Postbezorgers op bokt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:41

Ik ben 18 jaar postbode geweest, waarvan 3 jaar postbode plus. Inmiddels ben ik voor alle reorganisaties uit vertrokken en werk nu alweer 4 jaar in een hele andere sector. Met zulk weer mis ik de post wel hoor.

Even over de honden, wij hadden hier de afspraak dat de post mee terug ging en dat er op de envelop hond los geschreven werd met de datum erbij. Even overleggen met je postbode plus of dat accoord is. Je hoeft je namelijk niet te laten bijten!!!

ponyparadijs

Re: Postbezorgers op bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:44

Wat is een postbode plus?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:46

Postbode plus stuurt de postbezorgers aan, is eigenlijk een leidinggevende. Maakt dienstroosters en regelt verlof, vervanging enz. Alleen is dat wel 4 jaar geleden, dus misschien is die functie wel weg bezuinigd ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:47

Oke! Dan weet ik wel bij wie ik terecht kan!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:56

Roane schreef:
Of denken dat ze op platte schoentjes het wel redden..

Dat lukt mij vooralsnog prima, gelukkig.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:31

gr_roos schreef:
Postbode plus stuurt de postbezorgers aan, is eigenlijk een leidinggevende. Maakt dienstroosters en regelt verlof, vervanging enz. Alleen is dat wel 4 jaar geleden, dus misschien is die functie wel weg bezuinigd ;)

Nee hoor , die functie bestaat nog . Ik heb er zelfs twee . Altijd handig . Ik heb eigenlijk het liefst de oudere man die is makkelijker en weet hoe hij met mensen moet omgaan .
Is ook wel belangrijk , want dat weten ze niet allemaal hoe dat moet .

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:55

Roane schreef:

Ik loop standaard op sneakers en dat gaat me nu 1,5 jaar best goed af :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:01

Roane schreef:

Breng jij de post rond op hakken dan? :')

K heb altijd sportschoenen aan bij het bezorgen, voldoet mij het beste :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:07

Ik heb net een polo gehaald, had alleen de 'zomerjas' en een regenjas..
Das echt niet fijn met dit weer. Ik wil eigenlijk ook nog een trui, misschien woensdag want dan hebben wij vergadering.

Ik bezorg op wandelschoenen van de Lidl, die zijn superlicht en zijn lekker stevig.
Vanaf 2 mei zijn ze er weer, dus dan haal ik nog een paar :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:09

Hier nog een postbezorger. Ik werk iedere zaterdag bij de post :D

Zelf heb ik 2 jaar de post op allstars rondgebracht. Na 3,5 uur lopen had ik toch wel last van mijn onderrug en knieën en beurse voetzolen. Nu heb ik stevige wandelschoenen en loopt dat als een trein, nergens geen last meer van. Ze waren wel een rib uit mijn lijf, maar had ze toch nodig voor de vierdaagse.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:11

Hier nog één! Werk al bijna 2 jaar als postbezorger. Nu alleen nog op zaterdags en af en toe in de vakantie maar door stage en school niet meer te combineren. Eerst werkte ik zo'n 3 a 4 dagen in de week.
Met dit weer is het heeeerlijk om te werken :)

Edit: over de honden.. ik heb 1 huis waar ik niet kom ;) Dat nare ding heb ik al een paar x achter me aan gehad. Collega van mij werkte bij opleiding voor politiehonden dus die is niet bang aangelegd en heeft hem al meerdere malen een trap verkocht.
Ik heb vorige zomer de eigenaar gesproken en gezegd dat als de hond los is, ze de post niet krijgen ;)
Meestal is de hond nu aan een touw of binnen, zo niet: geen post. Morgen weer een dag.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:18

Op mijn route(s) zitten alleen lieve honden. Ben wel een keer gehapt door een voorbij lopende hond, maar dat ging zo snel dat ik het pas doorhad toen de hond al weg was. Ben ook niet echt snel bang voor honden dus ik loop gewoon door de poort heen.

Ik werk overigens liever in de winter dan in de zomer. Die hitte kan ik slechter tegen dan tegen vorst. Het leukste werken vind ik als het sneeuwt, dat komt helaas niet zo vaak voor.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 12:46

capopjekop schreef:
Op mijn route(s) zitten alleen lieve honden. Ben wel een keer gehapt door een voorbij lopende hond, maar dat ging zo snel dat ik het pas doorhad toen de hond al weg was. Ben ook niet echt snel bang voor honden dus ik loop gewoon door de poort heen.

Ik werk overigens liever in de winter dan in de zomer. Die hitte kan ik slechter tegen dan tegen vorst. Het leukste werken vind ik als het sneeuwt, dat komt helaas niet zo vaak voor.

Ik denk dat je een van de weinigen bent wat die sneeuw betreft, haha!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:05

Merk dat honden over het algemeen (niet alle natuurlijk) feller reageren op een postbode gekleed in uniform. Wat natuurlijk wel logisch is, maar ik vind het wel grappig om te zien.
Happende honden en wilde achtervolgingen vind ik natuurlijk niet grappig :')

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:17

ik vind de sneeuw ook leuk hoor, alleen niet te hard. En het moet niet glad worden. :P

Hier gelukkig geen gemene honden en ik loop op bergschoenen van de anwb. :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:14

nee, ik bedoel die slappe, afgetrapte ballerina's platjes gevalletjes :D ik weet niet hoor, maar met een wijk van een uur of 3 heb ik liever wat degelijks aan m'n voeten als wandelschoenen, hardloopschoenen, sneakers hebben nog altijd meer zool... dan die platte gevalletjes.

En dan klagen dat je voeten toch wel moe waren, aan het eind :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:32

Nou loop ik altijd op degelijke schoenen. Maar denk toch dat ik in het begin moeie voeten zal hebben.

Heb jaren in de paarden gewerkt en elk voorjaar als de paarden weer de wei in mochten had ik de eerste week ook moeie voeten. Want dan liep ik toch meer heen en weer als in het binnen seizoen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:58

Ik ben zaterdagmedewerker. Eerst bereidde ik voor en liep ik 2 wijken. Sinds juni bereid ik alleen nog voor ivm problemen met mijn knie.
Goede schoenen is wel belangrijk als je een wijk loopt. Ik had meestal Timberland's of sneakers aan.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:18

Over die honden nog: Wanneer ik er eentje zie lopen waarvan ik denk daar ga ik niet bij loop ik inderdaad gelijk die tuin voorbij. Na de laatste hond in mijn nek begin ik er niet meer aan...