Op welke schoenen werk jij > horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lloesje97

Re: Op welke schoenen werk jij > horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:53

ik werk in de weekeinden, avonden/nachten in een cafetaria,
gewoon op mijn hoge adidasjes en houd het goed vol,

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:44

Ik ben ook in de weekenden/avonden begonnen in de horeca. Dat ging prima met elk soort schoen.

Maar toen ik 40 (soms 60) uur in de week ging werken was het wel andere koek. Toen ben ik die birkenstockzooltjes gaan gebruiken.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:37

Halen jullie die zooltjes los voor in je schoen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:13

Ja vroeger wel van die losse lederen birkenstockzolen gehaald. Ik weet niet of ze nog bestaan, werk al jaren niet meer in de horeca. :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:18

Ik ben ook nog altijd op zoek naar de perfecte schoen. Momenteel loop ik gewoon op ballerina's (werk zaterdags en zondags in een restaurant) en zodra die goed ingelopen zijn, loop dat heel fijn. Nadeel is dat ik elke drie maanden nieuwe kan kopen, omdat ze dan versleten zijn := hiervoor heb ik afwisselend ballerina's (zomer) en een soort hogere gympen met nepbont (winter) gehad. Die laatste liepen ontzettend fijn, maar waren erg warm.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:34

Ik werkte bij mijn vorige baan in de horeca verplicht op hele vervelende leren schoentjes met een hak van de van Haren. Bij mijn huidige baan werk ik gewoon op All Stars en dat hou ik goed vol altijd!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:36

Maar ligt het nou aan mij, of zijn All Stars echt niet goed voor je voeten? Ik werk in de zomer altijd in de Bistro van het Bostheater in Amsterdam (op All Stars) en ik kreeg op een gegeven moment hielspoor aan één voet. Maar ik moet zeggen: dat is mijn probleem voet, dus het kan ook aan mij liggen :Y)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:17

Ik zweer bij Ecco en Gabor. Echter nu de spier onder mijn voet aan beide kanten en een achillespees overbelast door gewoon écht te veel lopen en staan. Afgelopen maanden minimaal 6 dagen per week minimaal 9 uur werken (staan en lopen) aan een stuk door, zonder pauze. Daarnaast nog alles lopend gedaan in het dorp. Dat was gewoon to much...

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 13:57

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:09

Ik werk momenteel nog op Vans, echter ga ik voor de zomer denk ik toch maar een paar Nike Air Force 1 High zwart ook aanschaffen. Heb nu rode, echter zitten die redelijk krap en rood is niet helemaal gewenst op de werkvloer :P Voor de zomer word 't waarschijnlijk dikke uren draaien en dat ga ik op Vans niet redden :)
Laatst bijgewerkt door Courses op 03-04-13 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:12

Goldwynn schreef:
Ik werk in de bediening, en dit doe ik eigenlijk al jaren op mijn Nikes. Deze zouden wit moeten zijn met paarse accenten, maar omdat ik er al zo'n 4 jaar op loop wordt t denk ik toch wel rijd voor een nieuw paar.. Maar ik kan nergens leuk uitziende en fijne Nikes vinden..

Heb lastige voeten doordat de spieren in mijn tenen niet goed zijn (strekspieren uitgerekt, buigspieren ingekort, heb dus beetje gebogen bochel tenen). Deze Nikes waren de eerste schoenen waar ik veel op kan lopen zonder last te hebben, wat dus ook betekend dat ik ze haast dagelijks aan heb..

Dus als iemand nog zo'n winkel weet in Amersfoort?

Front Runner :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:32

Mijn tussenbaantje (uitzendwerk) heb ik op pumps van de van haren gedaan, maar daar had ik na 6 uur wel last van mijn voeten.

Heb inmiddels voor mijn vaste baan Reebok's gekocht, en moet zeggen, ook met 10 uur heb ik dit jaar nog geen last van mijn voeten gehad, (dat bewaar ik voor de dagen dat ik 60 uur in de week werk, gelukkig)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:47

Ik loop op ecco's. Ik werk parttime in de horeca maar die schoenen gaan gewoon al twee jaar mee en geen last van mijn voeten.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:24

Ecco's, al jaren ( wel verschillende natuurlijk :+). Ze zijn niet super mooi, maar je hebt ook geen design schoenen nodig onder werkkleding toch?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:27

Hm ik ben ook nog steeds op zoek naar schoenen waar ik lang op kan staan. Heb na een paar uur staan toch vaak al wel last van mn voeten.

Laatst keds gekocht (model vans maar met een iets beter voetbed, nog steeds niet geweldig maarja) maar die rechter schoen doet op 1 plek pijn.
Paar dagen terug in de ecco winkel geweest maar dat vond ik echt enorm tegenvallen.
Zit bijna geen voetbed in die schoenen :s
Verkoopster pegde uit dat dat komt omdat enorm veel mensen die eccos kopen steunzolen hebben en het zooltje wat er oorspronkelijk in zit er dus altijd uithalen. Dus focusesen ze zich niet op de zooltjes die er vanuitmde fabriek in lagen.
Binnenkort misschien toch maar een keer naar een orthopeed om steunzolen aan te laten meten dan.
Vnd het een tikje overdreven want ik heb helemaal geen 'probleem' voeten (nu nog niet althans) en steunzolen vind ik gelijk zo heftig.
Maar ze kon me bij ecco ook geen standaard steunzooltje geven. Ja ze had er wel 1 maar dat vond ik alsnog net niets.

Dus ik lees hier nog even mee. Misschien komt er nog wat handigs voorbij

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:29

Zelf heb ik zwarte ecco's. Het zijn lage schoenen met zo'n elastieken bandje over je voet. Echt mooi vind ik ze niet, maar ze vallen toch niet op onder mijn sloof. :) Ik werk maar hooguit één avond per week, maar na een avond van 7 uur ben ik toch wel erg blij met mijn schoenen.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:42

Ik heb jarenlang heel fijn gewerkt op Ecco's. Al mijn vaste collega's zweren erbij. Nu loop ik al een tijdje op hoge Nike dunk. Ook erg fijne schoenen. En heb voor mijn Ecco's ook op Addidas superstars rondgelopen, die liepen ook lekker.

chinookz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:53

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:41

All stars! Die gaan ook zó lang mee, draag ze echt tot ze helemaal versleten zijn. En bij ons kan de vloer ook wat glad zijn, maar met all stars ben ik nog nooit uitgleden. :) Heb ze zowel aan in de winter als de zomer.