NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CuteApplePie

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:35

volgesmij ergens in de zomervakantie pas :')

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:51

ik kom volgende week donderdag een kijkje nemen want dan was er toch een infoavond?? :)
Verheug me er nu al op, alleen daar zijn vind ik al super leuk!
En dan moet ik misschien toch maar eens een keuze gaan maken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:34

Hee allemaal, wie kan mij eens helpen? Wie o wie gaat toevallig naar Wageningen de leraren opleiding volgen of heeft dat gedaan of kent mensen die dat doen. Ik vraag me namelijk af hoe je dat moet doen met kamer, stalling, stage en school? Help :')

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:56

@Iris. wij krijgen hier vrijdag een presentatie over dus dan kunnen we je wat meer vertellen :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:17

Oh dankjewel Chantal, lief van je :)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:24

Okee, we hebben dus de presentatie gekregen gisteren. Michelle en Anouk, willen jullie me aanvullen als ik niet alles heb?

De eerste 2 jaar zit je de hele week op deurne. het schooljaar is in 3 delen ingedeeld, 2 daarvan ben je op school en 1 op stagen. Hoe het jaar is ingedeeld is nog niet zeker (wij hebben nu school, school, stage. volgend jaar is dit anders waarschijnlijk)

Na 2 jaar ga je je lessen op wageningen volgen. Dit is meer de didaktische kant van de opleiding. Vandag het 3e jaar ga je 1 dag in de week naar school, loop je 1 dag in de week stagen op een school en 2 dagen breng je door op een plek die jou geschikt lijkt. Dus als je vind dat je rijden nog niet op orde is ga je bij een sportstal. Is je lesgeven niet op orde ga je naar een bedrijf opzoek waar je veel les kan geven enz.

In de laatste 2 jaar ga je een soort van projectjes doen (de BS'en = beroepssituaties). Die BS'en vormen jou eindstudeer project en je richting. Zo heb je de richting docent, kennismanager en trainer/coach. Bij trainer/coach liggen 2 van de 3 bs'en al vast en moet je ook een toelating doen om deze richting te kunnen kiezen.

Vanaf het 3e jaar heb je geen rijles meer. Mag je zelf weten waar je woont en waar je paard gestald staat. Wel heb je 3x in het jaar een meting (met je paard) in Deurne om te kijken waar je staan en wat verbeterd moet worden.

Dit was het zo'n beetje.. Meer vragen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:43

Dankjewel dat is al veel duidelijker :) wat zijn de eisen voor trainer coach? En met de lerarenopleiding ben je bevoegd voor biologie, scheikunde en natuurkunde toch of hoe zat het ook alweer? :p

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:33

En hoe doen mensen dat dan eigenlijk met een eigen paard als ze naar Wageningen moeten? :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:38

Hoe zit dat met het leerlingenconcours? Is dat enkel voor de interne studenten?

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:11

Hallo hier
Ik heb een dilemma...
Ik zit in 4 vwo, en ik heb een eigen paard en een pony. Ik zat er eerst over te denken om een paardenopleiding na mijn vwo te doen, maar omdat er bijna geen geld in te verdienen is en het een hard wereldje is dacht ik: laat maar. Nu kwam ik gisteren het beroep stewardess tegen, wat ik erg leuk vindt, ook vroeger al, dus ik zit erover te denken om stewardess te worden, ik weet wat er allemaal bij komt kijken. :) Maar als ik stewardess wordt betekent dat dat ik mijn paarden moet wegdoen, want met zo'n beroep kan je gewoon geen paarden hebben. Ik doe nu alles met mijn paard, mijn zusjes niets, die doen de pony, maar die doe ik ook grotendeels. Niemands anders thuis zou het paard kunnen rijden en verzorgen...dus als ik stewardess wordt moet die sowieso weg, en dan de pony waarschijnlijk ook, want het zou zielig zijn als die alleen komt te staan. Maar nu is de vraag of het het wel waard is om mijn passie (paarden) op te geven voor een hele gave baan, of dat ik een andere opleiding zoek en de paarden houdt (al denk ik dat dat toch niet kan als ik ga studeren...). Het zijn echt 2 verschillende werelden: of alles wat met paarden te maken heeft weg en vliegen (wat ik echt gaaf vindt), of de paarden houden en ander werk (wat ik waarschijnlijk niet zo leuk vindt...). Wat raden jullie aan? :)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:20

