management assistente,secretaresse,...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: management assistente,secretaresse,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:04

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:58

Cer schreef:
Chubby, hoe gebruik je de iPad dan??

Ik upload alle vergaderstukken (notities, memo's en documenten in pdf) naar een programma waar de weth bij kan op z'n iPad. Daarnaast werken we met Outlook, hij leest en beantwoordt praktisch alle mails zelf.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:01

Cer schreef:
Doen jullie die cursussen op eigen initiatief of wordt er door je werkgever iets aan gesponserd?

Ik doe het op eigen initiatief :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:09

Chubby schreef:
Ik upload alle vergaderstukken (notities, memo's en documenten in pdf) naar een programma waar de weth bij kan op z'n iPad. Daarnaast werken we met Outlook, hij leest en beantwoordt praktisch alle mails zelf.

Ik heb daar Dropbox voor, maar zijn er ook andere programmas waar dat mee kan?

@Astacola: hm, best duur af en toe?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:10

Ja, wij gebruiken Notubox. Dat wordt bij meerdere gemeenten ingezet voor bijvoorbeeld Raadsvergaderingen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:28

Mijn werkgever betaald ieder jaar een cursus voor mij. Maar het wordt van te voren wel beoordeeld of het binnen het budget past en of ik er ook daadwerkelijk wat aan heb in mijn huidige functie. Ik had een cursus gezien die ik wilde gaan doen maar daar zat ook een stuk P&O bij in en dat vonden ze niet nodig. Dus toen op zoek naar een soort gelijke zonder dat stukje. En dat werd goed gekeurd.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:15

Ik las hier ergens de vraag wat het verschil is tussen managementassistente of directiesecretaresse, ik heb deze 2 opleidingen gehaald op het Da Vinci College en voor directiesecretaresse moest ik alleen mijn duits nog halen en dan kreeg ik mijn directiesecretaresse diploma. Voor managementassistente is duits dus niet verplicht. :) Ik weet alleen njet hoe dit bij andere scholen zit, maar denk dat dit wel gelijk is.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:23

@kelly: idd dat was hier op het roc ook het verschil en managementass. had nog een bepaald vak en daar is typen geloof ik ook niet verplicht.

@Cer: misschien wel.. maar nu kan ik het nog enigzins betalen en wil gewoon dat papiertje hebben wat ik nu niet heb.. dat is het hem gewoon :)

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:58

Stipje!

ik heb mijn eerste jaar van mijn opleiding directiesecretaresse erop zitten. Volgend jaar hoop ik klaar te zijn!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:11

Cer schreef:
Nou ik weet niet of het zo werkt, want ik val bij sollicitaties vaak af op het niet hebben van een HBO diploma (voor secretaresse :? maar okee) terwijl ik wel 15+ jaar ervaring heb.

Tegenwoordig heb je officemanagement dit sluit aan op MBO directiesecretaresse

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:04

KellyenXena schreef:
Ik ben met alle tips blij, ga eens kijken op de site van het id college. Punt is dat ik 32 uur werk en een gezin heb. Zoek dus echt een deeltijdstudie.

Schoevers blijkt inderdaad heel goed aangeschreven, maar het ad programma wat ik graag zou doen kost ongeveer 9500 per jaar. Ik heb recht op studiefinanciering, maar ook dan blijkt deze opleiding ver boven budget, helaas.

Schoevers is volgens mij het paradepaardje onder de opleidingen. Als je als secretaresse een Schoevers opleiding hebt gedaan, dan heb je de baan binnen. Een secretaresse met een ROC opleiding legt het af tegen Schoevers. Mijn persoonlijke ervaring (ik heb een ROC papiertje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:44

Ik vind Schoevers heel erg duur om zelf te moeten bekostigen(geen stufi).
Maar niemand kent de opleidingen van LOI die ik even hierboven noemde??

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:29

Vanessa24 schreef:
KellyenXena schreef:
Ik ben met alle tips blij, ga eens kijken op de site van het id college. Punt is dat ik 32 uur werk en een gezin heb. Zoek dus echt een deeltijdstudie.

Schoevers blijkt inderdaad heel goed aangeschreven, maar het ad programma wat ik graag zou doen kost ongeveer 9500 per jaar. Ik heb recht op studiefinanciering, maar ook dan blijkt deze opleiding ver boven budget, helaas.

