zo blij met mijn cijvers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:01

Charmaiineee schreef:
Fiffill schreef:
Haha wat een reacties over een grapje :')

Voor mensen met dyslexie is dit geen grapje, denk ik zo.

_/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:52

Charmaiineee schreef:
Fiffill schreef:

Oh, ik wist niet dat dat ook je humor aantastte :')

Nee, kom op zeg. Dit was toch een schot voor open doel... ken zat mensen met dyslexie die ook wel eens om hun eigen foutjes kunnen lachen :D

Afwezig

Re: zo blij met mijn cijvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:00

Dan is het zelfspot, nu concludeer je het al voor een ander! Terwijl jij geeneens weet hoe degene zich voelt achter zijn of haar beeldscherm! ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:01

Fiffill schreef:
Je cijfer voor Nederlands is zeker niet zo hoog :Y)

Sorry, kwam even heel leuk over. :Y)

Maar TS, leuk zeg! Je gaat het vast wel halen zo. Go on! *\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:07

Annekeee schreef:
Dan is het zelfspot, nu concludeer je het al voor een ander! Terwijl jij geeneens weet hoe degene zich voelt achter zijn of haar beeldscherm! ;)

En gelukkig kan TS zoals hij zelf zei wel tegen een grapje! ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:12

Charmaiineee schreef:
Fiffill schreef:

nee , niet echt , ik kan het wel begrijpen hoor.
ik begrijp die reactie's prima , vandaar ik ook in mijn onderschrift
heb staan dat ik dyslexie heb.

iedereen zegt inderdaad dat tegenwoordig iedereen dyslexie heeft ,
maar vroeger kon men geen dyslexie , vandaar dat er
ook zoveel '' bijgekomen zijn ''
het best lastig hoor
als ik 1 keer iets verkeerd lees blijf ik dat altijd verkeert zeggen / schrijven
( zoals de bakstukken , als ik even niet op ben aan het letten schrijf ik altijd balkstukken )

volgensmij heb jij best een erge vorm van dyslexie , dus dan zijn die fouten gewoon logisch !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:16

Fiffill schreef:
Annekeee schreef:

En gelukkig kan TS zoals hij zelf zei wel tegen een grapje! ;)

heb je al nagedacht over mensen die dezelfde ( ook moeilijk woord voor mij , ik heb
altijd de neiging om dezelfvde te schrijven )
fouten maken zich hier ook door aangesproken kunnen voelen , en dit niet echt als een grapje zien ? ? ?
overgens bedoel ik niet dat ik mij aangesproken voel , ik maak dit soort fouten
ondanks mijn zware dyslexie niet omdat ik altijd héél veel boeken heb gelezen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:18

Het enige wat ik zei was

Fiffill schreef:

En vervolgens feliciteerde ik hem met z'n cijfers. Als je daar problemen mee hebt, prima, maar dan ga je het nog zwaar krijgen in het leven :+
Overigens kun je een spellingcheck aanzetten in je browser, dan heb je al de helft van je fouten eruit. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 22-02-13 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:19

Charmaiineee schreef:
Fiffill schreef:

Heel eerlijk? ik lach me er dood om *\o/*

moet ik ook zeggen dat ik dit soort fouten niet maak :n OMDAT ik door mijn verklaring juist mijn teksten door een controler heen op mijn eigen computer (die nu dan toevallig even stuk is).
Maar gezien de leeftijd van de ts, rond die leeftijd ga je erachter komen minder serieus genomen wordt met spelfouten.
Je gaat jezelf trucjes aanleren om zo netjes mogelijk te schrijven, OOK op dingen als bokt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:25

Ik zat in een klas vol met dyslectici. Van ernstige tot mildere vormen, maar ook mensen met een ernstige vorm van dyslexie kunnen best goed correct leren schrijven. Kost misschien wat meer tijd en moeite om alles vaker na te lezen, maar het kan zeker, en een spellingcheck scheelt ook al een hoop! Heb toen vaak stukken nagekeken van mensen en ja, natuurlijk maken ze fouten, maar er kan zeker wat aan gedaan worden.
Maar zodra je om alles gaat miepen "maar ik heb dyslexie!" en je erachter gaat verschuilen wordt 't sowieso niks nee. :) Het is erg vervelend, maar je kunt er een hoop aan doen om beter te leren schrijven! Je moet het alleen wel willen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:26

