NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:22

Mercury, wat jammer, zet hem op voor de volgende!

voor de rest, heb mijn papieren binnen voor de introductie week en kennismakingsdag.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:43

Hi, ik heb me vorige week aangemeld voor deurne. mbo -4 horse & Business.
nou moet ik dinsdag op intake en me eigen paard hoeft niet mee. (gelukkig want heb geen trailer)

ik heb gewoon eigenwijs me aangemeld, omdat het me gaaf lijkt en ik misschien niet aangenomen word op me andere opleiding. (lang verhaal)
dus mooie opleiding voor achter de hand.

nu heb ik wel veel slechte verhalen van deurne gehoord, slecht geregeld je moet veel doen en je leert niet veel.
op je stage bedrijven leer je meer als op de school zelf.
tis veel geld, en je paard word er niet altijd even beter van...
nou is mijn instructrice afgestudeerd aan deurne, dus kan ik haar zondag mooi wat vraagjes stellen.
maar toch, ik wil het graag... maar wil wel dat alles goed geregeld word vooral als het om me eigen paard gaat.
heb al wat dierenarts bezoekjes gehad het afgelopen jaar door stomheid van andere (vorige stal waar alles voor me gedaan werd) nu doe ik alles zelf.. mesten rijden en dergelijk en nu gaat het hard berg opwaarts. ik wil haar dus echt niet berg afwaarts hebben!

wie heeft er iets tips? wat het beste is, en wat betreft de slechte ervaringen die ik hoor..

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:42

Negative verhalen heb je overal, heb Horse en Leisure gedaan en ga nu Horse en Wildlife doen. en ja er viel wel is een les uit. Als je dit graag wil doen kan ik je dit zeker aanraden, je leert rijtechnisch zo ontzettend veel. Als dit jou passie is moet je het niet laten schieten omdat andere meningen negatief zijn.
Mijn ervaring is juist positief en daarom heb ik wederom een opleiding gekozen in Deurne.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:49

xMercury schreef:
Super :) Wat houdt je tegen dan?

De kans dat je hierna geen baan vind, maargoed dat zie ik tegen die tijd wel. kan altijd nog een andere opleiding erbij gaan volgen.

Vandaag of morgen dan ook maar met mijn ouders overleggen of het haalbaar is omdan zelf een leuk paard te kopen. Wat dat betreft komt de crisis mij goed uit, je kan nu leuke paarden kopen voor minder geld :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:05

Tsja.. Dat heb je altijd wel hoor, met iedere HBO opleiding. Markt is gewoon slecht op het moment.

Dat zou leuk zijn! Als ik nog slaag, heb ik al een leuk paard gevonden. Maar als ik zak, ga ik Deurne doen met een leasepaard. En dat is een gaaf dier joh WAUW <3

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:46

Thnx voor het advies,
ik had natuurlijk wel gewoon besloten dat ik als ik aangenomen word op deurne, en niet op me andere opleiding ik gewoon ga en maling heb aan de slechte verhaaltjes!
ben behoorlijk eigenwijs.=, hihi.

wat had je op het oog voor paardje mercury en josee ?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:50

Heeft er misschien iemand foto`s/filmpje van de flat, zit er aan te denken om daar toch te gaan wonen..

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:56

is er een flat beschikbaar van deurne zelf?

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:58

ja :+, voorheen was hbo intern verplicht, dus hebben ze ook woonruimte nodig voor studenten

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:58

2 juli kennismakingsdag :)

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:04

oh das zeker fijn! en idd 2 juli kennismaking dag, alleen zit ik dan net in frankrijk dus ik kan daar al niet bij zijn :(

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:05

Hey, topic al eerder een keer bekeken, maar toch maar weer weggeklikt.

Al een tijdje ben ik bezig met gerichter zoeken wat ik na mijn havo wil gaan doen (volgend jaar examen) en Deurne kwam vaak voorbij. Ik zie het nog steeds als een optie achter de hand, maar eigenlijk stiekem wil ik het toch wel heel graag. Ben het liefst de hele dag met paarden bezig. Twijfel blijft waarschijnlijk nog wel, en ik weet ook nog niet wat ik precies wil gaan doen, maar daar heb ik nog de tijd voor.

Had alleen wel een vraagje, wanneer je een eigen paard meeneemt móet dit een paard zijn en geen pony toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:09

Nee moet echt minstens 1.60m zijn :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:10

Voor dit jaar een leuke vos merrie, met witte manen, BWP! Precies wat ik zoek en staat 20 minuutjes verderop. Voor volgend jaar een Florencio merrie, KWPN, donkerbruin. Maar wel een heel erg sensibele merrie := Dus wordt een flinke uitdaging haha.

Met die flat zal niks mis zijn hoor.. Enigste wat me niet aanstaat aan die flats is dat je samen moet, maar ik kies wel voor een aparte kamer haha.

Ja moet een paard zijn Duck!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:12

Ja ik twijfel.... Aan de ene kant heb je dan wel gelijk 'contact' tussen alle nieuwe mensen haha :D Maar privacy stel ik wel echt heel erg op prijs.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:13

Lepeltje lepeltje :D

Douchen en wc's delen tot daar aan toe, maar samen slapen op 1 kamer? Neeeeee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:14

Ja niet zulk contact >;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:17

You don't say? :P

Haha nee, maar je zit al een hele dag op school tussen de mensen en dan heb je 's avonds ook nog mensen om je heen haha!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:17

Pff balen, die van mij is dus echt 5,5 cm te klein :(
Worden daar verder nog eisen aan gesteld eigenlijk of is dat op de site te vinden? :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:26

Uuuuuh, volgens mij is dat het beetje het enigste hoor. Wel dat hij 1 meter moet kunnen springen, braaf is en minstens 5 jaar oud en dat soort dingen haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:27

Ah okee, Fries wordt dan ook niet zo'n top idee.. Haha!
Ga me er binnenkort maar eens meer in verdiepen!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:29

Haha daar heeft Bizzybijtje ook ervaring mee! Je kan ook een schoolpaard nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:32

Oooh baal ik van hoor, dat we moeten springen, anders had ik hem zo meegekregen namelijk :\
Maar ja! Niks an te doen :))

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:32

Citaat:
2 juli kennismakingsdag

Klopt, alleen op die dag heb ik mijn laatste rijlessen voor mijn examen die volgende dag..

Citaat:
Had alleen wel een vraagje, wanneer je een eigen paard meeneemt móet dit een paard zijn en geen pony toch?

Ligt eraan welke opleiding voor de Leisure en Wildlife mogen het ook pony`s zijn.

Citaat:
Met die flat zal niks mis zijn hoor.. Enigste wat me niet aanstaat aan die flats is dat je samen moet, maar ik kies wel voor een aparte kamer haha.

Klopt, alleen wil er toch wel geweest zijn en er een idee van krijg, een kamer alleen wilde ik ook wel alleen is dit +75€ per maand (bovenop de prijs van een 2 persoons kamer.
Citaat:
Pff balen, die van mij is dus echt 5,5 cm te klein

Zou even contact opnemen met Deurne, er worden uitzonderingen gemaakt, dus wie weet mag je hem voorstellen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:34

Oh ik dacht dat per jaar iets van 400 euro meer was?