schreef:
Martine_R schreef:

Neen want dat is een straf die proportioneel is en bovendien kan je ook gewoon niet gaan. Daar volgt dan een strengere straf op maar je bent vrij om die voor lief te nemen.
Een mobiel op eisen en niet meer terug geven zit geen vrijheid in. Als ik goed lees heeft ze hem zelfs uit TS haar handen genomen (geen tijd om hem af te zetten) wat ze hoe dan ook niet mogen.

Dat is natuurlijk een hele vage omschrijving, proportioneel. Wat is proportioneel en wat niet? Vroeger kreeg je een lel met de lineaal als je met links schreef, toen was dat nog binnen de grenzen..
Tijden veranderen natuurlijk.. maar over proportioneel en niet-proportioneel moet eigenlijk iets staan in de schoolregels of moet binnen de school iets geregeld zijn.

Waarom zit aan nablijven wel ''vrijheid'' en aan je telefoon afgeven niet? Ze had hem ook gewoon niet kunnen geven.
Ben het ermee eens dat ze hem niet uit haar handen had mogen pakken, als dat gebeurd is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:49

Zoals ik het lees, heeft de leerkracht hem uit haar handen genomen. Dat mag ze hoe dan ook niet. En daar zou ik wel degelijk werk van maken. Sowieso van deze situatie en niet omdat ik mijn telefoon niet kan missen maar omdat ze met hun fikken van mijn lijf hebben te blijven.
Sowieso moet er iets van in de schoolregels staan want anders zijn ze sowieso in fout.
Nakomen staat ook in je schoolregels normaal (in die van mij, toen ik nog naar school ging iig wel)

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:51

Tigra_ schreef:
Nou als dat een gewoonte is om zo tegen je leraar te doen dan is het niet zo raar dat ze er een keer genoeg van heeft. Je zult toch met je mentor moeten gaan praten hierover misschien dat die wat kan bemiddelen. Wat me wel opviel is dat je eerste zegt dat je stil bent in de klaar maar in je OP staat dat je al zo vaak problemen hebt gehad met deze leraar. Als je gewoon stil bent in de klas hoe kan je dan problemen krijgen?
Je bent een puber natuurlijk maar iets meer respect mag ook wel om nu tegen haar te zeggen niemand mag jouw en je bent dik. Dat is echt het laagste wat je kan zeggen. En ik vind dat je op z'n minst kan recht trekken door naar de betreffende leraar toe te gaan en te zeggen dat het je spijt wat je gezegd hebt en dat je te ver bent gegaan. Kan me helemaal indenken dat je als leraar helemaal pissig bent als iemand jouw zo toespreekt en dat je dan helemaal niet meer zo bereid bent om te helpen. Misschien niet goed maar ook leraren hebben hun grenzen. Dus ja ik vind dat jij moet gaan praten met je mentor en dan samen naar de leraar waarbij jij je excuus kan maken en kijken of er nog het een en ander uit te praten valt.

Ik vind het nog altijd jammer dat leraren zo weinig mogen. Zeg 1 woordje verkeerd en je hebt zo ouders aan je broek geplakt en met een beetje pech gaan ze er nog een zaak van maken.

En het is goed van haar om mij een onzeker gevoel te geven door mij uit te schelden voor debiel etc.
Als ik nu ga zeggen dat het me spijt gaat ze zeker weten over me heen lopen, dat doet ze nu al een beetje. Ze weet dat ze me aankan en als ik dan ga zeggen sorry mevrouw denk ik dat ze me juist nog meer gaat aanspreken omdat ze dan weet dat ik toch ga toegeven, ik ken haar zo goed na alles wat ze gedaan heeft.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:52

Aan die wekker kon je dan misschien niks doen TS, maar aan je taalgebruik toen je m terug wilde wél!

