Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:58

Anoli schreef:
Ladybird schreef:
Wat voor blunders heb je nu dan?? :D

Tegen een dichte deur oplopen :D

Een lokaal binnen lopen, gaan zitten aan een tafeltje, boeken pakken en ondertussen maar denken "wat kijkt de klas mij nou raar aan"
Was niet mijn klas en niet mijn les :')

Uitstrijkje maken voor bacteriele groeoi, en vervolgens niezen... ja laat maar zitten dan he die bacteriele groei...

Dit heb ik ook een keer gehad, was laat kom zonder kloppen binnen en loop zo de klas binnen, komt die leraar ineens naar me toe. WAt kom je doen je hebt pas volgend uur les hoor. Pffff wat schaamde ik me dood

Brittneyx

Re: Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:05

ja hij was niet met iemand anders mee ofzo
de da was wegeroepen en daarom stond hij nog in caranteine(weet niet hoe je het schrijft)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:06

Oh gelukkig maar, anders sta je daar maar mooi met een lege trailer en een vreemd paard...

Nou is een paard verwisselen wel wat moeilijker denk ik dan een kat...
Die zit al in het reismandje en vaak zie je ze dan niet zo goed.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:12

Wat een heerlijk topic dit :D
Ik heb ook wel een leuke...

Ik zat achter de balie, en de wachtkamer was vol. Dierenarts komt, met handschoenen en al, de spreekkamer uit omdat zijn mobiel afging.. Het was waarschijnlijk een belangrijk telefoontje, maar hij kon die telefoon zelf niet pakken omdat hij vieze handschoenen aanhad. Dus ik over de balie hangend in zijn broekzak graaiend die telefoon pakken terwijl de hele wachtkamer toekeek. Gekke gezichten krijg je dan :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:14

Haha ja dat is ook erg als zo'n volle wachtkamer meekijkt :D

Ik heb wel een aan een nog al preutse collega gevraagd of hij even mijn bh-bandje op wilde hijsen. Ik zat namelijk steriel in de ok, en het is zo irritant als je bh-bandje is afgezakt...

Arme kerel wist niet waar ie moest kijken _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:18

Heerlijk die verhalen, ik had zelf een mega blunder in Spanje bij de D.A.We hadden een zwerfhond laten stiliriseren, en we besloten haar in huis te nemen.Ze had namelijk longontsteking, ze was dood ziek. iedere dag moesten we naar de D.A. Vraag ik op een dag, mucher? Uh si si, ja mucher hij weer si si.Maar kijkt me vreemd aan, ik vertrouwde dat niet.Kom ik thuis, en vraagd mijn baas? Nou ik sanp het niet, ik vroeg gaat het beter zegt hij ja, maar kijkt zeer bedenkelijk en vreemd.Hoezo vreemd,nou ja werd nog net niet uit gelachen.O maar wat zei je dan, ik vroeg mucher.Waha lacht mijn baas dat meen je niet.Mucher betekend vrouw, je vroeg is het een vrouw terwijl ze haar net hebben gestiliriseerd. :o , wat had ik dan moeten zeggen? Je had mechor moeten zeggen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:25

Haha wat een verhalen hier :P

Ik heb op mijn stage ook een keer gehad dat iemand zich meldde voor het spreekuur en ik vroeg welke kat mevrouw bij zich had. Bleek dat ze vorige week de 1 in had laten slapen :$ Die was ik vergeten uit de computer te halen. Ze keek me boos aan!!

En ik heb een keer gehad dat ik in het kantoor zat en vanuit het laboratorium riep de assistente of het urine was wat in het laboratorium stond, dus ik zeg ja, want we hadden 's ochtends urine onderzoek gedaan, ik uitleggen van welke kat de urine was en die assistente bleef maar vragen hoe het kon dat het zoveel was, ze vroeg heeft ze het van de hele dag opgespaard ofzo? Dus ik snapte er niks van, ik loop naar het laboratorium toe, staat ze naar een bakje water met betadine te kijken :+

Ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat we een kater aan het scheren waren voor sterilisatie :P Ook een keer een hele mooie noorse boskat! Dat was niet zo grappig..

