't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:34

*\o/* Kreeg net een mail op de geweldige vacature van boekhouder waar ik maandag op heb gereageerd na veel zwoegen op de perfecte brief die opvalt:
Citaat:
Naar aanleiding van uw reactie op de vacature verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met mijn secretaresse voor het maken van een afspraak voor een sollicitatiegesprek.

Post is niet onaardig maar het is echt gewoon "werk om wat te verdienen" en niet bepaald mijn droombaan of een functie die aansluit op mijn opleiding en ervaring.
Maar wat een supersnelle reactie! Had ik niet verwacht, laat staan dat ik had gehoopt op een uitnodiging. Misschien toch het voordeel dat ik enigszins bekend ben in die wereld????
En dan natuurlijk het dilemma: wat trek ik aan? Kan daar niet naartoe in een spijkerbroek :+. En mijn enige goede pak is te klein geworden :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:37

patpen schreef:
*\o/* Kreeg net een mail op de geweldige vacature van boekhouder waar ik maandag op heb gereageerd na veel zwoegen op de perfecte brief die opvalt:
Citaat:
Naar aanleiding van uw reactie op de vacature verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met mijn secretaresse voor het maken van een afspraak voor een sollicitatiegesprek.

Post is niet onaardig maar het is echt gewoon "werk om wat te verdienen" en niet bepaald mijn droombaan of een functie die aansluit op mijn opleiding en ervaring.
Maar wat een supersnelle reactie! Had ik niet verwacht, laat staan dat ik had gehoopt op een uitnodiging. Misschien toch het voordeel dat ik enigszins bekend ben in die wereld????
En dan natuurlijk het dilemma: wat trek ik aan? Kan daar niet naartoe in een spijkerbroek :+. En mijn enige goede pak is te klein geworden :=

Gaaf patpen!
heb je niet nog een nette rok?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:37

Ahh fijn Patpen! Who knows?!

x_Irisje_x

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:42

Leuk!
Dat wordt shoppen dan....!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:09

Rokken staan mij niet :o.
Maandag mag ik op gesprek komen om 10 uur. Nog even gevraagd met wie ik het gesprek heb. Krijg ik als antwoord: met mijnheer en mevrouw X, onze werkgever :=.
Toch maar even mijn kast ingedoken. Ik heb nog een goed passende keurige grijze krijtstreep broek met een rood colbert (zwarte schoenen). Moet kunnen naar een notariskantoor....
Ben wel een beetje :):) :):) :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:14

Oeh spannend zeg!

Ik doe vrijdag een spijkerbroek met net jasje. Is voor een redactionele functie van 'de boerderij'. Hoef ik denk ik niet in compleet pak heen.. ;)
Voor nu nog even druk met de brieven aan de gang. Moet nog steeds schrijven deze week. Heb er voor nu 3. Opzich genoeg. Hoop dat er nog wat leuks bij komt!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:14

Ook ik meld me hier maar even, ben erg benieuwd naar het gesprek van maandag..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:12

Succes!

*\o/* Nog twee redactionele functies gevonden. In het Noorden (nja, Meppel...) Beiden bij hetzelfde bedrijf dus echt even aan 2 totaal verschillende brieven gaan zitten. Komt mijn totaal aan brieven voor deze week in ieder geval alweer op 5. Gemeente kan niet zeggen dat ik geen flikker uitvoer in ieder geval...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:38

Wat leuk Patpen! Nu ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig naar je brief...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:44

ik ook :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:30

Ik ook :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:06

Goed bezig hier allemaal! *\o/*

Ik ben ook aan het werk nu.. maar dan in de winkel van mn moeder. :+ Ze had het erg druk en ik ben aan het helpen met de nieuwe collectie (erg leuke dingetjes weer!). Maar goed, hoef er geen geld voor ofzo dus het schiet nog niet echt op bij mij. :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:17

