Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:29

ik hoef niet fulltime ;) vind 24-32 uren prima ;) dat is gewoon perfect. Maar ik ga geen 9 uur per week werken verspreid over 3 dagen, dan verdien ik nog meer met 1 fotoshoot.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:34

Dat begrijp ik :j
Lekker door blijven zoeken, en geef vooral aan dat je best bereid bent om in overleg een weekend te werken.
Doe ik ook en dat helpt vaak wel! :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:34

moet ik wel eerst tot een gesprek komen. Is tot nu toe nog geen 1 x gebeurd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:36

lifaya schreef:
moet ik wel eerst tot een gesprek komen. Is tot nu toe nog geen 1 x gebeurd

Heb je je brieven als eens laten lezen door iemand anders?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:37

ik reageer op online vacatures waar je enkel je motivatie moet toevoegen en je CV. verder ga ik gewoon bij bedrijven langs

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:40

lifaya schreef:
Ik wil niet bij de post werken omdat ze je verplichten ook in het weekend te werken en dat doe ik gewoon niet.

Er zijn nog meer postbedrijven dan PostNL hè... :)

Mri

lifaya schreef:
ik hoef niet fulltime ;) vind 24-32 uren prima ;) dat is gewoon perfect. Maar ik ga geen 9 uur per week werken verspreid over 3 dagen, dan verdien ik nog meer met 1 fotoshoot.

Maar dan moet je maar net wel die fotoshoot te doen hebben.
En als je die dus niet hebt, dan kan je beter lekker die 9 uur per week werken. Grote kans dat dat uitloopt naar meer uur, en vervolgens als er iemand uitvalt kan jij de uren van die persoon ook krijgen en voor je het weet heb je wel meer uren.

patpen

lifaya schreef:
achjah, ben al een jaar werkeloos... dus het is toch behoorlijk lastig. Ik wil niet bij de post werken omdat ze je verplichten ook in het weekend te werken en dat doe ik gewoon niet. Als het nou op een zaterdag ochtend was geweest prima, maar het is zaterdag om 12 tot 5 en je krijgt maar 3 uur uitbetaald. Sorry, daar gaat je hele dag... zelfde geld ook voor doordeweeks.

Ik wil gewoon een volledige dag werken, niet dat ik alsnog thuis moet zitten tot 12 uur en dan even 3 uurtjes werken en dan weer thuis zit en een maximum van 9 uur per week heb.

Ik kon kiezen bij de post hoor: ma-vr of di-za. Het is dus niet zo dat je per definitie iedere zaterdag moet werken; ik heb de weekenden gewoon vrij. Wat de uren betreft: er wordt gekeken naar de looproute en aan de hand daarvan krijg je een contract. In het begin zal je er misschien wat langer over doen om je wijk te leren, maar ik ben na 1 week (zonder inwerken in nieuwe wijk) al op het schema van de looproute. Mijn contract is voor 14 uur. Het zal dus ook afhankelijk zijn van waar je werkt. Iedere week krijg ik het overzicht te zien van wie welke wijk loopt. Allemaal met verschillende uren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:41

lifaya schreef:
ik reageer op online vacatures waar je enkel je motivatie moet toevoegen en je CV. verder ga ik gewoon bij bedrijven langs

Kijk...
Alleen je motivatie..
Vaak staat daar al een eigen tekst.

Ik vul daar tóch altijd mijn sollicitatiebrief in.
Geachte...
Voorstellen, motivatie e.d...

En ik heb tot nu toe altijd reactie gehad..
Op die manier zien ze dat je interesse toont en moeite doet om wat uitgebreider te zijn. :)

Probeer dat eens zou ik zeggen :j
Als ik een werkgever zou zijn en ik kon tussen iemand met sollicitatiebrief en iemand met enkel een motivatie kiezen... Koos ik voor degene met de brief waarschijnlijk. Daar kan je veel meer opschrijven, en ik vind het gewoon netter.
Enkel via een site een motivatie invullen vind ik een beetje gemakkelijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:43

De motivatie is je sollicitatie brief.
Een ander woord voor sollicitatie brief is een motivatie brief.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:45

Mri schreef:
lifaya schreef:

Maar dan moet je maar net wel die fotoshoot te doen hebben.
En als je die dus niet hebt, dan kan je beter lekker die 9 uur per week werken. Grote kans dat dat uitloopt naar meer uur, en vervolgens als er iemand uitvalt kan jij de uren van die persoon ook krijgen en voor je het weet heb je wel meer uren.

voor postbezorgen in mijn regio is 9 uur het max. ze zoeken vooral voor de zaterdag mensen.

Ik heb een dagritme nodig en structuur. Dat vind ik niet bij de post.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:47

iemand?
Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:47

Lifaya,
Ik lees alleen maar redenen waarom jij NIET zou kunnen werken..
Ook als ik terugzoek op je berichten.. je zoekt overal wel een reden voor waarom het niet kan..

