Op kamers #5: Tips en tricks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:41

Ik meld me ook!

Ik ben van plan om volgend jaar in Groningen op kamers te gaan, dus als iemand toevallig connecties heeft of een kamer weet hoor ik het graag!
Waarschijnlijk heb ik vanaf juni al een kamer nodig, maar dat hangt er nog vanaf wanneer mijn ouders gaan verhuizen.
Wat is trouwens het verschil tussen een gemeubileerde en een gestoffeerde kamer?

patatkraam

Re: Op kamers #5: Tips en tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:51

Geen flauw idee :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:52

hoe zit dat met het verhuizen van je ouders dan?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:12

Ik woon nu in de buurt van Utrecht, mijn ouders willen deze zomer richting Rotterdam gaan verhuizen en ik ga na de zomer in Groningen studeren.
Eind mei ben ik klaar met mijn examens en heb dan 3 maanden vakantie waarin ik eigenlijk wil gaan werken.
Mijn ouders hebben nog geen huis gekocht en hebben dus ook nog geen vaste datum voor hun verhuizing.
Ze hebben al wel een bod uitgebracht en misschien heb ik aan het eind van deze week meer duidelijkheid over de verhuisdatum.

Ik zie het niet zitten om met mijn ouders voor een maandje mee te verhuizen die kant op en dan zou ik op 2 verschillende plekken werk moeten zoeken wat niet erg handig is.
Ik zou kunnen kijken of ik in de zomer hier in Utrecht kan werken en ergens onderdak kan vinden tot eind augustus en dan daarna op kamers.
Maar een andere optie is om gewoon in juni al op kamers te gaan in Groningen en daar de zomer te werken, misschien heb ik dan de mogelijkheid om er te blijven werken na de zomer en dan ben ik al een beetje gewend in Groningen als mijn studie begint.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:18

Dan heb ik als tip: schrijf je in bij randstad uitzendbureau :j

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:18

als je naar Groningen gaat en daar wilt werken van de zomer

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:40

Dat is wel een goede tip ja! Ik ga er meteen naar kijken. Kan dat ook al nu ik nog geen diploma gehaald heb?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:46

Ja ze hebben gewoon (vakantie)werk voor jongeren. :j

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:41

Nanna schreef:
Ik meld me ook!

Ik ben van plan om volgend jaar in Groningen op kamers te gaan, dus als iemand toevallig connecties heeft of een kamer weet hoor ik het graag!
Waarschijnlijk heb ik vanaf juni al een kamer nodig, maar dat hangt er nog vanaf wanneer mijn ouders gaan verhuizen.
Wat is trouwens het verschil tussen een gemeubileerde en een gestoffeerde kamer?

Hè wat leuk! Ik ga na de zomer hopelijk ook verkassen naar Groningen. Welke opleiding ga je doen?

Edit: Zie dat je in Vleuten woont.. Ik woon in Haarzuilens! Vraag me nu toch wel af wast je echte naam is, haha!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:44

blijken jullie elkaar gewoon te kennen :P

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:18

@Roomsch: Haha wat leuk dat je zo dichtbij woont! Ik heb even op je profiel gekeken en ik ken je in ieder geval niet. Ik zet mijn echte naam liever niet zo op internet, ook omdat het niet zo'n veel voorkomende naam is. Als je hem echt wilt weten moet je maar even pben.
Ik ben van plan om psychologie te gaan studeren. Het is wel loting, maar ik doe mee met de decentrale loting en omdat er zoveel studieplaatsen zijn is de kans wel groot dat ik het gewoon kan gaan doen.
Welke opleiding ga jij doen?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:21

Ik ga (als ik slaag) volgend jaar aan de UvA studeren in Amsterdam.. Dat wordt ook op kamers dus... Sta sinds juni 2011 ingeschreven bij studentenwoningweb. Heeft iemand nog tips voor mij? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:35

Ik ga weer opnieuw opzoek naar een kamer :Z
Net wel al gereageerd op een mooie kamer in Velp :)
Is goedkoper, groter en nóg dichterbij mijn school dan waar ik nu zit _O-
(lees: t zit haast tegenover de school :') )

K hoop dat ik er een keer kan bezichtigen. Als het nou klikt en het me bevalt (en als het er schoon en verzorgd uit ziet) , dan ga ik het sowieso doen O:) Hijs vanaf 1 mei beschikbaar.

