Chaos in mn hoofd, zoveel mogelijkheden! SPH.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:28

duaal was bij ons volgens mij niet veel anders dan deeltijd. ik zat gewoon met duaal studenten in de klas. zij hadden alleen af en toe een lesdag extra en het collegegeld was véél hoger dan van deeltijd.

ik had trouwens geen avond school, maar gewoon les van half 9 's ochtends tot 17.00 / 18.30 uur in de avond.
dat waren erg lange dagen. de opleiding op zich vond ik niet zwaar, maar vooral het afstuderen kost erg veel tijd wat niet makkelijk te combineren is met 30 uur werk en je eigen paard. ik had klasgenoten die net zo veel werkte als ik en ook nog kinderen hadden, ik snapte nooit hoe zij dat gecombineerd kregen.
(nou ben ik ook echt geen voorbeeldige student en kostte het mij altijd heel veel moeite om me tot m'n schoolwerk te zetten)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:31

weet ik ook meteen het verschil tussen BBL en BOl dankzij dit topic :D

voor BBL' ers is er bij ons nog wel regelmatig plaats. (waarschijnlijk omdat ze relatief goedkoop zijn en na een maand of 3 gewoon volledige meewerken)

kopie van onze site:

Citaat:
BBL of duaal leren
Kies je voor een Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL) als je op het mbo zit of voor duaal leren bij een hbo-opleiding? Ook dan kun je bij ons terecht. Kentalis werkt hiervoor samen met verschillende onderwijsinstellingen. Eén dag in de week ga je daar naar school om je theoretische kennis te vergroten. De andere dagen werk je bij ons waardoor je veel praktijkervaring opdoet. Onze deskundige medewerkers begeleiden je. Bovendien krijg je intern cursussen en trainingen aangeboden.

Hoe werkt het?
Kies je voor werken bij Kentalis via een BBL of duaaltraject? Dan kom je bij ons in dienst op basis van een leerarbeidsovereenkomst. Je ontvangt een leerlingsalaris volgens de CAO Gehandicaptenzorg. Kentalis betaalt je schoolgeld en boeken. Voor alle opleidingen op niveau 5 volg je eerst een theoretisch jaar op de opleiding. Daarna ga je bij ons werkend leren. Omdat wij graag willen dat je een brede ervaring opdoet, werk je tijdens je opleiding altijd met verschillende doelgroepen.

Mogelijkheden per locatie
De mogelijkheden om intern opgeleid te worden, verschillen per locatie. Momenteel werken wij aan een overzicht hiervan. Van twee vestigingen kunnen we je al een overzicht geven:

Bij Kentalis Amsterdam leiden wij je op tot:

medewerker gehandicaptenzorg niveau 4;
verpleegkundige niveau 4 of 5;
sociaal pedagogisch hulpverlener niveau 5.
Bij Kentalis Sint-Michielsgestel leiden wij je op tot:

helpende niveau 2;
medewerker maatschappelijke zorg niveau 3;
medewerker gehandicaptenzorg niveau 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:16

Heino schreef:
Of heel iets anders: ervaringsdeskundige :)
Wat ik begrijp van Bokt heb je best wat bagage, steeds meer bedrijven vinden dit een grote pre en verkiezen ervaringsdeskundigen boven mensen met een papiertje met een schoon blaadje. Ik weet dat het iig in de verslavingszorg gedaan wordt, maar volgens mij zijn ze er in de psychiatrie ook mee bezig. Op die manier ben je toch meteen met mensen aan het werk en zet je een heel nuttig instrument in: jezelf :)

Nou, dat staat nog in de kinderschoenen.
En daarbij...ervaringsdeskundigheid vraagt van je dat je je eigen bagage goed op orde hebt.
En no offence Joolien,ik weet niet of jij al zover bent..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:51

Ik zit er nu nog middenin maar ben al wel redelijk stabiel :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:24

Joolien schreef:
Verpleegkundige heb ik dan weer niet zoveel mee, t gaat me echt meer om pedagogie :)

daarom zei ik ook "als ingang" het werkveld in"
sowieso is verpleegkundige ggz al een stuk meet pedagogisch dan somatische zorg , en met doorleer mogelijkheden kun je op den duur echt wel doorstromen naar een vak wat je helemaal ligt , groot voordeel is dan op dat moment ook de hoeveelheid praktijk ervaring wat je hebt, juist ook op de vloer en het dagelijkse reilen en zeilen binnen instellingen en ambulante zorg
tel dat op bij de eigen ervaring die je hebt vanaf de ontvangende kant... ik denk dat dat uiteindelijke pakket vrij waardevol kan zijn in de praktijk.

maar dan moet je wel idd een beetje affiniteit met de verpleegkunde kant hebben van het veld, want anders duurt het hele proces erg lang gevoelsmatig.
en wat al aangegeven is door Ilja, ga kijken of je een meeloopdagje kan scoren bij verschillende dingen om een goed beeld te krijgen bij verschillende zaken