Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tijdens de lessen krijg je veel info & handvaten. Thuisstudie is wel erg belangrijk! En vooral veel oefenen. Ik vind deze opleiding echt een aanrader

PartoutZ schreef:Ik doe nu de opleiding bij de Bascule. Daar zit ook iemand (die de lessen volgt) die eerst Happy Athlete heeft gedaan. Wat ik van haar heb begrepen is dat je bij HA wat massage technieken leert. Een paar drukpunten leert aanspreken & die bij elke massage allemaal meeneemt. Op die manier pak je de pijn punten gegarandeert natuurlijk, maar wat ze jammer vond is dat je niet echt leert te voelen. Voelen of een spier goed is of niet.
Bij de Bascule leer je voelen, wat voel je? Spier, pees, bot? Spanning van de spier juist? Enzovoort. Maar ook waar zitten de spieren, hoe lopen ze, wat is de functie van de bepaalde spier, wat is de functie van de spier in het algemeen? Je leert verschillende technieken & je moet zelf leren voelen wat je toepast op welke spier & waarom. Ik zelf ken Happy Athlete niet, maar ben wel erg tevrede over de Bascule!
Zelf ben ik ook jouw plan van plan. Ik hoop minder op kantoor te zitten. Miss dat ik hierna de humane massage ook nog wil gaan doen, op die manier kan ik dat miss gaan combineren
hetgeen wat ik vertel wat je leert bij de bascule was niet bedoeld om aan te geven dat je dat niet leert bij HA. Excuus voor de onduidelijkheid. Dat wat erboven staat is hetgeen wat mijn klasgenoot als globaal vertelde tervergelijking met hoe ze de opleiding ervaart bij de Bascule & de HA
PartoutZ schreef:Ik doe nu de opleiding bij de Bascule. Daar zit ook iemand (die de lessen volgt) die eerst Happy Athlete heeft gedaan. Wat ik van haar heb begrepen is dat je bij HA wat massage technieken leert. Een paar drukpunten leert aanspreken & die bij elke massage allemaal meeneemt. Op die manier pak je de pijn punten gegarandeert natuurlijk, maar wat ze jammer vond is dat je niet echt leert te voelen. Voelen of een spier goed is of niet.
Bij de Bascule leer je voelen, wat voel je? Spier, pees, bot? Spanning van de spier juist? Enzovoort. Maar ook waar zitten de spieren, hoe lopen ze, wat is de functie van de bepaalde spier, wat is de functie van de spier in het algemeen? Je leert verschillende technieken & je moet zelf leren voelen wat je toepast op welke spier & waarom. Ik zelf ken Happy Athlete niet, maar ben wel erg tevrede over de Bascule!
Zelf ben ik ook jouw plan van plan. Ik hoop minder op kantoor te zitten. Miss dat ik hierna de humane massage ook nog wil gaan doen, op die manier kan ik dat miss gaan combineren
russel schreef:Okey, geeft niet hoor.....maar ik denk dat je sowieso een erg goede opleiding hebt bij de bascule en de principes van jack maegher, wat ik overigens een erg goede vind, want als sportmasseur heb je daar net weer een iets andere kijk op, kan je ook zelf leren en ik denk dat Gisella die greep je ook kan leren...maar dan moet je idd wel weten waar de aanhechtingen zitten..
maar een goed boek met anatomie kom je ook een heel eind, met ervaring wordt je steeds slimmer.
we moeten alleen zelf leren voelen waar we het toepassen.
Miepie77 schreef:weet een van jullie of het nou doorgaat dat er een overkoepelende organisatie komt en welke opleidingen daar dan onder gaan vallen, of is dit zo'n idee wat al jaren geroepen word maar nog jaren gaat duren voordat het iets word?
Sylvia_B schreef:Miepie77 schreef:weet een van jullie of het nou doorgaat dat er een overkoepelende organisatie komt en welke opleidingen daar dan onder gaan vallen, of is dit zo'n idee wat al jaren geroepen word maar nog jaren gaat duren voordat het iets word?
http://vpsn.nl/
bedoel je dit?
Andapanda schreef:Mocht je interesse bij de JM methode liggen, kijk ook eens op http://www.equinenergy.com