Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:45

hahaha ja dat kan ook, maar dan moet je wel ff wachten tot ik in elk geval 25 mensen heb ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:45

@Joyce: Volgens mij kun je bij je instellingen aangeven wat de link naar je pagina moet zijn. Anders gewoon de link die in je brownser staat, als je op je pagina bent, gebruiken. Eventueel kun je het hier uittesten en kunnen wij kijken of de links werken.

Ik hield mijn prive facebook eerste ook heel prive. Voornamelijk voor mijn engelse vriendinnen en zo... Maar ondertussen is volgens mij het grootste gedeelte nederlands en ook veel zakelijke contacten, dus ik let nu wel op wat ik er op zet, maar ik blijf het bij engels houden, omdat dat mijn insteek is en blijft. Jammer genoeg moet je voor FB met sommige dingen wel vrienden zijn, anders kun je bijvoorbeeld iemand niet uitnodigen voor een evenement of zo... Best lastig!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:46

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:52

yep, ik heb je geliked. Voor deze keer. Omdat we elkaar moeten helpen :P

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:55

Als we dan toch bezig zijn, ik kan ook nog wel wat likes gebruiken :P
Uiteraard heb ik ook bij Fuzzylicious geliked ;)
http://www.facebook.com/pages/Te-voet-T ... 6234395874
Klopt die link, ow ik ben er ook nog zo onhandig in... grr! (vind facebook-pagina, sowieso nog heel erg wennen)

@Georgette, wat betreft de naamswijziging... sjta lastig. Ik snap je idee erachter wel. Maar als je vanjezelf nu een naam moet verzinnen, ben je er straks misschien weer niet happy mee. En je kunt moeilijk blijven veranderen ;) Dus ik zou het even de tijd geven, misschien heb je binnenkort een heldere ingeving!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:58

joyce2 schreef:
@LHO: Gaat lekker, gefeliciteerd!

Mag ik een kleine opmerking maken over de site van je vriendin? De tekst is voor mij slecht leesbaar, de kleuren vallen weg tegen de achtergrond! Het gaat dan om het logo en om de roze tekst. Wellicht ligt het aan mijn computer, maar ik wou het toch ff zeggen ;)

+

Remy schreef:
Nee, hoor. Je hebt gelijk. Ik ben gevoelig aan mijn ogen en zou na een kwartiertje tekst lezen al hoofdpijn hebben.

LHO: Gefeliciteerd en heel veel succes!

Dank voor de feedback! De tekstkleur gaan we inderdaad om migraine-redenen nog wat mee spelen. We willen het alleen niet 'saai zwart' hebben. Het zou echter wel leesbaar moeten zijn, zo ook het logo... Zelfs de gare Dell monitor op mijn werk laat de kleuren, zoals altijd wat te donker en afwijkend, maar wel duidelijk leesbaar zien ...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:12

Allebei de links werken bij mij perfect en ik heb dan ook jullie pagina's geliked!
Ik zou het leuk vinden als jullie ook de mijne liken: http://www.facebook.com/11AFotografie

Ik vind het zelf wel leuk, maar wegens drukte doe ik momenteel niet veel met social media op zakelijk gebied.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:13

Dan je wel voor de like!. Uiteraard even terug gedaan. :D

Ja, ik moet er wel meer mee gaan doen, ook met twitter. Daar ben ik helemaal nog niet in huis. Wel al aangemaakt :j

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:29

Ik heb jullie beiden ook geliked, kan het mij ook schelen... :7

Denken jullie dat daar echt omzet te genereren valt, via facebook?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:31

geen idee, het is netwerken! Ik denk dat een deel van je omzet wel komt, omdat mensen het je gunnen. Door iets persoonlijks van jezelf te laten zien, vergroot je dit wel (denk ik...)
En een mogelijkheid voor gratis reclame uitingen, naamsbekendheid etc. Maar dan moet ik wel gaan zorgen voor een groter netwerk! :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:03

Ik denk dat je social media niet als iets moet zien om directe omzet uit te kunnen halen. Eerder iets wat je doet om je klanten en zo een extra service mee te verlenen en om je naam mee naar buiten te krijgen. Je netwerk is ZO BELANGRIJK voor je zaak dat daar de focus op moet zitten bij social media! Dan komt er uiteindelijk ook klanten uit en dus omzet!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:06

Ook ik lees nog steeds mee. Bedankt voor het nieuwe topic Holly!

Ik hoop gauw weer eens mee te posten. Maar op dit moment weinig nieuws te melden.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:08

@ HorseRunner, hihihi toen ik je onderschrift zag dacht ik; 'ow dus ik moet trouwen om af te vallen'. als het zo gemakkelijk is.... hihihi :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:27

Soraya85 schreef:
@ HorseRunner, hihihi toen ik je onderschrift zag dacht ik; 'ow dus ik moet trouwen om af te vallen'. als het zo gemakkelijk is.... hihihi :D

Hihi, nee het was zoiezo de bedoeling om af te vallen. Vaak begonnen maar nooit echt doorgezet. En nu gaan we door tot er minstens 15 kilo af is. En dan ga ik shoppen. :-)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:42

hihihi, veel succes!!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:43

Dank je komt goed!