Zou je die instelling niet eens veranderen?
Misschien word je dan ergens uitgenodigd en kom je wat gemotiveerder over.
Lees je eigen berichten eens terug voordat je op mij gaat reageren, en zie eens in hoe je bezig bent.
Je slaat werkelijk alle adviezen uit de wind!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:48

Jolliegirl schreef:
_Sim_ schreef:
Ik meld mij ook. Tassen ervaring maar mijn leeftijd zit in de weg. Daarnaast heb ik heel veel verschillende werkgevers gehad omdat ik veel op project-, uitzend-, en tijdelijke basis heb gewerkt. Dat werkt op de een of andere manier nu ook in mijn nadeel.

Naar wat ben je opzoek? :)

Eigenlijk wil ik terug in mijn werk als office manager, maar ik wil alles doen om aan de slag te zijn. In deze tijd heb je eigenlijk weinig te eisen en mag je blij zijn als je een baan hebt.

Wat ik bij 95%van mijn sollicitaties meemaak, is dat je niet eens bericht krijgt. Geen bevestiging van ontvangst of zelfs een afwijzing. Echt schandalig vind ik dat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:50

dan lees je het helemaal verkeerd :') Ik heb alleen ADD en omdat ik niet wéér in het diepe wil vallen zoek ik iets wat dus bij voorbaat al bij mij past en ik dus een dagritme heb en structuur. Ik weet dat ik niet in een restaurant moet gaan werken, daar hoor ik gewoon niet. Ik kan prima in de thuiszorg werken, ik houd wel van een praatje en schoonmaken is geen probleem. Ik zou ook prima in een winkel kunnen werken, nachtdienst of bewaker en ga zo maar door. Mijn eis is gewoon structuur en dagritme, en dat is om mijzelf te beschermen. ;) Dat je dat niet wil begrijpen oké, maar om te zeggen dat ik een foute instelling heb vind ik toch te ver gaan.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:52

Haha, ik heb eind augustus een open sollicitatie gestuurd naar een transportbedrijf hier vlakbij, en ben gisteren gebeld of ik vandaag op gesprek kon komen. Dat gesprek was voor beiden positief, nu gaan ze een referentie vragen bij mij vorige baas, dus in afwachting daarvan mag ik morgen op een tweede gesprek komen. Ik kan er te voet naartoe..
3 jaar geleden ben ik hier ook op gesprek geweest, is toen helaas niets geworden, nu duimen draaien !!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:55

Je komt heel negatief over Rene!
Alles wijs je uit de wind, dit kan niet, dat kan niet, dit is te ver, dit is te weinig uren, dit is niet goed, dat is niet goed.
En zeg je ook dat je niet uitgenodigd word. Ik lees dat je in Augustus bij PostNL een baan aangeboden hebt gekregen, deze heb je bewust afgewezen.
Dus hoezo niets kunnen vinden? Weldegelijk.

Ik denk echt dat je prioriteiten moet stellen.
Zeker in deze tijd van het jaar heb je geen reet te eisen bij een werkgever helaas.

Jammer dat je mij verkeerd begrijpt.
En gaat verkondigen dat ik jou niet begrijp, want dat doe ik dondersgoed.
Maar ik geef mijn mening over iets. Ik vind je te negatief.. Je wijst alles wel met een reden af. niets is goed genoeg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:56

het enige dat ik zeg dat niet kan is bij de post werken ;)
En dat is niet omdat ik niet word aangenomen maar omdat ik denk dat het gewoon niet bij mij "past".
Ik moet (MOET) een baan hebben met structuur en ritme, dat is dit gewoon NIET.

Maar oke, dan ben ik negatief, adios! :evaw:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:58

Nu loop je ervoor weg.
Je zou je ogen open moeten doen en je eigen berichten moeten lezen. Zeker aangezien je nu gelijk begint te roepen in een ander topic dat iedereen oh zoveel commentaar heeft op je...
Wellicht helpt dat iets in te zien over hoe je overkomt.
En wellicht zal dat je helpen om een positievere insteek te gaan hebben naar het zoeken van een baan.

Op deze manier kom je niet aan het werk!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 27-09-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:59

lifaya schreef:
dan lees je het helemaal verkeerd :') Ik heb alleen ADD en omdat ik niet wéér in het diepe wil vallen zoek ik iets wat dus bij voorbaat al bij mij past en ik dus een dagritme heb en structuur. Ik weet dat ik niet in een restaurant moet gaan werken, daar hoor ik gewoon niet. Ik kan prima in de thuiszorg werken, ik houd wel van een praatje en schoonmaken is geen probleem. Ik zou ook prima in een winkel kunnen werken, nachtdienst of bewaker en ga zo maar door. Mijn eis is gewoon structuur en dagritme, en dat is om mijzelf te beschermen. ;) Dat je dat niet wil begrijpen oké, maar om te zeggen dat ik een foute instelling heb vind ik toch te ver gaan.