K ben wel tot 19 mei op stage, maar dat maakt niet uit xD

Reden dat ik weer opnieuw opzoek ga naar een kamer, is omdat ik echt knettergek word van mn huisgenoten!
Niet dat ze niet aardig zijn (nja zijn geen gezellige huisgenoten om mee te kletsen), maar t zijn 2 jongens die gewoon alles achter hun reet aan laten slingeren, en de keuken gewoon bijna niet schoonmaken, niet zien als er iets vuil is, en het komt gewoon niet in hun op, om als de vuilniszakken op zijn, nieuwe vuilniszakken te kopen in de winkel. Er stond nog een kartonnen doos, en dan pleuren ze daar gewoon alles in. :Z
Heb al tig keer gevraagd of ze (nja 1 is er pas iets van een maand) de keuken schoon willen houden, dan is het eventjes schoon en valt het weer terug in oude ritme.
K snap gewoon niet wat er in hun om gaat. Ik houd t hier niet meer vol :')
K wil gewoon een kamer waar ik gezellige huisgenoten heb, en waar het schoon wordt gehouden.
Nu ben ik telkens degene die schoonmaakt.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-03-12 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:37

waarom 1234? :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:40

Heb ff mn post aangevuld xD
Dus hierboven staat het uitgelegd xD

Net was wel grappig :')
Omdat ik die ene huisgenoot al zo vaak gevraagd heb of hij ff de keuken wilde schoonmaken/zijn zooi wilde opruimen (nja dan in het Engels omdat hij Engels spreekt (en Duits) xD), dacht hij toen ik net aanklopte voor een vraag over de afzuiger (stekker was eruit en wist niet of hij met een reden eruit was gehaald xD Wilde geen explosie ofzo als ik em erin deed), dat ik weer wilde vragen of hij zijn zooi op kon ruimen,
en deed voordat hij zijn deur open deed, zijn muziek uit, en zette alles aan de kant, om af te wassen _O-
Terwijl ik dat dus helemaal niet bedoelde, maar gewoon wilde vragen of er iets met de afzuiger was :')
Mjaah hij had toen daarna wel meteen de keuken schoongemaakt xD

Maar dat bedoel ik dus, dat ze het bijna alleen doen als ik het vraag.
daar word ik beetje gek van.
En mijn Engels is niet zo sterk om echt heel duidelijk een mededeling te doen dat ik het echt zat ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:50

Ik woon nu op kamers in den haag, maar wil misschien toch volgend jaar in leiden op kamera :) ik doe de opleiding pabo in leiden en mijn paard staat dicht bij leiden. Maar dit is afwachten aangezien ik volgend jaar al derde jaars ben en ik wel het liefst en studio of iets zo willen :)

Verder vroeg iemand het verschil tussen een gestoffeerde en gemeubileerde kamer. Stoffeerde kamer betekend dat je de vloer erbij krijgt ( en volgens mij ook gordijnen) en gemeubileerd is een kamet met meubels etc er al in. Dus dan kab je je eigen meubels niet tot nauwelijks meenemen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:52

ja klopt. Gemeubileerd is wel handig als je ergens tijdelijk zit, maar ik zou zelf altijd wel mn eigen meubels erin willen hebben :')

Leiden schijnt wel duur te zijn voor kamers toch?
Studio lijkt mij ook heel erg fijn om te hebben! Gewoon alles voor jezelf. Maar is helaas vrij prijzig!
al krijg je als je eigen ingang hebt, vaak wel huurtoeslag.

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:15

@Nana: Je hebt PB.

Is het het beste om in juni al opzoek te gaan naar een kamer?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:22

zou zo vroeg mogelijk alle kamers in de gaten houden xD
Sommigen komen al lang vantevoren op de sites te staan, voordat ze beschikbaar zijn.
Dus goed alles in de gaten houden, en kijken vanaf wanneer ze beschikbaar zijn.
(wilde bijna leverbaar zeggen, maar kamers zijn niet bepaald leverbaar _O- zou wel makkelijk zijn)

Als je pas heel laat gaat zoeken, heb je kans dat de echt goede, leuke,betaalbare kamers al vergeven zijn.

ladyliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:35

Hallo!
Ik meld mij ook. Zou erg graag in Hoorn of Alkmaar op kamers willen, alleen mijn budget,kieskeurigheid en het aanbod laten het tot nu toe nog niet toe :(

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:59

wil je vanaf komend studiejaar op kamers? Want nu begint de stroom met kamers die vrij komen, steeds meer op gang te komen, dus gewoon alles goed in de gaten houden en je aanmelden bij kamersites (kamernet.nl enzo) en dat je een mail krijgt als er een kamer vrij komt die aan je eisen voldoet.

ladyliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:00

nouja ik heb niet echt een vaste periode van wanneer ik wil, ik kijk inderdaad gewoon rond op alle sites, en hoop dat er een goede tussenzit, bedankt!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:07

Aha ja dan kun je gewoon rondkijken en wachten tot je iets ziet wat echt is wat je zoekt. Want het is zonde als je er anders toch achterkomt dat het niets voor jou is. (de kamer zelf, of de huisgenoten) Dan zou ik niet te overhaast beslissen, en gwoon kijken of je bij zoveel mogelijk een bezichtiging kunt doen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:36

Ik moest binnen n dag beslissen of ik de kamer wel of niet zou nemen. Nu woon ik er alweer 4 jaar naar m'n zin :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:03

ja maar dat hoeft niet natuurljik :P