Ik vind vragen zoals: waarom heb je voor dit bedrijf gekozen moeilijk en slechte eigenschappen!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:18

die moet je van tevoren bedenken ;) Je verdiepen in het bedrijf en daar een passend antwoord bij zoeken.
en slechte eigenschappen moet je van jezelf wel kennen :j

Alles bij elkaar heet dat goed voorbereiden :+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:20

patpen schreef:
Citaat:

Nette broek met blouse? misschien leuk jasje of vest erover? :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:49

Sorry, ik zet mijn "superbrief" niet openbaar hier neer hoor ;)
Hmmm, ik zou maandag wel een antwoord kunnen geven op die vragen van: waarom dit bedrijf?
Slechte eigenschappen hebben we allemaal maar ik probeer daar altijd een positieve draai aan te geven. Bijvoorbeeld: ik ben een pietje precies (op het pietluttige af) maar dat heeft als voordeel dat ik scherp op mijn werk let en zorgvuldig werk.
Ik mag maandag op gesprek bij een notariskantoor en dat zijn doorgaans niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan (notarissen dus). Een goede vriend is notaris in ruste, mijn man heeft jaren op zijn kantoor gewerkt en wij komen nog met enige regelmaat bij hem thuis. Ook meerdere "feestjes" meegemaakt van die notaris en het is toch een apart soort mensen :+. Maar ja, het zijn "ook maar" mensen die net zo goed hun goede en slechte eigenschappen hebben!
Enne....ik ga toch maar shoppen voor een nieuwe outfit :9

Edit: ik heb het op internet al uitgezocht (ga morgen naar de winkel) en het wordt een donkerblauwe bandplooibroek, wit shirt en een lichtblauw colbert!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:01

SteffiiY schreef:
Ik vind vragen zoals: waarom heb je voor dit bedrijf gekozen moeilijk en slechte eigenschappen!

dit zijn vragen die je kan verwachten ;)
eigenlijk op 2 vingers uit te tellen dat deze 2 vragen komen bij een gesprek ':)

lees je in over het bedrijf, kijk wat de kern waardes zijn.
Voorbeeld: C&A
Iedereen kent C&A wel toch?

Met een beetje gericht door klikken kom je op deze pagina:
http://www.c-and-a.com/nl/nl/corporate/ ... a-concept/

De succesvolle strategie van C&A

Wij aanvaarden verantwoording op vele terreinen
Wij willen het vertrouwen winnen en behouden van onze stakeholders, door verantwoording te dragen voor de volgende kerntaken:
Wij bieden onze klanten veilige producten van goede kwaliteit en met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Wij ondersteunen en stimuleren de duurzame ontwikkeling van verbeterde arbeidsvoorwaarden in onze toeleveringsketen.
Wij handelen met een grote verantwoording in de gemeenschappen waarin wij actief zijn.
Wij richten de publieke aandacht actief op belangrijke duurzame thema's.
Wij leveren - met inachtneming van economische aspecten - een actieve bijdrage aan de bescherming van het milieu.

De 7 kernwaarden van C&A
1. Openheid
2. Passie
3. Teamwork
4. Duurzaamheid
5. Respect
6. Plichtsbewustzijn
7. Klantvriendelijkheid

Even goed lezen, onthouden en bij je gesprek kan je zo zeggen waarom je graag bij C&A wil werken.

De meeste bedrijven hebben wel een missie, doel, kernwaardes en andere bedrijfs informatie op de site staan.
En de vraag over slechte eigenschappen, tja dan moet je naar jezelf kijken.

En:
Waarom moeten we jou aan nemen? wat krijgen we als we jou aannemen? en wat is jou toe gevoegde waarde voor dit bedrijf? waarom deze functie?

zijn ook vragen die meestal naar voren komen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:18

Ik weet het, maar vind slechte eigenschappen moeilijk..

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:57

Ik kom mij hier ook maar even melden, helaas vanaf begin januari werkloos..

Voor de mensen in de achterhoek: www.vacaturebank-achterhoek.nl staan vaak dingen op!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:12

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:50

SteffiiY schreef:
Ik weet het, maar vind slechte eigenschappen moeilijk..

