't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:48

PPPeet schreef:
Ook ik ben nog steeds op zoek. Straks een sollicitatiegesprek voor een tijdelijke functie ivm zwangerschapsverlof. Natuurlijk heb ik liever voor langere tijd maar ja tegenwoordig pak ik alles aan.

Ik zoek een baan als management assistent, medewerker binnendienst, administratief medewerker o.i.d. in de regio twente, apeldoorn. Eigenlijk heb ik erg allround ervaring. Best handig maar omdat er zoveel mensen solliciteren kom ik vaak net dat beetje extra ervaring tekort wat een ander mischien wel heeft op 1 vlak.

Nou succes allemaal!

Bij de Friesland campina zoeken ze een management assistent. Is in amersfoort, is dat te doen? Is wel voltijd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:49

Dat lijkt me ook super! Alleen is dat voor mij wel erg ver weg. Ik zoek rustig in de buurt verder.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:56

patpen schreef:
Bedankt voor de tip! Het was ff zoeken maar ik heb het kantoor in de regio Utrecht gevonden. Even gekeken maar er staan op dit moment geen administratieve functies op. Deze week nogal hectisch maar ik zal er volgende week eens achteraan gaan. Je weet maar nooit!!!

Niet geschoten is altijd mis ;)

Maakte toen wel weken van 80/90 uur, (fulltime baan en daarnaast vast melkadres 2x p.d.) en ik kwam door heel NL en grensgebiet Dld.
Heb er echt een leuke tijd gehad, maar doordat de gekke koeienziekte, varkenspest en daarna vogelpest uitbrak helaas gestopt.

patpen

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:13

Mja, door de MKZ ben ik toen ook mijn baan als dierenartsassistente kwijt geraakt ;(. Was voornamelijk veearts waar ik werkte (had als nood ook huisdieren erbij) maar er stopten toen veel boeren omdat ze hun vee kwijt raakten en niet opnieuw konden/wilden beginnen. Dus minder werk voor de veearts en ik was als laatste assistente erbij gekomen... Zijn andere assistente is wel gebleven maar voor minder uren.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:14

Ik vind sowieso dat er weinig vacatures bij zijn gekomen de laatste 2/3 weken :=

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:20

ik moet zeggen ik heb niks te klagen, nu me eigen twijfels nog aan de kant zetten zodat er ook nog een fatsoenlijke motivatiebrief uitkomt, voor een aantal vacatures. en voor andere moet ik me ff in lezen in het vakgebied/organisatie.
maar nu eerst naar de tandarts...

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:24

Zo, ik heb het nieuwe topic ook gevonden! Eerst maar even die drie pagina's bijlezen!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:38

die brieven schrijven vind ik ook altijd een hele uitdaging. Iedere keer weer bedenken om op een originele manier te schrijven dat de baan past bij kwaliteiten, waar de uitdagingen zijn en waarom je bij het bedrijf past.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:39

NenaC schreef:
die brieven schrijven vind ik ook altijd een hele uitdaging. Iedere keer weer bedenken om op een originele manier te schrijven dat de baan past bij kwaliteiten, waar de uitdagingen zijn en waarom je bij het bedrijf past.

Ik heb gewoon een motivatie brief wie ik voor alle bedrijven gebruik:= wie ik aanpas.. en opnieuw opsla continu :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:58

hmm... tja dat kan ook. Op iedere vacature moet toch een pasklare brief komen, waarbij aanpassen mij vaak meer tijd kost dan gewoon opnieuw schrijven, daarnaast zijn de functies zo anders van mekaar, dat dat ook weinig brengt. :(

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:00

Ik schrijf ook gewoon steeds een nieuwe brief. De kans dat je dan iets vergeet weg te halen is een stuk kleiner (ik ken mezelf ;)).

