Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:Mijn halve klas bestaat uit mensen die net niet die 50 studiepunten hadden en na 'even' een verzoek bij de examencommissie ingediend te hebben gewoon mochten blijven. Goed, 1 meisje vind ik het terecht (moeder heeft ALS) maar sommige....Al zoiets simpels als 'm'n relatie is uitgegaan', is al voldoende. Maar dat kan wellicht per school verschillen.
Sammie schreef:Wat een verschil met vroeger. Wij moesten er 40 en je moest er minstens 27 hebben om door te kunnen. Dat is iets meer dan de helft. Van de 30 mensen uit onze klas gingen er ook maar 11 of 13 door naar klas 2.
Rider01 schreef:In ons OER staat dus geen strikte harde grenzen voor de overgang van jaar 1 naar 2 terwijl die wel zogenaamd gelden voor ons.
Per volgend jaar is dat overigens aangepast.
Dispar_Vulgo schreef:Rider01 schreef:In ons OER staat dus geen strikte harde grenzen voor de overgang van jaar 1 naar 2 terwijl die wel zogenaamd gelden voor ons.
Per volgend jaar is dat overigens aangepast.
Is dit schriftelijk (blackboard, mail, post) en tijdig (dus begin van schooljaar) aan alle betreffende studenten kenbaar gemaakt door de opleiding/examencommissie?
Zo ja, dan geldt die harde grens wel.
Zo niet, dan bezwaar maken bij de examencommissie
Sammie schreef:Toch 5 %Er zijn scholen waar het strenger is, volgens mij. En hoe zit het met het halen van vakken. Was er sprake van compensatievakken of overal een 5,5 voor tegenwoordig.
(bij ons althans)
Lauraa90 schreef:MyHorseGirl schreef:OT: vind 45 studiepunten wel heel laag, stel dat je een BSA-verlaging krijgt hoef je er misschien maar 40 te halen? Dat zijn bij ons zo'n 6 tentamens + één klein vak van één punt die je dan niet hoeft te halen en dan volgend jaar moet doen.
Ik denk dat jou totaal aantal studiepunten dan hoger is dan dat bij mij bijvoorbeeld.
Voor je propedeuse moet je bij ons alle 60 studiepunten halen, dat is dus de max, 45 van 60 is dus absoluut niet laag.
Bij mij gaat het zelfs per 15 studiepunten, dus ik heb 4 clusters met per cluster minimaal 4 vakken. Als ik 1 toets van 1 vak binnen 1 cluster niet haal mis is meteen 15 studiepunten.
Als ik 2 toetsen van 2 vakken binnen 2 clusters niet haal mis ik 30 studiepunten. Dus laag is de norm absoluut niet.
Samiyah schreef:Sammie schreef:Wat een verschil met vroeger. Wij moesten er 40 en je moest er minstens 27 hebben om door te kunnen. Dat is iets meer dan de helft. Van de 30 mensen uit onze klas gingen er ook maar 11 of 13 door naar klas 2.
Zoveel scheelt het niet.. Jij moest 70% van de punten halen en nu moet er 75% gehaald worden. (als je uitgaat van 45/60)