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:54

Martine_R schreef:
Ayasha schreef:

Dat is natuurlijk een hele vage omschrijving, proportioneel. Wat is proportioneel en wat niet? Vroeger kreeg je een lel met de lineaal als je met links schreef, toen was dat nog binnen de grenzen..
Tijden veranderen natuurlijk.. maar over proportioneel en niet-proportioneel moet eigenlijk iets staan in de schoolregels of moet binnen de school iets geregeld zijn.

Waarom zit aan nablijven wel ''vrijheid'' en aan je telefoon afgeven niet? Ze had hem ook gewoon niet kunnen geven.
Ben het ermee eens dat ze hem niet uit haar handen had mogen pakken, als dat gebeurd is.[/quote]

Het is inderdaad gebeurt, iets wat ik ook niet goed vind. Ze raakt heel vaak mijn spullen aan. Als ik volgens haar weer iets doe pakt ze al mijn spullen en gooit ze buiten het lokaal neer terwijl ik misschien alleen maar even achterom keek of moest lachen om een klasgenoot terwijl iedereen even moet lachen. Grapjes mogen toch? maar zoals zei het doet tegenover mij vind ik echt heel stom.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:55

Demivds schreef:
Tigra_ schreef:

En het is goed van haar om mij een onzeker gevoel te geven door mij uit te schelden voor debiel etc.
Als ik nu ga zeggen dat het me spijt gaat ze zeker weten over me heen lopen, dat doet ze nu al een beetje. Ze weet dat ze me aankan en als ik dan ga zeggen sorry mevrouw denk ik dat ze me juist nog meer gaat aanspreken omdat ze dan weet dat ik toch ga toegeven, ik ken haar zo goed na alles wat ze gedaan heeft.

Dat valt wel mee dat heb je zelf in de hand. Kijk ik ga niet oordelen over wat zij gezegd heeft want dat kan ik niet. Maar je zal jezelf veel volwassener opstellen als je de eer aan jezelf houdt gewoon sorry zeggen en het leven gaat verder. Heb jij gedaan wat je kon en wat zij dan verder doet is aan haar. Als het werkelijk is zoals jij het zegt moet je mentor dat weten en die moet het verder met haar afhandelen. Jij kan alleen zelf de volwassenen zijn. Waarschijnlijk ken jij haar niet zo goed als je denkt natuurlijk zijn er leuke en mindere leuke leraren maar je hebt het ook echt wel voor een groot deel zelf in de hand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:56

TS wat staat er in je schoolreglement?

Sjee Tigra hoezo hypocriet. Je kan ook niet over TS oordelen als je toch enkel oordeelt als je de hele situatie kent dus waarom doe je het dan?

Sammie

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:01

Ik vind de reactie van ts buiten proportie. In reactie daarop begrijp ik dus wel dat de leraar de telefoon de rest van het jaar in neemt. Hoe durf je het in je hoofd te halen zo tekeer te gaan tegen een leraar en haar omvang en allerlei andere dingen er bij te betrekken alleen omdat het je niet zint dat je telefoon is afgaan en dat ze hem heeft afgepakt. Per ongeluk of niet. Je weet dat ze stil of uit moeten staan.

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:01

Ayasha schreef:

Sjee Tigra hoezo hypocriet. Je kan ook niet over TS oordelen als je toch enkel oordeelt als je de hele situatie kent dus waarom doe je het dan?

In het reglement staat: Als ze je mobiel ZIEN word hij ingenomen,

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:03

Afbeelding

:+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:04

Demivds schreef:
Ayasha schreef:

In het reglement staat: Als ze je mobiel ZIEN word hij ingenomen,

Jou mobiel is gezien en gehoord
Laatst bijgewerkt door moyra op 24-06-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:04

Wie een fout maakt, moet op de blaren zitten. Het is niet leuk TS maar ik zou toch sorry zeggen. Als ik jouw docent was had ik ter plekke je ouders opgebeld om een fijn gesprek mee voeren. Tegenwoordig denken scholieren altijd maar een grote mond te mogen geven en zijn dan nog beledigt dat ze straf krijgen ook. Onbegrijpelijk.