Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:14

Als je ouders nu zo streng worden... jeetje..

Ga schoonmaakwerk zoeken voor bijvoorbeeld 1/2x per week! :)
Zorg dat je iéts hebt! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:17

Dat maakt geen verschil. Ze willen niet dat ik thuis zit. Prima gedachtengang maar ik word nu al depressief om te denken aan poedersuiker gratis e voor nop te doen. Schoonmaak werk ik hier niet te vinden. Of voor 2 uur er dag en dat maakt geen verandering in mijn ritme.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:25

Hangt er ook vanaf wát voor werk je vind, onbetaald ;). Tuurlijk, betaald is altijd fijn, maar soms is vrijwilligerswerk ook heel prima hoor :).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:26

Sting schreef:
Hangt er ook vanaf wát voor werk je vind, onbetaald ;). Tuurlijk, betaald is altijd fijn, maar soms is vrijwilligerswerk ook heel prima hoor :).

Niet mijn ervaringen. Heb eerder vrijwilligers werk gedaan en werd op een zo banketstaaf manier de deur gewezen... Nee nooit meer

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:27

Het is toch belangrijker om geld te verdienen dan verandering in je ritme te hebben?
Of zie ik dat verkeerd..

Welke regio zoek je nu precies, dan ga ik ook even zoeken voor je.
Waar ben je toe bevoegd(opleiding) welke branche zoek je iets? ervaringen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:28

Dus je wil wel onder de mensen zijn maar niet werkervaring opdoen door vrijwilligerswerk?
Sorry dat ik het zeg, maar ik geef je ouders groot gelijk.
Van een onbetaalde baan krijg je wel ervaring en opvulling op je cv. Daarbij, nu zit je thuis en verdien je niks. Dan ben je onder de mensen en verdien je niks. Ik vind dat je denigrerend doet over vrijwilligerswerk/onbetaald werk.

En in regio Oegstgeest heeft een vriendinnetje van mij binnen een maand een leuk verdienende bijbaan gevonden voor naast haar studie ( jaar ft gewerkt, nu weer gaan studeren).
Werk waarvoor ze niet gekwalificeerd is maar door haar geweldige persoonlijkheid wel direct was aangenomen.

En wat jou ervaring met vrijwilligerswerk betreft, het betreffende bedrijf zal ws zeggen dat jij niet geschikt was voor het werk. Daar zitten twee kanten aan dat verhaal ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:29

Jolliegirl schreef:
Het is toch belangrijker om geld te verdienen dan verandering in je ritme te hebben?
Of zie ik dat verkeerd..

Welke regio zoek je nu precies, dan ga ik ook even zoeken voor je.
Waar ben je toe bevoegd(opleiding) welke branche zoek je iets? ervaringen?

Voor MIJ is ritme echt ook van belang. Alleen 2 uur werken creëert geen ritme en structuur. Ik het het gewoon nodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:30

Mri ik heb vaker vrijwilligerswerk gedaan en ik verdien weldegelijk geld. Met fotografie. Geen vaste loon, maar wel een leuk bedrag. Maar dat is nog steeds geen structuur..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:33

Kan je het niet beide gaan doen? Twee of drie dagen/aantal dagdelen vrijwilligerswerk en dan de rest foto's maken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:34

Nee. Ouders willen 5 volle dagen dat ik dat ga doen per week. Kan ik niet meer 2x pw naar bijrijdpaard.. Het enige waar ik momenteel plezier in heb.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:43

Maar later als je groot ben zal je toch ook fulltime gaan moeten werken? ala 4/5 dagen per week?
En ja.. dan hou je misschien enkel de weekenden nog over voor je bijrijdpaard.. Dat heb ik helaas ook gehad..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:45

lifaya schreef:
Mri ik heb vaker vrijwilligerswerk gedaan en ik verdien weldegelijk geld. Met fotografie. Geen vaste loon, maar wel een leuk bedrag. Maar dat is nog steeds geen structuur..

Maar dat doe je toch ook? Zonder structuur...
Dus waarom niet 2 uurtjes per week erbij gaan werken?

Je hebt nu ook geen structuur zeg je....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:46

Ik heb eigenlijk ook geen tijd voor mn pony op dit moment. Maar uiteindelijk verdiend ze natuurlijk wel haar aandacht en wordt ik zelf gek als ik te lang niet ga, dus natuurlijk zie ik haar toch vaak genoeg :Y) Maar het is wel een aanslag op je nachtrust, sociale leven en vooral ook je ritme. Ik ben van 7 tot 7 weg elke dag en stal sluit om 9 uur. Nu kan ik op het moment maar heel weinig met haar ivm last van haar lijf, maar elk minuutje is er één ten slotte.
Kan je niet 's avonds naar je bijrijdpaard?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:48

Jolliegirl schreef:
Maar later als je groot ben zal je toch ook fulltime gaan moeten werken? ala 4/5 dagen per week?
En ja.. dan hou je misschien enkel de weekenden nog over voor je bijrijdpaard.. Dat heb ik helaas ook gehad..

