Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:31

Ik kom ook even binnenvallen!
Ik zit nu in mijn laatste toetsweek voor de examens, ben best zenuwachtig :=

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:25

francaa schreef:
Ja dat kan idd wel! :)

ja ik wou het eerst mss wel gaan doen, daarom heb ik het moeilijkste profiel gekozen (inclusief wisk b :') )
maar ik heb toch besloten een stapje lager te gaan, namelijk verpleegkunde!
ik wil namelijk sowieso wel de gezondheidszorg in!

Leuk! Als ik niet ingeloot wordt voor Geneeskunde ga ik misschien ook wel Verpleegkunde doen!

Imaginaerum

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:53

Druk hier zeg. :P Hebben jullie al cijfers terug van de laatste SE-week? Ik heb gewoon een 8,5 op wiskunde. :D

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:53

wow netjes een 8,5! :D

ik had een 1,9 maar mag herkansen :')
verder best slecht gemaakt, sta dr nu niet echt goed voor voor mn examens..

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:03

Ik zit dit jaar ook in 6vwo! Ik doe E&M met Aardrijkskunde, geschiedenis, Frans en Biologie.
Ik heb me ingeschreven voor psychologie en doe mee met de decentrale loting in Groningen.
Afgelopen week heb ik mijn laatste toetsweek gehad, tot nu toe gelukkig alleen goede cijfers terug.
Ik ben nog niet heel erg bang voor het examen. De vakken waar ik nog wel hard voor moet werken zijn Economie en Frans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:40

Succes met toetsweek iedereen! Ik heb al mijn cijfers terug inmiddels, allemaal voldoendes :D

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:10

Goed zeg allemaal voldoendes! Dat heb ik nou nooit :')
Haha 1,9 voor wiskunde, kan gebeuren toch. Had in de eerste toetsweek dit jaar ook een 1,5 voor scheikunde gehaald. Met de herkansing een 5,4!

Ik heb trouwens NG profiel, met als keuzevakken wiskunde A, economie, aardrijkskunde en duits. Eigenlijk is het dus half EM.
Iedereen staat hier best hoog eigenlijk, onze school maakt de SE's heel erg moeilijk, de examens worden hier altijd beter gemaakt dan gemiddeld. Dus daar haal ik mijn hoop uit, ik sta nl. niet zo heel goed met de se-cijfers.

De cijfers die ik tot nu toe terug heb zijn twee zesjes, lekker saai dus. Voor engels essay schrijven en duitse literatuur.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:39

Ik heb een 4,8 voor natuurkunde en een 5,2 voor wiskunde gehaald... voor beide sta ik nu een 5,3 gemiddeld. Voor sk had ik een 7,1 :D, bio 7,3, Ne 8, En 6,3 en frans 6,7.
Weten jullie of je 2 vijven in je profielvakken mag hebben om te slagen?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:51

2 keer een 5 mag geloof ik wel, als je maar genoeg compensatie hebt. Weet het niet zeker..
Verder goede cijfers. :D Ik heb een 7,5 terug op Nederlands, gemiddelde lag onder de 5 dus ik ben best wel blij.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:53

Gaan er hier nog mensen een examentraining doen eigenlijk?
Ik ga voor economie naar groningen, heb dat echt nodig denk ik om te slagen!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:58

Ik heb examentraining voor Natuurkunde gedaan in Leiden! Heel vermoeiend, maar wel erg fijn om een beetje structuur in de te leren stof te krijgen.. Natuurkunde was echt een zootje bij mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:40

Ik ga natuurkunde examentraining doen in Amsterdam een dagje

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:58

Nienkex, ik ook Groningen. :j Natuurkunde en scheikunde. 2x 3 dagen. Nog meer mensen die vakken in Groningen? :P

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:38

Ik vind natuurkunde kei moeilijk en dan is de stof op onze school ook nog eens anders... wij werken met de NiNa methode en wij krijgen dan ook een ander examen... dus ik kan ook niet echt goed oefenen met examenbundel.nl, echt stom :(

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:23

Ik ga scheikunde doen in Grunn.
In de meivakantie

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:32

Wanneer ga je naar groningen puissance? Ik 14, 15 en 21 april

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:34

Oeeeh. Ik meld me ook! N&G profiel en hoooop volgend jaar diergeneeskunde te studeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:12

Golan schreef:
Ik vind natuurkunde kei moeilijk en dan is de stof op onze school ook nog eens anders... wij werken met de NiNa methode en wij krijgen dan ook een ander examen... dus ik kan ook niet echt goed oefenen met examenbundel.nl, echt stom :(

Zo dat is echt poedersuiker! Wij gebruiken systematische natuurkunde

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:04

Hee lotgenoten :D
Ik nu ook 6VWO met NGNT profiel ^^ (vakken: nederlands, engels, latijn, frans, wiskunde B, wiskunde D, natuurkunde, scheikunde, biologie en beeldende vorming :D)
Moet wel echt slagen anders gaat mijn jaartje high school in amerika volgens jaar niet door := Nouja ik sta er wel goed voor gelukkig :) Net laatste toetsweek gehad, deze week nog engels en nederlands mondeling....