Heb je geliked Joyce!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:32

LHO schreef:
joyce2 schreef:
@LHO: Gaat lekker, gefeliciteerd!

Mag ik een kleine opmerking maken over de site van je vriendin? De tekst is voor mij slecht leesbaar, de kleuren vallen weg tegen de achtergrond! Het gaat dan om het logo en om de roze tekst. Wellicht ligt het aan mijn computer, maar ik wou het toch ff zeggen ;)

+

Remy schreef:
Nee, hoor. Je hebt gelijk. Ik ben gevoelig aan mijn ogen en zou na een kwartiertje tekst lezen al hoofdpijn hebben.

LHO: Gefeliciteerd en heel veel succes!

Dank voor de feedback! De tekstkleur gaan we inderdaad om migraine-redenen nog wat mee spelen. We willen het alleen niet 'saai zwart' hebben. Het zou echter wel leesbaar moeten zijn, zo ook het logo... Zelfs de gare Dell monitor op mijn werk laat de kleuren, zoals altijd wat te donker en afwijkend, maar wel duidelijk leesbaar zien ...

Die tekstkleur is inderdaad vrij licht, en ik zou ook even naar de lay-out kijken, want ik weet niet of dat de bedoeling is, maar de tabellen aan de rechterkant vallen bij mij half buiten je paarse en blauwe achtergrond. Ik heb IE8.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:35

Georgette schreef:
Wat ik net zoal nog meer postte op het webwinkelforum is dat ik baal van m'n bedrijfsnaam. Ik was bij het inschrijven te enthousiast en zag niet in dat een bedrijfsnaam héél belangrijk is. Sieradenwinkel Georgette is te lang, en ik geloof ook niet dat mensen het snel onthouden. Ik zit hier al een hele tijd mee, ik denk erover na om het te wijzigen. Maar waarnaartoe? Ik heb werkelijk geen inspiratie voor een nieuwe naam. Bovendien vraag ik me af of het makkelijk te realiseren is bij de KvK, de bank, e.d.

Bij de bank is het alleen een wijziging van de tenaamstelling van de rekening. Omdat de rekeninghouder niet verandert, is dat heel simpel.
Alleen even langsgaan met een nieuw uittreksel van de KvK.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:12

holly schreef:
Urban_hero wat zijn je plannen? Wat voor praktijk wil je graag gaan openen?

Osteopathie voor dieren!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:01

Rinske schreef:
Die tekstkleur is inderdaad vrij licht, en ik zou ook even naar de lay-out kijken, want ik weet niet of dat de bedoeling is, maar de tabellen aan de rechterkant vallen bij mij half buiten je paarse en blauwe achtergrond. Ik heb IE8.

Ik gebruik geen tabellen :Y) /Nerd

Maarem, dat hoort niet te gebeuren. Wat is je resolutie?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:04

Tnxx voor de likes, heb iedereen die hier een link heeft geplaatst ook geliked! Maar is het ook mogelijk om elkaars pagina's te liken, dat je daar een overzicht van krijgt op de pagina? Want nu Liken we de boel met onze persoonlijke pagina's geloof ik, maar het is natuurlijk ook leuk als onze zakelijke pagina's bij elkaar omhoog komen!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:10

@Rinske, ik zie wat je bedoeld. De kaders voor Twitter en search vallen inderdaad op 1024x768 of lager (bijv. mobiele devices) buiten beeld. Dankje! Ik ga het aanpassen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:11

Remy schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik wel met mijn loondienstbaan wil stoppen.. vind hem juist ontzettend leuk en wil dat niet opgeven. Ik heb een heleboel waardevolle collega contacten die ik niet wil missen.

Misschien een dag minder gaan werken? Heb je toch meer tijd voor je eigen bedrijf zonder iets bij je huidige baan te verliezen :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:59

Kleuren + blokken nav. feedbak aangepast! :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:17

joyce2 schreef:
Tnxx voor de likes, heb iedereen die hier een link heeft geplaatst ook geliked! Maar is het ook mogelijk om elkaars pagina's te liken, dat je daar een overzicht van krijgt op de pagina? Want nu Liken we de boel met onze persoonlijke pagina's geloof ik, maar het is natuurlijk ook leuk als onze zakelijke pagina's bij elkaar omhoog komen!

Volgens mij wel, maar dan moet je bij je account in de bovenbalk op de link klikken "Facebook als pagina gebruiken".
Ff proberen...

Ik denk dat het werkt, maar ik weet het niet helemaal zeker...