Salaris voor oppassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:21

plovesb schreef:
ik krijg zelf 10,- per uur :D maar 5,- p.u is wel een normaal bedrag, eronder zou ik niet gaan zitten

Ik ook :+ .
Ben 19, en t is ook meestal 's avonds dus dan krijg ik betaald om wat op te letten en film te kijken :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:33

Manny schreef:
Urielle schreef:
5 Euro per uur voor iemand die meerderjarig is en pedagogiek studeert (incl. stages op kinderdagverblijven). Voor iemand die niet professioneel onderlegd is of heel veel ervaring heeft, zou ik minder betalen en een minderjarige laat ik niet oppassen maar zou nog minder verdienen :o

Zijn er mensen die het voor zo weinig doen?

ik vind 5 euro p/u echt zwaar overbetaald voor een beetje bankzitten, chips eten en cola drinken. Dat zou ik nooit betalen. Ik zou het overigens ook niet aannemen.
Als het overdag is en de kinderen wakker zijn vind ik het wel een normaal bedrag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:39

Manny schreef:
Urielle schreef:
5 Euro per uur voor iemand die meerderjarig is en pedagogiek studeert (incl. stages op kinderdagverblijven). Voor iemand die niet professioneel onderlegd is of heel veel ervaring heeft, zou ik minder betalen en een minderjarige laat ik niet oppassen maar zou nog minder verdienen :o

Absoluut. Ik betaal ook echt niet meer. Nogal lachen om naast de kosten van je avond uit ook nog 50 Euro voor de oppas opzij te moeten leggen. Dat kan er hier echt niet af hoor. En als je bedenkt dat het enige werk is, naar de telefoon grijpen bij grote rampspoed (want dan kom ik echt wel zelf naar huis natuurlijk!) dan vind ik 5 Euro per uur ook best oke. Als mijn kinderen nl. uit bed komen en gaan rondspoken (er is er trouwens ook maar eentje die dat praktisch kan doen, ledikantje en baby ;) ) was de oppas haar geld al helemaal niet waard :D :D :D

Moppie__

Re: Salaris voor oppassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:10

Ik pas af en toe op de kinderen van de eigenaresse van stal, en dan krijg ik 5 euro per uur.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:06

Manny schreef:
Urielle schreef:

Absoluut. Ik betaal ook echt niet meer. Nogal lachen om naast de kosten van je avond uit ook nog 50 Euro voor de oppas opzij te moeten leggen. Dat kan er hier echt niet af hoor. En als je bedenkt dat het enige werk is, naar de telefoon grijpen bij grote rampspoed (want dan kom ik echt wel zelf naar huis natuurlijk!) dan vind ik 5 Euro per uur ook best oke. Als mijn kinderen nl. uit bed komen en gaan rondspoken (er is er trouwens ook maar eentje die dat praktisch kan doen, ledikantje en baby ;) ) was de oppas haar geld al helemaal niet waard :D :D :D

Oke dan verstaan we wat anders onder oppassen. Zoals ik kook voor de kinderen ga met ze naar de sportclub toe etc. Dat zou ik niet voor 5 euro per uur gaan doen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:10

Ik krijg 3.50 per uur. Dat is altijd in de avond tot 12.00
Ik ben 14 :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:44

Ooh foutje, ik krijg ongeveer 7 euro per uur.
Maar ik kom daar al ongeveer 5 jaar en heb vanuit mijn opleiding bij de politie ehbo diploma, reddend zwemmen diploma, etc..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:48

Ik pastte altijd nachten op. Dus dan kwam ik rond 21 uur en ging rond 08 uur weer weg. Kreeg 50€ om tv te kijken en te slapen. Ideaal.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:55

ik pas elke vrijdag op van 18:00 tot 23:00
en verdien 3 euro per uur

de jongste van 2 leg ik om 19:30 op bed
en de oudste van 6 gaat op 20:30 naar bed

ik verdien gemiddeld op een avondje zo'n

15 euro en ik ben 13 jaar, zelf vind ik dit
redelijk veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:01

Ik kreeg rond de 5 euro/uur ... maar het werd wel altijd naar boven afgerond. Heb ook vaak zat gehad dat ik maar anderhalf uur had hoeven oppassen en dan 20 euro kreeg. Voor minder dan 5 euro/uur zou ik het ook niet doen (op je 13e is dat prima, maar niet boven je 20e). Al is het enkel bankhangen en de koelkast leeg eten, je hebt wel op dat moment een bepaalde verantwoordelijkheid om op een kind of meerdere te passen. Als er iets gebeurd moet je wel op de juiste manier reageren. Na 12en rekende ik niet meer, maar kreeg vaak wel meer.