Schoevers is volgens mij het paradepaardje onder de opleidingen. Als je als secretaresse een Schoevers opleiding hebt gedaan, dan heb je de baan binnen. Een secretaresse met een ROC opleiding legt het af tegen Schoevers. Mijn persoonlijke ervaring (ik heb een ROC papiertje)

Klopt idd.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:51

Cer schreef:
Ben benieuwd, nu er hier toch meer secretaresses zitten..

werken jullie al veel met ipad/paperless/in the cloud en heb je al te maken met het zgn nieuwe werken?

Wat houd het nieuwe werken in dan? Sinds donderdag mag ik in mijn handen klappen dat ik een headset heb.
Het woord modern komt niet in het woordenboek van de organisatie voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:02

In je handen klappen? Geven jullie elkaar applaus op kantoor?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:00

"In dr handen wrijven" waarschijnlijk? Of wat is die uitdrukking ookalweer?

Het nieuwe werken is volgens mij meer het werken op flexplekken en vanuit huis, met zo weinig mogelijk papier. Maar volgens mij valt of staat dat met de instelling van je baas. Als je baas op kantoor is, is mij ervaring dat ze daar toch ondersteuning willen. Een kopje koffie brengen gaat imo niet vanuit mn eigen keuken? En het werkt soms sneller om mensen fysiek bij elkaar te zetten dan een uur in de rondte te bellen om iets kort te sluiten.

Maar ik zou het wel fijn vinden als het met minder papier toekon, maar hier zijn ze daar nog niet echt mee bezig helaas...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:05

'In je handen knijpen' is volgens mij de juiste uitdrukking ;) Ik wil ermee zeggen dat wij niet vanuit huis werken. Bijna eigenlijk niemand in ons bedrijf. Niets paperless, wij printen juist ontzettend veel uit. Maar goed, wij hebben dan ook te maken met ouderen. Zij vinden een brief ontvangen veel prettiger dan een e-mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:09

Zal ook wel van het bedrijf afhangen waar je werkzaam bent, neem ik aan?
Ik denk dat ik toch echt voor de LOI opleiding ga..
Ben er benieuwd naar.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:27

Leuk topic!

Ik heb HAVO gedaan en daarna opleiding bij Schoevers (wel nog 1 jaar een Rechten opleiding tussendoor, maar toch mee gestopt).
Ik werk bij een stichting, die toegesneden is op de politieke, sociale en financiele sector. Maar dit zonder winstoogkenmerk.
Ik werk op de politieke afdeling (beleid) en ondersteun daar voornamelijk de manager. Ik werk 32 uur verdeeld over 5 dagen zodat ik 2 dagen tot 13.00 uur kan werken en bij mijn paard kan besteden.
Salaris is hier zeer ruim vergeleken met andere organisaties. Ik ben echt gek op mijn werk. Ben nu 23 en werk hier sinds mijn 20e. Ik verwacht denk ik nog wel eens een andere baan te gaan nemen in deze sociale sector, maar niet op welk termijn.
Overigens, de secretaresses hier in onze organisatie zitten echt in een soort productieproces. Wij produceren echt producten en houden systemen draaiende. Dus veel meer dan enkel afspraken maken!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:31

Volgens mij valt het niet mee in deze functie's aan de slag te komen. Daar komen zo enorm veel sollicitatie's binnen op 1 vacature..
Wij hadden laatste ene functie vrij als secretaresse, daar zijn wel 400 brieven op binnen gekomen.

Daarbij is Schoevers en alle man.ass./secretaresse opleidingen op MBO (schoevers MBO+) niveau, niet op HBO niveau. LOI, brengt weinig praktijk met zich mee, lijkt me geen voordeel in deze functie's.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:33

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:45

Is schoevers 3 of 4 jaar hbo?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:59

Annepoes schreef:
Is schoevers 3 of 4 jaar hbo?

Weet ik niet, zou je even op de site moeten kijken

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:04

Ik zie toch niet overal HBO gevraagd?

Tevens zit ik ook over HBO communicatie te denken,heel wat anders overigens...
HBO voor secretaresse/assistent werk weet ik zo niet?