Werk, houd jij genoeg tijd over voor je paard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Re: Werk, houd jij genoeg tijd over voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:09

Ik heb een 24 uurs contract en werk gemiddeld 24 tot 30 uur per week.
Heb 1 paard die ik elke dag rijd heb hier alle tijd voor.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:12

dat is de reden dat ik met mn leasepaard moest stoppen... rende mn eigen voorbij, werk 40 uur en dan 4-5 keer per week daarnasst naar stal (bijna half uur rijden) eten schoot er vaak bij in en was altijd moe. heb in januari dus helaas die hele moielijke stap moeten zetten, moet zeggen dat de rust ergens wel lekker is maar wat mis ik haar...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:27

Ik heb ongeveer 12 jaar in het paarden wereldje gewerkt en kon dus mijn paard trainen onder werktijd .
Optimaal dus .
Sinds mijn paard op rust staat heb ik ook nooit meer de drive gevonden echt actief/wedstrijdgericht te rijden .
Qua werk ben ik in 2007 met geheel wat anders begonnen en zou er niet aan moeten denken
naast mijn minstens 40 urige werkweek s,avond nog te moeten paardrijden .
Als ik s,avonds rond een uur of 18.00 thuis kom , moet ik nog mijn prakkie koken (single) .
Daarna douchen en heerlijk relaxen .
Mijn paard staat in een openstal 24/7 buiten bij een vriendin , dus ik hoef er niet ieder dag naar toe .
Rijden doe ik 1 a 2 keer per week op 1 van haar tinkers , waarbij door de week rijden al een hele overwinding is .
Ben dus nu een echt hobby ruiter .

Maar goed als je het echt wilt zul je het er ook voorover hebben .

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:30

Ik werk 0,9 fte op vier dagen verdeeld. Lange dagen en daarna naar de paarden, meestal kom ik niet verder dan poepscheppen en voeren (een uur werk in je eentje). In het weekend nu lag ik gesterkt omdat ik zooo moe was (werk in het onderwijs). Dus ja.... vier avonden per week trainen zit er ff niet in zeg maar :+

Huishouden gaat met de Franse slag; de ene week stofzuigen en 1 a 2 x per maand dweilen. Ramen lappen 2x per jaar.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:48

2 jonge kinderen, 3 paarden (waarvan 1 jaarling) en 1 pony. 1 paard en de pony staan op privestal, veel buiten, dat wordt geregeld. In de winter wel zelf mesten, omdat ze dan op stal staan. jaarling staat in de opfok en andere paard bij mijn ouders, daar hoef ik nu niet voor te zorgen.
Werk 32 uur in 4 dagen en heb op dit moment 3,5 uur reistijd per dag (werk 140 km verderop). Rijd 4 dagen per week paard, sinds kort wel maar 1 paard, werd me te veel om 2 te rijden en een bijrijdster heb ik niet.
Ben bezig met een cursus en doe het beheer van een paar websites (niet veel werk). Schoonmaken hebben we iemand voor, helaas nog wel de was :P. De kinderen gaan drie dagen naar een oppas.
Lukt, als je maar goed plant (en een fijne vriend hebt die ook meehelpt en denkt, terwijl hij ook 4 dagen werkt en 2 uur reistijd per dag heeft ;) ) Vrienden en familie is echt in het weekend, rijd ook maar heel weinig wedstrijden met het paard, maar kan wel lekker buiten rijden en trainen. En in het weekend ben ik vaak ook met de shet bezig en natuurlijk de kids, gaan we wat leuks doen. Vermaak me wel :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:49

Ik zou niet weten hoe ik één kind, laat staan twee nog zou moeten rondplannen %)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:03

Wow Neff, respect dat het jou allemaal lukt hoor! Het lukt me prima zonder kinderen en zonder studie, maar ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan zou moeten halen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:26

Ik heb sinds 1987 eigen paard(en). In dat jaar ging ik net van de HAVO naar de MEAO die ik in twee jaar heb afgerond. Ben toen gaan werken en werk nu dus al weer zo'n 22 jaar fulltime. Later ben ik op mijzelf gaan wonen en nu zit ik in het tweede jaar van een parttime HBO opleiding. Ik moet wel zeggen dat ik nooit kinderen heb gewild en ze dus ook niet heb. Nu ik de opleiding ernaast doe, is er een hele lieve, behulpzame vrouw die mijn paardje twee dagen in de week met veel liefde verzorgd en traint. Dat is wel een enorme hulp en verademing. In het verleden toen ik meerdere paarden had, heb ik ook verschillende bijrijders gehad, maar dat verliep niet altijd zo soepel als deze keer. Tegenwoordig woon ik in een huis met een tuin, de tuin is voor mijn vriend en mij wel eens iets teveel werk. We willen de tuin nu gaan veranderen zodat het minder werk zal geven. Voor de rest is het prioriteiten stellen en plannen.
Ojee, vergat ik nog: mijn vriend doet ook een hoop, boodschappen, koken, wasgoed!
Laatst bijgewerkt door Himyar op 12-09-11 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:27