@Iris, voor trainer coach is er een bs (soort vak) wat verplicht is. En daarbij moet je op het eind van het 4e jaar afgerond hebben. Daarbij kan je kiezen tussen dressuur en springen. Dressuur moet je ZZ licht, en bij springen 1.35 trainingsniveau zijn.
Als je naar Wageningen gaat mag je alles zelf beslisse. Waar je woont, waar je paard staat, waar je les neemt (met rijden). Je komt 3x in het jaar naar Deurne met je paard voor een 0- meting een tussen- en eind- meting. Zo kan sch.ool zien hoever je bent verbeterd en waar je bijvoorbeeld nog aan moet werken

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:21

@MargjeBella, volg je passie. Als vliegen je passie is moet je dingen daarvoor opgeven.
Als je voor deurne kiest moet je alles eromheen bijna wel opgeven, want je heb nauwlijks nog vrije tijd (als je intern zit, daarbuiten weet in niet)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:44

Dankjewel Chantal :) dus je hebt in principe 4 jaar tijd om zz licht te rijden? Ik kom trouwens binnenkort een dagje meelopen :D

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:23

Ik val even binnen ....

Hoorde van een vriendin dat er door (studenten van) Deurne geregeld naar paarden wordt gezocht om 'te gebruiken'.
Kan iemand daar meer over vertellen?
Zijn er evt bepaalden leeftijdseisen e.d?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:47

Tijd terug heeft er wat van op de site gestaan.

Paard moet voldoen aan de eisen die ook gesteld worden aan de paarden van studenten, minimaal 5 jaar, etc. Kan je gemakkelijk op de site terug vinden.

Kosten zijn 75,- per maand incl alles, dierenarts (alleen acute kosten), hoefsmid, etc.
Anders moet je gewoon even mailen naar de school, die kunnen je precies alles vertellen.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:47

@ Elicious, heb je iets in de aanbieding. Mijn dochter zit in het tweede jaar en heeft voor het derde jaar een andere nodig.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:28

xMercury schreef:
Dankjewel Chantal :) dus je hebt in principe 4 jaar tijd om zz licht te rijden? Ik kom trouwens binnenkort een dagje meelopen :D

nee tuurlijk niet, na 4 jaar heb je je diploma. je hebt dus 2 of 3 jaar

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:44

Anoukk_ schreef:
xMercury schreef:

nee tuurlijk niet, na 4 jaar heb je je diploma. je hebt dus 2 of 3 jaar

Nou sorry hoor.... :+ Alles is zo duidelijk dat scheelt haha

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:21

was niet aanvallend

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:51

Anoukk_ schreef:
was niet aanvallend

Weet ik wel hoor :) mijn reactie was ook niet vervelend bedoeld!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:08

Ik kom even binnenvallen. Ik heb de mbo niveau 4 sport in deurne gedaan en zit nu in mijn laatste jaar van het HBO in wageningen..

Denk voordat je de keuze maakt stoas heel goed na. Je wordt echt opgeleid tot docent en het woord paard komt nauwelijks voor als je eerst deurne hebt gedaan. Ik heb me er heel erg op verkeken en vind het erg slecht geregeld in wageningen. Alles wordt 100 x afgekeurd, niks is goed, elke docent wilt wat anders zien.

Daar in tegen vond ik het MBO in deurne wel onwijs leuk en gezellig

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:59

Wat vond je van woe. Iris?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:16

Anoukk_ schreef:
Wat vond je van woe. Iris?

Ten eerste had ik een compleet ander beeld van jou, maar nadat ik je bezig hoorde en zag in de klas, ik je je paard in de paddock aan zag vallen met een stok ed. vind ik je eigenlijk wel heel erg leuk hahaha. Maar even serieus. Petje af hoor voor je, je werkt er echt heel erg hard voor en ik gun het je van harte :)

Ik vond het heel leuk! De theorie lessen lagen wel op mijn niveau (niet zo moeilijk)en de sfeer vond ik heel goed. Maar, het is wel heel jammer dat de lessen zo vol zijn :(

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:08

Omg had jij dat gezien... Haha hij was lui :')

Ja maar dat komt dus omdat de klas zo groot is....

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:42

Ja, ik hing met Michelle op de bank en toen zagen we je je paard aanvallen ~~}>

Ja echt jammer hoor