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:22

hahaha, ja dat ook ja. Is toch een beetje banketstaaf als je de functienaam vergeet te veranderen oid. ;-)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:25

bij ligt het een beetje aan de vacature, voor kwaliteitsmedewerker vind ik het makkelijk en heb ik er nu een aantal. maar dat vind ik ook echt leuk en heb ik tenminste concrete ervaring in.
maar voor veel vind ik het ook lastig zeker nu ik twijfel of ik die functie wel leuk vind terwijl die zo breed is.
probeer ook zo weinig mogelijk direct over te nemen, ik wil nog weleens vergeten te veranderen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:54

weet iemand of een internship/trainee betaald is?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:25

ligt er aan. trainee meestal wel. internship/stage is afhankelijk van het bedrijf.

is er toevallig een site waar je kan zien of je recht hebt op ww?
heb eindelijk kunnen inloggen op werk.nl. maar word er niet vrolijk van. helft van de functie die ik heb gedaan kennen ze niet.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:54

Vanmorgen gesprek gehad. Thank God sloeg ik een keer niet dicht, maar ze hadden wel een notitie gemaakt dat ik ze niet aankeek.. Als het goed is word ik dadelijk gebeld voor de uitslag! Ben erg benieuwd.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:33

Purny, we duimen voor je!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:51

Nog niks gehoord, zelf in de foon geklommen en geen gehoor... Begin nu te denken dat ik niet door ben, anders hadden ze wel gebeld.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:33

blacknorton schreef:
is er toevallig een site waar je kan zien of je recht hebt op ww?
heb eindelijk kunnen inloggen op werk.nl. maar word er niet vrolijk van. helft van de functie die ik heb gedaan kennen ze niet.....

http://www.rechtopww.nl/

:D

IK ben inmiddels wat 'alternatievere' vacatures tegengekomen. Zoals sms operator. NIet alleen erotisch getint gelukkig maar vraag me af of dat wat is.
Ben zeker niet van plan dat mijn enige baan te maken maar het zou misschien wel schelen. Stel dat het nog een maand of langer duurt heb ik in ieder geval iets aan inkomen..

Iemand ervaring met operator zijn?

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:11

UK_eef schreef:
Zo, ik heb het nieuwe topic ook gevonden! Eerst maar even die drie pagina's bijlezen!

:j Inderdaaaad, ik ben er ook weer ... maar ook eerst even bijlezen :list:

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:19

Hoewel ik mijn baan al heb gevonden, blijf ik gezellig meelezen en interessante banen posten. Iemand nog gereageerd op de vacature bij G emiva die ik laatst postte?

Heb mijn eerste werkdag erop zitten en werd ook gebeld voor een gesprek bij een andere organisatie, maar ik blijf lekker hier :D

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:24

@SaskiaB, nee daar heb ik in ieder geval niet op gereageerd.

Ik ben meer op zoek naar een secretarieel / administratieve functie, tussen 24 - 40 uur per week.

Momenteel heb ik heel leuke baan, helaas is dit slechts voor 22 uur ... momenteel hou ik dus na ieder salaris :$ een stukje maand over... :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:49

Ik ben gebeld en ik ben afgewezen. Ik keek ze niet aan(was onzekerheid en heb ik ze ook uitgelegd) en ze konden kiezen uit meerdere mensen. Maar als ik over mijzelf moest vertellen sloeg ik volgens hun dicht. Het gaat toch om wat ik aan werk lever en wie ik ben dat maakt toch geen ene moer uit?

En toch omdat ik een positief gevoel had over het gesprek, krijg ik toch weer een klap te verwerken. Sorry maar ik ben nu even helemaal ziek ervan!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:58

Wat balen zeg!!! Om wat voor functie ging het?
Denk je dat je het mee kan nemen naar een volgende gesprek?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:58

Ik was vanaf oktober 2011 bezig met banen zoeken.. Overal werdt ik afgewezen of ik was te oud of mijn vakantie vonden ze te lang.. 2 weken terug bij de La Place gesolliciteerd en gisteren bij de AH bij allebei aangenomen.. En bij de AH gelijk begonnen dus de AH word het voor mij!

Succes iedereen met solliciteren! :) En gewoon blijven proberen!