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:26

Citaat:
dat was niet zo grappig ...

_/-\o_ _/-\o_

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:34

Geen blunder van mij maar van de klant:

Komt een oudere vrouw binnen en gaat zitten (wij hebben een bordje met "hier melden") dus ik vraag waarvoor ze komt. Voor bloedprikken is het antwoord. Dus ik kijk haar aan en zeg bent u met de hond of kat? Kijkt ze mij raar aan... Nee voor mijzelf.
Bleek dat mevrouw bij het bloedprikken moest zijn van de plaatselijke apotheek, 1 straat verderop. Heb haar maar even vriendelijk uitgelegd dat wij haar best wilden bloedprikken maar dat we een dierenkliniek waren. :')

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:48

Anoli schreef:
Geen blunder van mij maar van de klant:

Komt een oudere vrouw binnen en gaat zitten (wij hebben een bordje met "hier melden") dus ik vraag waarvoor ze komt. Voor bloedprikken is het antwoord. Dus ik kijk haar aan en zeg bent u met de hond of kat? Kijkt ze mij raar aan... Nee voor mijzelf.
Bleek dat mevrouw bij het bloedprikken moest zijn van de plaatselijke apotheek, 1 straat verderop. Heb haar maar even vriendelijk uitgelegd dat wij haar best wilden bloedprikken maar dat we een dierenkliniek waren. :')

:')
het zal je maar gebeuren ...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:03

Ja was wel vervelend want die mevrouw was best oud en geloof ik een beetje in de war daarna... dus toen is 1 van ons maar meegelopen naar de apotheek.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:23

Whahah, wat een stel leuke blunders! Ik volg!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:45

werk niet bij een dierenarts maar heb achter de kassa gezeten in de supermarkt,was aan het afrekenen rolde de worst weg,zei toen meneer u worst gaat er van door,hele rij bij de kassa lag in een deuk en ik had een rooie kop.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:36

whaahaha! ohh die is mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:03

Geweldige blunders :')

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:26

Tijdens mijn stage bij de dierenarts moest ik alvast een schotse collie scheren, had dat nog niet zelf eerder gedaan, alleen meegekeken. DA zegt, scheer zijn hele buik maar kaal en ging daarna nog even snel een telefoontje plegen en keek niet mee. Ik vrolijk aan het scheren, nog een beetje hier, beetje daar, oeps scheef, dan hier nog maar een beetje want ziet er ook zo stom uit als het scheef is. Komt de DA terug, had ik zijn hele onderkant geschoren, buik EN borst (dus van voorpoten tot achterpoten) DA kon er niet mee lachen en ik mocht het daarna zelf aan de eigenaar uitleggen. Die kon er gelukkig wel om lachen en deed er niet moeilijk over :o

Andere keer hadden we een pup met een knoop in zijn darmen. Pupje geopereerd en daarna moest alles weer werken. Beestje had al 2 dagen wel gegeten op de kliniek (moest blijven tot we zeker wisten dat alles goed werkte) maar niet gepoept. Ik moest hem regelmatig uitlaten. Na 2 dagen moest hij toch echt onderhand poepen volgens de DA dus ik moest maar extra lang buiten spelen met hem. Na een uur was puppie moe maar nog steeds niet gepoept dus ik nam hem mee terug binnen. Omdat er geen operaties meer waren en ik het zielig vond dat hij verder alleen maar in de bench mocht had ik hem losgelaten in de operatiekamer. Half uurtje later wilde ik hem in de bench gaan doen... had hij echt de hele operatiekamer onder gepoept, alle muren zaten onder de spetterpoep tot echt 1 meter hoog. SHIPS.. Komt natuurlijk net die dierenarts eraan " En, heeft hij gepoept?" "Uh, ja.. daar lijkt het wel op". DA kijkt me raar aan en trekt de deur open. Pakt puppie om hem flink te knuffelen, blij dat de operatie gelukt was en zegt terwijl hij met pup in zijn armen wegloopt met een lach "Ik geloof dat jij nog wat poetswerk te doen hebt vandaag"