Wat fijn voor je TS, die cijfers!
Ik kan me voorstellen dat er zulke reacties op komen, ik moest er zelf ook wel even om grinniken eerlijk gezegd. Komt denk ik ook door de ironie. Maar meid, wees lekker blij met je resultaten, daar mag je zeker trots op zijn! +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:26

Mensen serieus, jullie vinden het zielig van die reactie, maar enkelen duiken vervolgens wel op 1 persoon en dat vind ik zielig ;)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:47

Nayomie schreef:
Mensen serieus, jullie vinden het zielig van die reactie, maar enkelen duiken vervolgens wel op 1 persoon en dat vind ik zielig ;)

Op 1 persoon? Ik niet hoor, lijkt misschien omdat ik toevallig iemands zin in een quote heb gezet.
Ik bedoel het in het al geheel, voor sommige mensen zijn zulke reacties geen grapjes en kunnen ze het zich erg naar hun toe trekken ondanks ze zeggen; "nee hoor, ik vind het niet erg" maar van binnen misschien wel.
En ik bedoel alleen maar, wees gewoon wat aardiger voor elkaar, ook hier op Bokt.
Gemeen of de b.tch uithangen wil ik totaal niet, gewoon even een reminder van 'voor anderen is dit geen grapje'

:) :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:51

Fiffill schreef:
Ik zat in een klas vol met dyslectici. Van ernstige tot mildere vormen, maar ook mensen met een ernstige vorm van dyslexie kunnen best goed correct leren schrijven. Kost misschien wat meer tijd en moeite om alles vaker na te lezen, maar het kan zeker, en een spellingcheck scheelt ook al een hoop! Heb toen vaak stukken nagekeken van mensen en ja, natuurlijk maken ze fouten, maar er kan zeker wat aan gedaan worden.
Maar zodra je om alles gaat miepen "maar ik heb dyslexie!" en je erachter gaat verschuilen wordt 't sowieso niks nee. :) Het is erg vervelend, maar je kunt er een hoop aan doen om beter te leren schrijven! Je moet het alleen wel willen.

Je wilt niet weten hoe veel onvoldoendes ik heb gehad voor nederlands ondanks spellingscheck en extra nalees tijd. Ik lees wel een boek per maand, en nee, echt geen dunnetjes. Schrijf hele teksten ook puur voor de lol. Maar ik zal altijd dyslect blijven, het blijft gewoon een handycap. Het is geen ziekte die je even met veel oefenen kan oplossen. Ik vind dat je zeer kortzuchtigd denkt betreft dit onderwerp, leven met dyslectie kan keihard zijn. Want nee, het zit niet alleen in het schrijven, maar in de gehele taal. Begrijpendlezen, voorlezen etc. Ben jij ooit voor je hele klas uitgelachen door je docent omdat je geen moeilijke tekst hardop kan voorlezen? Op zo'n manier vernederd worden is namelijk echt pijnlijk.
Ik ga veder geen tijd verspillen aan stukjes typen naar personen zoals jou, die zijn de moeite niet waard.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:53

Fiffill schreef:

_/-\o_

Gefeliciteerd met je goede cijfers TS!

Jolliegirl

SuzanH schreef:
Fiffill schreef:

Ik wou het niet zeggen :')

WILDE!

Als we toch bezig zijn. ;)

Goed gedaan TS!

Fenrir

Misschien moet je mijn stukje nog een keertje goed lezen dan, want volgens mij heb je 't niet helemaal begrepen.
Overigens had ik het andersom: ik werd vuil aangekeken omdat ik goed was in taal. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:58

Fiffill schreef:

je leest met dyslexie altijd over je fouten heen !
je ziet ze gewoon niet !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:02

Dat is dus niet helemaal waar. Althans dat heb ik gemerkt toen ik dyslectici hielp. Het is wel heel moeilijk ja, en je zult ze er heus niet allemaal uithalen. Maar spellingcheck helpt al een hoop, die filtert er al veel uit, en andere foutjes zullen mensen heus niet constant over vallen. Als je veel oefent kan het echt beter worden! Natuurlijk is het niet iets dat "over" gaat, maar je kunt jezelf wel een beetje trainen erin en wat meer taalgevoel ontwikkelen (tot op een bepaalde hoogte).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:03

Jolliegirl schreef:
SuzanH schreef:

Ik wou het niet zeggen :')

WILDE!

