Tijdens mijn stage bij de dierenarts moest ik alvast een schotse collie scheren, had dat nog niet zelf eerder gedaan, alleen meegekeken. DA zegt, scheer zijn hele buik maar kaal en ging daarna nog even snel een telefoontje plegen en keek niet mee. Ik vrolijk aan het scheren, nog een beetje hier, beetje daar, oeps scheef, dan hier nog maar een beetje want ziet er ook zo stom uit als het scheef is. Komt de DA terug, had ik zijn hele onderkant geschoren, buik EN borst (dus van voorpoten tot achterpoten) DA kon er niet mee lachen en ik mocht het daarna zelf aan de eigenaar uitleggen. Die kon er gelukkig wel om lachen en deed er niet moeilijk over
Andere keer hadden we een pup met een knoop in zijn darmen. Pupje geopereerd en daarna moest alles weer werken. Beestje had al 2 dagen wel gegeten op de kliniek (moest blijven tot we zeker wisten dat alles goed werkte) maar niet gepoept. Ik moest hem regelmatig uitlaten. Na 2 dagen moest hij toch echt onderhand poepen volgens de DA dus ik moest maar extra lang buiten spelen met hem. Na een uur was puppie moe maar nog steeds niet gepoept dus ik nam hem mee terug binnen. Omdat er geen operaties meer waren en ik het zielig vond dat hij verder alleen maar in de bench mocht had ik hem losgelaten in de operatiekamer. Half uurtje later wilde ik hem in de bench gaan doen... had hij echt de hele operatiekamer onder gepoept, alle muren zaten onder de spetterpoep tot echt 1 meter hoog. SHIPS.. Komt natuurlijk net die dierenarts eraan " En, heeft hij gepoept?" "Uh, ja.. daar lijkt het wel op". DA kijkt me raar aan en trekt de deur open. Pakt puppie om hem flink te knuffelen, blij dat de operatie gelukt was en zegt terwijl hij met pup in zijn armen wegloopt met een lach "Ik geloof dat jij nog wat poetswerk te doen hebt vandaag"
Hadden een teefje met een gigantische baarmoederontsteking geopereerd en de baarmoeder lag nog op de operatietafel omdat de eigenaar gevraagd had of hij het mocht zien na de operatie. Baarmoeder was echt een cm of 8 doorsnede. Toen de eigenaar vroeg wat daar in zat, legde de DA het niet uit maar zei gewoon "Nou, dit" en zet met een scherp mesje een snee in die baarmoeder waarna er liters pus en bloed over de tafel liepen. Eigenaar wist niet hoe gauw hij weg moest lopen. Ik mocht het opruimen en werd er zo misselijk van dat ik er overheen kotste.. moest ik dat ook nog opruimen.