hoor je mij zeggen dat ik een probleem heb met 4 a 5 dagen werken? Nee. Ik wil alleen niet 4 a 5 dagen fulltime onbetaald werk verrichten. Ik wil gewoon een betaalde baan, dan is er geen probleem en vind ik het geen probleem om 1 dag minder naar paard te gaan. Maar dit vind ik zonde. Ik heb namelijk wél een ritme en dagbesteding als ik naar paard ga (24 km fietsen en buitenrit, stal mesten, paddock mesten etc) en ben ik dus al rond de 6 uur kwijt in zijn geheel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:48

ik merk trouwens wel dat ook parttime werken wat structuur kan geven Lifaya, ik weet niet of dat bij jou zo werkt als bij mij, maar ik werk nu 1 tot 3 ochtenden per week en het helpt mij wel om het ritme wat op gang te houden :j

maar laten we nu niet de discussie uit het vorige topic opnieuw gaan voeren ;)
en hopen dat je snel iets hebt gevonden

maar mocht het niet opschieten kan zelf iets zoeken als vrijwilligers werk wel ene goed iets op je cv zijn, je laat zien dat je aan de bak wil en je doet er ervaring mee op
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-11-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:49

lifaya schreef:
Jolliegirl schreef:

hoor je mij zeggen dat ik een probleem heb met 4 a 5 dagen werken? Nee. Ik wil alleen niet 4 a 5 dagen fulltime onbetaald werk verrichten. Ik wil gewoon een betaalde baan, dan is er geen probleem en vind ik het geen probleem om 1 dag minder naar paard te gaan. Maar dit vind ik zonde. Ik heb namelijk wél een ritme en dagbesteding als ik naar paard ga (24 km fietsen en buitenrit, stal mesten, paddock mesten etc) en ben ik dus al rond de 6 uur kwijt in zijn geheel

Ik heb het over betaald werk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:49

Zoiets heet werken en volwassenen worden. Ik werk 40 uur, pd 3 uur reistijd, 8-16 uur vrijwilligerswerk per week
Vriend, huishouden, huisdieren. Tja
Voor mij blijft er ook weinig over. Zoiets heet volwassen worden, prioriteiten stellen en plannen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:51

Daar reageer ik toch ook op :') Ik zeg alleen dat ik het voor onbetaald werk zonde van mijn tijd vind om het fulltime te doen als ik ook een paar dagen een andere zinvolle dagbesteding kan creeren (dus stal). Maar voor betaald werk wil ik dolgraag alle doordeweekse dagen werken. Ik heb een half jaar vrijwilligerswerk gedaan. Ik heb daar nooit de kans gehad om me te ontwikkelen en ik werd zo der uit gegooid (dierenambulance). Als mensen gaan zeggen dat ik niet met dieren kan/wil werken klopt er iets niet :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:07

Ik ga er maar even verder niet op in, deze discussie is al eerder ter sprake gekomen.
Er is namelijk ALTIJD wel een reden waarom je niet kan/wil... ritme,tijd,paarden,foto's,weekend,geen zin, te ver...

Ik hoop echt oprecht dat ook jij een goede baan zult vinden.. Maar ik blijf erbij dat ik ervoor vrees dat het je in deze tijd zo niet zal lukken.
Vind het goed dat je ouders ingrijpen om je gewoon op pad te sturen.
Ga naar winkels, ga naar binnen, vraag naar sollicitatieformulieren. Bel bedrijven..
Schoonmaak is er zat te vinden, bellen! Ook de horeca kan zat zijn (bijvoorbeeld La Place, Mac donalds, Burgerking)
Ook voor jou is er iets, als je maar wilt en daar dingen voor opzij kan zetten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:10

Leuke is dat ik bij La Place heb gewerkt en niet door proeftijd ben gekomen, geweigerd ben bij mac, AH wil me niet, same voor C1000 en Hema. Burger King zou ik vandaag heen gaan als mijn band het niet halverwege had begeven. (was dus al op weg). Er word nu gedaan alsof ik werkelijk helemaal niks er voor over heb, blijkbaar geef ik dat beeld. Maar ik heb géén gekke eisen. Enkel doordeweeks werken en hele diensten draaien. Zo vreemd is dat toch niet?

Maar denk dat ik mijn stipje maar van dit nieuwe topic afhaal. Jammer

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:13

Mag ik me hier ook melden? Ben ook al een hele tijd aan het solliciteren en het is het steeds allemaal net niet.. Heel demotiverend, maaaaarrrr heb volgende week wel een gesprek voor de klantenservice van de NS (dit is de 3e keer inmiddels, al 2x eerder geprobeerd bij andere uitzendbureau's..)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:14

Waarom word je steeds geweigerd, of kom je niet door je proeftijd dan Lifaya?

Hoi Sok!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:15

Heuuj! Da's lang geleden! :D
Jij ook al werkloos? := Heb je je studie op de Euroborg wel afgemaakt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:16

Heb je wel is na gevraagd waarom ze je niet willen hebben?
Of heb je je weleens afgevraagd waarom jij je proeftijd niet door komt? Bedrijven hebben hier redenen voor namelijk. Zij hebben ook tijd/moeite en soms zelfs geld in je gestoken om je in te werken.

Het is heel makkelijk om naar anderen te wijzen ipv naar jezelf te kijken

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:18

Oeh! Nieuwe functies bij PostNL!
*gaat solliciteren! :D