Als we toch bezig zijn. ;)

Goed gedaan TS!

Niks mis met 'wou', dat mag gewoon. Zeker op een informeel forum. ;)

TS, goed bezig, ga zo door!

Jolliegirl

Re: zo blij met mijn cijvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:03

Officieel niet. ;)
En joh, hey geintje..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:04

Ja hoor, officieel ook. Ik zal zo de link even opzoeken, maar dat lukt niet zo goed met een kind op schoot.

Edit:

Citaat:
Alleen 'Wij wilden per se winnen' voldoet aan de taalnorm. Wie een van de andere varianten gebruikt, kan bijna rekenen op commentaar vanwege slordig taalgebruik. Toch nemen het Witte Boekje en het officiële Groene Boekje zowel wilden als wouden op. Van Dale (2005) noemt naast wilden en wouden ook nog wouen en wouwen, en merkt op dat de laatste drie vormen "informeel" zijn.

Veel mensen hebben geleerd dat wouden 'fout' is. 'Wouden zijn bossen!' was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen om erin te stampen dat alleen wilden juist zou zijn. Wou(d)en is echter een eeuwenoude vorm, die al in Middelnederlandse teksten voorkomt. Hij is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal.

Tegen het enkelvoud wou (dat bestaat naast wilde) wordt minder bezwaar gemaakt. 'Ik wou dat ik jou was' en 'Ik weet ook niet wat ze daarmee wou zeggen' zijn voor de meeste mensen goede zinnen, al zijn ze wat informeel. 'Ik wilde dat ik jou was' en 'Ik weet ook niet wat ze daarmee wilde zeggen' zijn uiteraard ook mogelijk. In bijvoorbeeld 'De minister wou geen toelichting geven' is wou voor sommige mensen toch wat te informeel; 'De minister wilde geen toelichting geven' is in hun ogen passender.

http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advie ... uen-wouwen
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 22-02-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:04

miss_lizje schreef:
Fiffill schreef:

Je wilt niet weten hoe veel onvoldoendes ik heb gehad voor nederlands ondanks spellingscheck en extra nalees tijd. Ik lees wel een boek per maand, en nee, echt geen dunnetjes. Schrijf hele teksten ook puur voor de lol. Maar ik zal altijd dyslect blijven, het blijft gewoon een handycap. Het is geen ziekte die je even met veel oefenen kan oplossen. Ik vind dat je zeer kortzuchtigd denkt betreft dit onderwerp, leven met dyslectie kan keihard zijn. Want nee, het zit niet alleen in het schrijven, maar in de gehele taal. Begrijpendlezen, voorlezen etc. Ben jij ooit voor je hele klas uitgelachen door je docent omdat je geen moeilijke tekst hardop kan voorlezen? Op zo'n manier vernederd worden is namelijk echt pijnlijk.
Ik ga veder geen tijd verspillen aan stukjes typen naar personen zoals jou, die zijn de moeite niet waard.

hiervan krijg ik echt tranen in mijn ogen , zo waar is het !
in de brugklas wilde ik het eens proberen , een stukje voorlezen voor de klas .
het leek helemaal nergens op en een stukje van 300 worden daar deed ik 20 minuten op.
de leeraar vond het super knap dat ik het durfde maar na de les werd ik uitgelachen en heb ik een heel jaar niet meer durven voor te lezen , bang om uitgelachen te worden

aan de uitspraken die je doet s te merken dat jij niet veel begrijpt van wat dyslexie eigenlijk is !

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:05

Ik ben heel eerlijk gezegd van mening dat je ook al ben je zo dyslectisch als wat wel gewoon normaal ABN kunt typen. Iedereen weet dat een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt, dat heeft niks met niet zien te maken, dat is gewoon leren en opletten. Bovendien ben ik van mening dat je met dyslexie maar gewoon wat harder je best moet doen of het even door een word documentje halen met spellingcheck, want de berichten van TS komen op mij niet over als dyslexie, maar puur als laksheid. Zo dat gezegd hebbende ga ik me bergen in een hoekje van mijn kamer :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:05