1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:37

Rowdine schreef:
Geen idee wat voor studie je nu gaat doen, maar de hbo en wo introductie is heel anders dan die van het mbo!

Klopt :j En zelfs tussen HBO en WO zit een enorm verschil nog.

Ik ben heel blij dat ik het destijds wel gedaan heb, ben zelfs nog 2 keer begeleider geweest tijdens de introweken (doegroepmama heette dat bij ons).
Mijn man heeft zijn intro ook gemist, wat hij achteraf enorm zonde vond. Zeker omdat de groep van de intro ook de groep was, waarmee je later practicum moest doen. Beetje jammer als iedereen elkaar dan al kent, behalve jij.

Anoniem

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:39

Ja inderdaad!!! En het is gewoon een super gezellige feest week! Ik ben ook nog 3 keer mentor geweest en ga dit jaar ook weer gewoon in de stad een feestje maken. Eeuwig zonde als je het mist!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:41

Ik ga HBO-Rechten doen aan de Hogeschool Leiden. :D

Ik ga overigens wel naar de introdagen, ook al zijn die vrijwillig. :)

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:45

Dyphusion schreef:
Ik start 27 augustus met Toegepaste Psychologie aan de Fontys. Ik zag dat je ook naar Eindhoven gaat, leuk. :)

Ik ga nu m'n tweede jaar in! Maar dan op de HvA, als je nog vragen hebt zeg t maar..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:55

Rowdine schreef:
Jeetje wat zonde dat mensen de intro gaan missen.. Beste week ooit!!

De intro die ik vorig jaar had (HBO) was echt werkelijk verschrikkelijk saai! Ik heb al het programma van de intro van dit jaar gezien: wederom geen reet aan.. Ik ga wel hoor, daar niet van. Maar we gaan gewoon niks bijzonders doen: in het lokaal zitten en uitleg krijgen over het komende schooljaar, een paar oefeningopdrachtjes maken en that's it.. Echt heel jammer

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:56

kaniche schreef:
Rowdine schreef:
Jeetje wat zonde dat mensen de intro gaan missen.. Beste week ooit!!

De intro die ik vorig jaar had (HBO) was echt werkelijk verschrikkelijk saai! Ik heb al het programma van de intro van dit jaar gezien: wederom geen reet aan.. Ik ga wel hoor, daar niet van. Maar we gaan gewoon niks bijzonders doen: in het lokaal zitten en uitleg krijgen over het komende schooljaar, een paar oefeningopdrachtjes maken en that's it.. Echt heel jammer

Wij gaan kamperen en de hele mikmak, of ik daar zo blij mee moet zijn met alleen maar jongens(ok misschien 1 of 2 meisjes erbij) is de vraag, maar het lijkt me wel gaaf.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:04

kaniche schreef:

Zeker jammer! Ik probeer er altijd nog wel iets van te maken :+ Wij gaan op excursie, bowlen, uitleg over school (roosters, systemen etc), kennismaking met SLC klas, rondje met de Spido en bbq-en :)

Scheelt wel dat we een kleine club hebben (ongeveer 60 man), dan kan je makkelijker van alles organiseren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:45

Maar de introductie is toch ook bedoeld voor kennismaking met de stad, verenigingen, etc? Bij ons werden altijd grote concerten georganiseerd, de bestorming van de bastille, een infomarkt met informatie over sportverenigingen, gezelligheidsverenigingen, cafetjes, eetmogelijkheden etcetc.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:50

Lisann__ schreef:
Dyphusion schreef:
Ik start 27 augustus met Toegepaste Psychologie aan de Fontys. Ik zag dat je ook naar Eindhoven gaat, leuk. :)

Hey dan zitten wij in hetzelfde gebouw! :)

Klopt! En we hadden ook dezelfde introductieweek gehad, maar ik ga ook niet.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:28

Ik meld me ook. Ga Orthopedische Technologie doen in Eindhoven. Denk dat ik niet naar de introweek ga, maar heb nog niet definitief besloten.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:50

Ook ik meld me! Ik start met geneeskunde aan de RUG :) Ga wel naar de introductiedagen, niet mee op het introkamp!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:44

Onze introductie is overdag de universiteit en de stad bekijken en 's avonds feesten op studentenverenigingen.
Wij zitten met een groepje van 12 studenten van dezelfde opleiding en gaan dus ook echt al de uni in om te kijken hoe en wat alles zit.. Best handig denk ik!
Valt wel op dat er hier heel veel in 't noorden naar school gaan en nog geen 1 naar Rotterdam, haha!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:46

__Marije__ schreef:
Ook ik meld me! Ik start met geneeskunde aan de RUG :) Ga wel naar de introductiedagen, niet mee op het introkamp!

Ik ben steeds weer 'n beetje jaloers als ik iemand zie die Geneeskunde gaat studeren, was ook mijn eerste keus! Echt super knap dat je ingeloot bent!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 15:38

Ik ben nog even uit aan het zoeken of ik me misschien alsnog last minute in kan schrijven voor de intro.
Moet nog wel even bekijken hoe ik dat met mijn werk ga regelen. Maar misschien is dat toch wel leuk.

Gebruiken jullie een laptop om mee naar school te nemen?
Ik heb nog de laptop van mijn mbo opleiding, ding weegt 100kg en 17inch scherm, dus zoek eigenlijk iets compacter.
Ik zou graag een HP ultrabook kopen maar daar heb ik helaas het geld nog niet voor.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:17

Ik heb een tablet waar ook een toetsenbord bij zit (transformer prime), dus een minilaptop eigenlijk!

@irisssssje, vet balen man dat je niet ingeloot bent! Ik ben toegelaten via de decentrale selectie :-)

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:23

Ik ben vanaf september eerstejaars Commerciële Economie student aan de Hogeschool Zeeland.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:53

Gaan jullie op kamers?

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:53

@RubyRed, nee, jij wel?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:55

Ja, heb nu al 1,5 maand een kamer maar ben vanwege ziekte nu thuis bij mn ouders.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:05

Ik meld me, ik ga hbo verpleegkunde studeren op hogeschool Rotterdam. Ik ga 21 augustus al op introductieweek.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:37

Nee wij hebben een koopwoning in Wolvega en dat is een uur en tien minuten of anderhalf uur met de trein, dus nouja opzich nog wel te doen..

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:40

Ik ben in sepember eindelijk klaar met studeren, na 6 jaar. Ook fijn *\o/*

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:30

Ik meld me ook!

ik begin 4 september ( volgens mij ) met een opleiding media & entertainment management in Den Haag :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 00:53

Ik ga naar de Ardennen...Boogschieten enzo..Ik heb er zin an -O-

Ik heb een 15,4 inch HP Pavillion. Fijn dingetje alleen nadeel dat de batterij niet zo lang meegaat als van de macbook pro en hij wordt heeeel warm (lijkt wel een opstijgend vliegtuig). Qua formaat en snelheid prima

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 07:19

RubyRed schreef:
Gaan jullie op kamers?

Nee, ik ga niet op kamers. Ik ben zo op school (half uurtje met de bus en 10min lopen)