Maar jongens, even een vraag he. Want ben ik nou ongezond of zo of zijn er meer mensen die helemaal niet zenuwachtig zijn? :D Want ik heb echt het idee van: Voor al mijn toetsen tot nu toe heb ik met een dag van tevoren leren 6en 7ens en soms 8en kunnen halen, en als ik straks 4 weken examentraining heb op school ben ik ziek goed voorbereid en komt het sowieso wel goed :P Of ben ik de enige? :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:43

Ik moet echt best veel leren voor mijn toetsen, haal dan ook wel goede cijfers maar vooral natuurkunde dat kan ik leren wat ik wil maar ik blijf nieuwe vragen lastig vinden, als het dan uitgelegd is snap ik het vaak nog niet en als ik het snap , snap ik een volgende som weer niet :(

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:01

Ik heb best moeite met school, moet best veel leren voor goede cijfers, en soms lukt het zelfs dan niet. Dus ik ben best zenuwachtig ja! Vooral omdat ik me eigenlijk geen onvoldoendes kan veroorloven. Als je er goed voor staat, en niet zo veel moeite hebt met school, dan is het denk ik ook niet spannend meer of je het gaat halen..

Blackdancer, je woont in Leiden, wat een geweldige stad is dat! Als mijn toekomstige studie in Leiden had gezeten, was ik sws daarheen gegaan! Leuk trouwens, een jaar high school! Waarom heb je daarvoor gekozen?

Ik heb net een 6,2 voor eco teruggekregen, ben er wel tevreden mee. Misschien wordt het zelfs nog een 6,5 :)

*edit: Examentraining? Wat gebeurt er dan? Krijg je nog extra hulp met stof die je niet snapt, of wordt er uitgelegd hoe je goed leert voor dat vak etc?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:31

Leuk, zo'n topic!

Ik zag ook erg veel NT'ers hier. Zelf doe ik E&M met m&o, duits en handvaardigheid.
Ik sta er wel redelijk voor, geen onvoldoendes maar wel een 5.5. Gelukkig heb ik tot nu toe genoeg compensatie maar ook ik ben best bang voor de CE's. Het is toch de helft van je punt, waardoor ik ineens mijn 4 6jes zou kunnen veranderen in 5jes. Dan zou het wel heel slecht gaan maar toch..
Ik zag dat ook meerdere mensen niet echt duidelijk is wat de exameneisen nu precies zijn?
Ik geloof ook dat je mag slagen met 2 vijven maar dat je dan wel 2 7'ens moet hebben.

Hebben jullie ook een combinatiecijfer van PWS, ANW en maatschappijleer?
Dat is bij mij een 7 dus heb ik gelukkig al sowieso een vaste zeven als compensatiecijfer.

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:34

Douce schreef:
Hebben jullie ook een combinatiecijfer van PWS, ANW en maatschappijleer?
Dat is bij mij een 7 dus heb ik gelukkig al sowieso een vaste zeven als compensatiecijfer.

Ja, bij ons op school hebben we een combinatiecijfer van PWS, ANW, maatschappijleer en godsdienst. Ik heb hem gelukkig af kunnen sluiten met een 8 :D

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:51

BlackDancer schreef:
Maar jongens, even een vraag he. Want ben ik nou ongezond of zo of zijn er meer mensen die helemaal niet zenuwachtig zijn? :D

Haha dan ben ik vast ook ongezond... :D

Golan schreef:

Huh.. iedereen krijgt toch gewoon hetzelfde examen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:57

Douce schreef:
Ik zag dat ook meerdere mensen niet echt duidelijk is wat de exameneisen nu precies zijn?
Ik geloof ook dat je mag slagen met 2 vijven maar dat je dan wel 2 7'ens moet hebben.

Exameneisen zijn :
Je mag als eindcijfer op je lijst 2 vijven hebben met compensatie, ook een 4 en een 5 met compensatie maar geen 3 vijven.
Bovendien moet het gemiddelde cijfer van al je CE's bij elkaar niet lager zijn dan een 5,5 ( zodat je niet kunt slagen als je alleen maar vijven voor je examen haalt )
Ik hoorde volgens mij ook iemand zeggen dat je voor je examen niet lager mag halen dan een 3,5?? maar dat lijkt me niet zo heel erg lastig xD