Hadden een teefje met een gigantische baarmoederontsteking geopereerd en de baarmoeder lag nog op de operatietafel omdat de eigenaar gevraagd had of hij het mocht zien na de operatie. Baarmoeder was echt een cm of 8 doorsnede. Toen de eigenaar vroeg wat daar in zat, legde de DA het niet uit maar zei gewoon "Nou, dit" en zet met een scherp mesje een snee in die baarmoeder waarna er liters pus en bloed over de tafel liepen. Eigenaar wist niet hoe gauw hij weg moest lopen. Ik mocht het opruimen en werd er zo misselijk van dat ik er overheen kotste.. moest ik dat ook nog opruimen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:28

_/-\o_ _O- _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:31

Hahahahha, ja maar dat is ook echt smerig hoor zo´m onstoken baarmoeder!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:37

Raiza schreef:
Tijdens mijn stage bij de dierenarts moest ik alvast een schotse collie scheren, had dat nog niet zelf eerder gedaan, alleen meegekeken. DA zegt, scheer zijn hele buik maar kaal en ging daarna nog even snel een telefoontje plegen en keek niet mee. Ik vrolijk aan het scheren, nog een beetje hier, beetje daar, oeps scheef, dan hier nog maar een beetje want ziet er ook zo stom uit als het scheef is. Komt de DA terug, had ik zijn hele onderkant geschoren, buik EN borst (dus van voorpoten tot achterpoten) DA kon er niet mee lachen en ik mocht het daarna zelf aan de eigenaar uitleggen. Die kon er gelukkig wel om lachen en deed er niet moeilijk over :o

Andere keer hadden we een pup met een knoop in zijn darmen. Pupje geopereerd en daarna moest alles weer werken. Beestje had al 2 dagen wel gegeten op de kliniek (moest blijven tot we zeker wisten dat alles goed werkte) maar niet gepoept. Ik moest hem regelmatig uitlaten. Na 2 dagen moest hij toch echt onderhand poepen volgens de DA dus ik moest maar extra lang buiten spelen met hem. Na een uur was puppie moe maar nog steeds niet gepoept dus ik nam hem mee terug binnen. Omdat er geen operaties meer waren en ik het zielig vond dat hij verder alleen maar in de bench mocht had ik hem losgelaten in de operatiekamer. Half uurtje later wilde ik hem in de bench gaan doen... had hij echt de hele operatiekamer onder gepoept, alle muren zaten onder de spetterpoep tot echt 1 meter hoog. SHIPS.. Komt natuurlijk net die dierenarts eraan " En, heeft hij gepoept?" "Uh, ja.. daar lijkt het wel op". DA kijkt me raar aan en trekt de deur open. Pakt puppie om hem flink te knuffelen, blij dat de operatie gelukt was en zegt terwijl hij met pup in zijn armen wegloopt met een lach "Ik geloof dat jij nog wat poetswerk te doen hebt vandaag"

Hadden een teefje met een gigantische baarmoederontsteking geopereerd en de baarmoeder lag nog op de operatietafel omdat de eigenaar gevraagd had of hij het mocht zien na de operatie. Baarmoeder was echt een cm of 8 doorsnede. Toen de eigenaar vroeg wat daar in zat, legde de DA het niet uit maar zei gewoon "Nou, dit" en zet met een scherp mesje een snee in die baarmoeder waarna er liters pus en bloed over de tafel liepen. Eigenaar wist niet hoe gauw hij weg moest lopen. Ik mocht het opruimen en werd er zo misselijk van dat ik er overheen kotste.. moest ik dat ook nog opruimen.