+ 1 ...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:43

Maar heb er 3 opgeschreven voor morgen :D

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:13

@patpen Gister werd er op radio 538 verteld over een onderzoek (volgens mij in Amerika gedaan) over het solliciteren met welke kleur trui aan. Het bleek dat rood hier het best uit kwam. Ook als vrouwen rood aantrekken naar een date, heeft dit de voorkeur van de mannen. Ik zou in elk geval iets aan doen, waar je je prettig bij voelt en niet heel de tijd op zijn plek hoeft te trekken. Succes met je gesprek !

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

succes allemaal met de gesprekken. hoop dat er wat tussen zit.

en innd de lastige vragen.. komen altijd voorbij.
wat betreft.. waarom dit bedrijf, kun je inderdaad op de website bekijken. aan de andere kant hoop ik ook dat jullie daadwerkelijk voorkeur hebben. een groot bedrijf, klein bedrijf, commercieel of instantie is allemaal verschillende. ik ben ook begonnen met geen voorkeur.. en je bedenkt overal wat leuks bij.op een gegeven moment krijg je wel voorkeur.

en slechte eigenschappen.. innd 1tje bedenken wat geen ramp is. ik mag graag veel hooi op de vork nemen, is geen ramp (lekker handig.. ze wil alles doen). maar is wel een slechte eigenschap want ga daardoor dingen minder precies doen bijvoorbeeld.

verder werken wij veel met de STAR methode.
situatie (kun je een voorbeeld noemen van)
taak (wat moest jij doen)
actie (wat heb je precies gedaan)
resultaat (wat was het resultaat)
op die manier filter je een beetje of iemand een swets verhaal houd ofdat hij dingen echt zelf heeft gedaan en die werkzaamheden ook beheers

bijvoorbeeld.. jaa we hebben allemaal wilde paarden beleerd (situatie)
mijn taak was om de paarden te temmen zodat iemand er op kon rijden (taak)
dit deed ik door rustig met ze te wandelen, en los te laten in de bak (actie)
daarna waren ze rustig en konden ze gelongeerd worden en kon er iemand op (resultaat

van dat hele paarden beleren, blijft dus niet zoveel over. op die manier proberen ze dus te kijken wat jij zelf echt precies deed. wat jou aandeel was.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:02

Eleven schreef:
@patpen Gister werd er op radio 538 verteld over een onderzoek (volgens mij in Amerika gedaan) over het solliciteren met welke kleur trui aan. Het bleek dat rood hier het best uit kwam. Ook als vrouwen rood aantrekken naar een date, heeft dit de voorkeur van de mannen. Ik zou in elk geval iets aan doen, waar je je prettig bij voelt en niet heel de tijd op zijn plek hoeft te trekken. Succes met je gesprek !

Da's handig om te weten +:)+. Dan wordt het een marine bandplooibroek, wit shirt en mijn rode colbert. Persoonlijk vind ik bandplooibroeken erg lekker zitten (weet het, uitstervend ras :+). Ik heb wel stof liggen om er 1 te maken maar weet even niet waar ik nu de tijd vandaan moet halen óm die broek te maken! Morgen maar vanuit het werk naar die winkel (is bijna om de hoek) om een broek en nieuw wit shirt te kopen. In geval van nood moet ik toch maar tijd zien te maken om zelf een broek te maken (maat uitverkocht of zo). Het scheelt dat een bandplooibroek met omslag makkelijker te maken is dat een spijkerbroek O:).

@Joltsje: Handige tip van de STAR methode. Daar ga ik het weekend eens over nadenken en wat op papier zetten voor mezelf. Helaas staat op de website weinig inhoudelijke informatie over het bedrijf maar ik heb wel een heel goed idee (dankzij mij man) wat er speelt op een notariskantoor. Daar kan iedereen zich denk ik wel een voorstelling bij maken! En voorbeelden over de verwachte werkzaamheden heb ik in overvloed :o.