Doktersassistenten graag jullie ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Doktersassistenten graag jullie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:13

Ik ga BBL doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 09:50

Oke dit topic is heel oud, maar destijds heb ik er heel veel brieven uitgedaan, maar nergens kon ik een stageplaats vinden die je moest hebben voor de opleiding en ben ik toch maar verder gegaan in het vak waar ik in zat. Nu dus 8 jaar later wil ik het toch weer gaan proberen. Een bol opleiding is helaas geen doen voor mij in verband met de maandelijkse lasten, dus ik hoop heel erg dat ik een plek kan vinden. Bij veel bbl plekken zoeken ze een tweede jaars of iemand met een zorg vooropleiding dus het zal niet makkelijk zijn, maar ik wil er alsnog voor gaan. Mocht iemand nog tips hebben voor bbl plekken hoor ik het graag. Het is voor mij ook lang geleden dat ik naar school ben geweest. Ik neig nu dus naar eerst een werkplek zoeken en dan inschrijven voor een opleiding,maar dan kun je alleen niet precies nog vertellen welke dag je naar school gaat en welke opleiding dus is dat verstandig? Aan de andere kant kan het bedrijf dan zelf aangeven wat ze eventueel een fijne opleiding vinden.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:13

Ik ben bijna klaar met de opleiding tot doktersassistente bij Memo Instituut in Amersfoort (voor mij 50 min rijden)
Je kunt kiezen voor de 1 jarige of 1.5 jarige opleiding, ik zelf doe de 1 jarige opleiding.
Je hebt 1 avond in de week les van 19.00-22.00u met theorievakken en je krijgt ook 2x een blok van 10 weken anatomie&fysiologie en pathologie en dat doe je dan een 2e avond of sochtends van 10.30 tm 13.00. Daarnaast paar keer een zaterdag praktijkmiddag.
Na een paar maanden mag je gaan stage lopen. Iedereen kon makkelijk een plek vinden, en een stuk of 6 werken al. Ook ik heb al een baan gevonden :)

Tot deze maand werkte ik nog 3 dagen bij mijn vorige beroep naast de opleiding.
Het is pittig, maar wel te doen.

Ik ben tevreden over de school en blij dat ik eindelijk de stap had gezet :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 10:17

Mag ik vragen waarom je voor Amersfoort hebt gekozen als het zo'n stuk rijden is? En had je daarvoor ook iets in de zorg gedaan? En hoe bevalt het beroep je tot toe?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:46

Ik wilde een verkorte opleiding en avondschool. Veel opleidingen is een dag in de week school en dat past mij niet omdat ik mijn werk nog moet doen tijdens de opleiding. 1 a 2 avonden school en 3 dagen werken was voor mij goed te doen, en dan kan ik 2 dagen stage lopen. Voor mij komt het precies allemaal perfect uit qua dagen en uren. Nu dus zelfs een baan gevonden waardoor ik nu stop mijn mijn huidige/vorige baan.

Amersfoort is 50 min rijden voor mij dat vind ik net te doen. Het ischet voor mij waard omdst het in mijn situatie past, en ik vind de school/opleiding heel erg leuk!
Mijn klasgenoten (zijn een klas van 24) wonen allemaal in een straal van 30 tot 80 minuten van de school. Allemaal gemotiveerde mensen die bewust hiervoor kiezen en het er voor over hebben. Het is trouwens een particuliere opleiding voor volwassenen (vanaf 21 jaar). Ik ben 31 jaar.

Bevalt echt super goed bij het bedrijf. Eerst maand inwerken in stage uren en dan werken op contract. Het beroep vind ik zeer leuk en afwisselend. Onwijs blij dst ik na jaren twijfelen de stap heb gezet.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:58

Er zijn nu 2 dezelfde topics.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:13

Ik wist niet dat de opleiding in 1 jaar in.
Ik hou dit topic nog even in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:30

Omdat de TS inmiddels nog een soortgelijk topic heeft geopend, en dit topic zijn oorsprong in 2011 vindt, sluit ik bij deze dit topic.