Vind de dierenarts in het 2e stukje wel heel bot reageren, zo deden ze bij ons toch echt niet :n Natuurlijk moet je als ass. schoonmaken maar bij ons voelden de DA's zich niet beter als de ass.
oeh ja vies he die pyo's :r
ik heb een keer vruchtwater in mn gezicht gekregen ook zo'n moment waarop je denkt "ga ik nu kotsen of was ik gewoon mn gezicht"

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:47

Ik moet zeggen dat ik pyo's en abcessen eigenlijk de meest vieze dingen vind :r
Dan liever ontlasting aan de muur :+

Ik ben trouwens ook al heel vaak ondergezeken, vooral door katten die je dan van de ok-tafel haalt :\

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:54

Pyo´s en abcessen zijn idd goor, ontlasting, overgeefsel en plas kan ik prima mee overweg. Wij kregen vorige week een kat die pus in de mond had van de mondzweren in zin bekkie, baasjes hadden het niet opgemerkt... Gelukkig kozen ze wel voor een flinke gebitssanering!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 18:02

Ja ontlasting en braaksel en urine vond ik niet erg, die pyo's en abcessen waren echt héél vies...

Ook ik ben met regelmaat ongepiest.
DA heeft een keer de anaalklieren bij een hond leeggedrukt en toen kreeg ie het in zn gezicht :r
die is zich eerst gaan douchen daarna _O-

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:12

ik heb het hele topic gelezen en jke kon me op opzegen!

ik volg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:48

xx_Horsiex schreef:
love_western schreef:
Wij hadden eerder een pekingees.
En onze DA wist precies hoe ze was. Heel vrolijk doen en met de staart zwaaien als je er aankwam. Totdat je haar wou oppakken of aaien. Dan greep ze je. Alleen mijn moeder kon alles met haar doen.
En we moesten regelmatig naar de DA toe. En alle stagiaires vonden haar zo lief.
Dus zei de DA: Pak haar maar op. En hij had intussen alweer de grootste lol :') Wij ook natuurlijk.
En die reacties telkens, DA had regelmatig de slappe lach _O-

Dat vind ik alles behalve grappig, ik ben zelf paraveterinair in opleiding en wij hadden ook zo´n grapjas met zo'n hondje die ook echt beet. Daar hou je wel even wat schrik aan over hoor. Wij hebben het gehad met een Boxer, die tijdens een bloedafname ineens uitviel naar de DA en zijn baasje achteraf pas zei dat de andere DA hem een snuitje omdeed omdat hij dat wel eens eerder had gedaan. Sindsdien ben ik behoorlijk argwanend naar Boxers toe.

Teneerste dit hondje richtte weinig schade aan. En de stagaires dachten allemaal dat zo'n klein snoezig hondje niks zou doen. En da waarschuwde ook wel in het begin. Maar ze wouden het allemaal niet geloven. En onze da weet echt wel wat hij zijn stagaires laat doen. Want toen onze kater werd gecastreerd mochten ze hem niet vasthouden. En heb ik de da geholpen. Omdat ik wist hoe ik hem moest hanteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:51

Anoli schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat vind ik alles behalve grappig, ik ben zelf paraveterinair in opleiding en wij hadden ook zo´n grapjas met zo'n hondje die ook echt beet. Daar hou je wel even wat schrik aan over hoor. Wij hebben het gehad met een Boxer, die tijdens een bloedafname ineens uitviel naar de DA en zijn baasje achteraf pas zei dat de andere DA hem een snuitje omdeed omdat hij dat wel eens eerder had gedaan. Sindsdien ben ik behoorlijk argwanend naar Boxers toe.

Ik was altijd oplettender bij de kleine hondjes dan de grote. Veel kleine hondjes zijn niet opgevoed omdat ze zo "schattig" zijn. Helaas zijn ze dat meestal niet bij de DA :n

En ze straks vastpakken in het nekvel kon ook niet, want dan ploppen de ogen eruit :')

Hondje was wel afgericht. Maar ze wou gewoon niet dat andere mensen haar aanraakte. Dat vond ze afschuwelijk.