Neff schreef:
2 jonge kinderen, 3 paarden (waarvan 1 jaarling) en 1 pony. 1 paard en de pony staan op privestal, veel buiten, dat wordt geregeld. In de winter wel zelf mesten, omdat ze dan op stal staan. jaarling staat in de opfok en andere paard bij mijn ouders, daar hoef ik nu niet voor te zorgen.
Werk 32 uur in 4 dagen en heb op dit moment 3,5 uur reistijd per dag (werk 140 km verderop). Rijd 4 dagen per week paard, sinds kort wel maar 1 paard, werd me te veel om 2 te rijden en een bijrijdster heb ik niet.
Ben bezig met een cursus en doe het beheer van een paar websites (niet veel werk). Schoonmaken hebben we iemand voor, helaas nog wel de was :P. De kinderen gaan drie dagen naar een oppas.
Lukt, als je maar goed plant (en een fijne vriend hebt die ook meehelpt en denkt, terwijl hij ook 4 dagen werkt en 2 uur reistijd per dag heeft ;) ) Vrienden en familie is echt in het weekend, rijd ook maar heel weinig wedstrijden met het paard, maar kan wel lekker buiten rijden en trainen. En in het weekend ben ik vaak ook met de shet bezig en natuurlijk de kids, gaan we wat leuks doen. Vermaak me wel :)

Lieve help, ben jij superwoman :D ?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:55

Ik werk 24 uur, 3x8 uur, heb 1 paard die volpension staat en 2 kinderen (4 en 6 jaar). Verder sport ik nog 4 a 5 keer per week thuis dmv een workoutprogramma op de computer. Mijn week schema ziet er als volgt uit:
Ma: werken en 's avonds naar paard
Di: werken en 's avond thuis sporten, manlief hardlopen
Woe: hele dag thuis, huishoudelijke klusjes, boodschappen, zwemles kids etc en 's avonds naar paard
Do: werken en 's avonds thuis sporten, manlief hardlopen
Vrij: hele dag thuis, sporten, huishoudelijke klusjes, boodschappen etc en 's avonds naar paard
Za: 's ochtends naar paard, thuis sporten, man hardlopen en samen huishouden doen en/of afspraken met familie/vrienden
Zo: zelfde als zaterdag

Verder hebben we de afspraak dat we 1 dag in het weekend wat afspreken, dus niet het hele weekend vol plannen. We doen samen het huishouden, gaan op stap met de kids, wandeling maken met de honden oid.

Het is prima te doen mits je goede afspraken maakt samen :j

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:08

Toen ik nog dagelijks heen en weer naar R'dam moest voor een HBO opleiding en daarnaast nog bijbaantjes had plus mijn rijbewijzen moest halen, had ik het veel drukker dan nu met een werkweek van 40 uur. Ja soms is het lastig plannen, zeker met visite of verjaardagen of andere afspraken. Maar dat is meer, omdat ik nu ook moet wennen aan het runnen van mijn eigen huishouden. Met een beetje planning en het wennen aan een ritme, is het prima te doen. Al zou ik het niet meer op kunnen brengen om 3 paarden te rijden. 1 paard is genoeg!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:25

Ha, nee, geen superwoman, zeker niet(!) :D maar houd ervan om bezig te zijn. En ik heb nog tijd om te sporten en te internetten, al is het tussendoor, vooral als de kinderen slapen.
Het enige wat niet te plannen is, zijn de files, die haat ik!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:30

Ik werk 40u per week, en daarnaast heb ik de verzorging van mn dieren thuis, huishouding, en vriend die zo nu en dan nog wel eens aandacht wil :P . Zelf is hij wielrenner dus ook vaak van huis. Ik ga niet elke dag naar mijn paard, maar wel zo rond de 3 a 4x per week om los te gooien of te rijden. Daarnaast heb ik nog een bijrijdster die 2x per week rijd/lest.