En toch is het niet iets wat alleen Jolanda op valt, maar mij ook.

En je spreek jezelf nu tegen. Je wil best een nachtdienst werken? dan heb je dus geen dagritme.
Waarom solliciteer je dan niet in de thuiszorg als je daar wel wil werken, en als je dat al hebt gedaan, wat heb je gestuurd als motivatie dat je daar graag wil werken? en wat denk je zelf in een nachtdienst te kunnen doen?
voor bewaken etc heb je een opleiding nodig.

Het advies wat Jolanda geeft over een sollicitatie brief als motivatie meesturen (en heb je deze na laten lezen door mensen??? wellicht kan je nuttige tips krijgen) lijk je ook niks mee te doen. Want jij stuurt geen sollicitatie brief maar alleen een motivatie.

Een motivatie kan al zijn: "Ik solliciteer bij jullie omdat ik fulltime wil werken om geld te verdienen zodat ik volgend naar naar Amerika kan".
Dat zal door een WG niet positief gezien worden, ze kunnen er geen informatie over jouw kwaliteiten, ervaringen en drijfveren uit halen. De motivatie moet erop gericht zijn omjezelf te verkopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:02

met nachtdienst heb ik nog steeds een ritme, zij het niet overdag ;)

En nee, zo ziet mijn motivatie er niet uit. Ik leg uit waarom het bij mij past en waar ik naar streef. Ik zeg niet dat ik geld wil sparen voor iets gezien dat helemaal niet relevant is. Ik zeg dat ik op zoek ben naar een nuttige en sociale tijdsbesteding en leg uit waar mijn kwaliteiten zijn. Vrij logisch ? ;)

edit: en ja, ik heb al bij meerdere thuiszorg ingeschreven en gesolliciteerd, ben alleen meerdere keren afgewezen vanwege geen ervaring

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:03

En dit zijn geen aanvallen, dit zijn berichten om jou (proberen) te laten inzien hoe jouw reacties overkomen.
Zoals ze hier overkomen kunnen dingen ook overkomen bij een werkgever, en kijk uit ze lezen hier ook echt wel mee!
Probeer je wat positiever te stellen.. En dat zal al een hoop helpen.
Nogmaals, in deze tijd van het jaar heb je geen reet te eisen als je werk wilt.
Ook voor jou is er écht wel wat te vinden, doe wat met de tips die je krijgt en verdedig jezelf niet elke keer met een of andere reden waarom je het niet kan.. maar ga er gewoon eens op in en zie wat ervan komt!
Reageer gewoon op dingen ook met weekend erbij. Word je dan uitgenodigd, kan je dit altijd nog in overleg doen! Als ze jou echt willen valt dit te bespreken. En dan zal het misschien 50/50 in het weekend zijn.

Ook nogmaals de tip: Doe er een volledige brief bij. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:06

wat voor de ene persoon logisch is, is dat voor de andere niet.
Zo heb ik 2 jaar geleden een sollicitatie gestuurd naar een bedrijf. In mijn ogen was dat toen een goede motivatie (op dat moment dan). Als ik nu die brief nalees dan denk ik "oei oei oei, wat een negatieve brief, nu geen uitdaging, niet wat ik had verwacht en WG was niet leuk en ik moest een nieuwe uitdaging" (dat is wat ik me er nu even van herinner, kwam deze een paar maanden terug tegen). Dat werkt gewoon niet.
Op het moment van schrijven was ik pissed over de gang van zaken bij mn huidige WG

Ik heb ergens in een eerder topic een tip gegeven om een goed stukje cabaret oid te kijken voor het schrijven van een sollicitatiebrief. Zorgen dat je lacht en een goed humeur hebt. Dan is het makkelijker om een motivatie met een positieve inslag te schrijven.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:10

Ik geloof dat ik helaas ook hier in dit topic thuis hoor....

Ik ben 25 jaar, studie Facility Management gedaan en heb 'ervaring' opgedaan in mijn stages.
Ben vorig jaar al een tijdje aan het solliciteren geslagen en uiteindelijk via het uzb ergens terecht gekomen als klantenservice medewerker. Niet echt mijn ding, maar ik had werk :) Na 5 maanden daar weg gegaan en een jaar lang voor mezelf gekozen en op een eventingstal gewerkt. En nu dus weer terug thuis. Ik heb nog werk tot eind oktober, maar het solliciteren lijkt wel een gebed zonder eind -O- Ik wil zo graag, maar krijg niet eens de kans om mezelf ergens te laten zien helaas. Bij meerdere uzb's sta ik ingeschreven en ga ik ook regelmatig langs, maar helaas nog steeds zonder resultaat.... Het is gewoon enorm lastig op dit moment.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:11

Balen joh!
Blijf solliciteren he, blijf zoeken op internet, en reageer gewoon overal op! :)