Scooter-examen, wie is er mee bezig? - deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:01

Dankjewel! :)

Echt goed op de borden letten, ik moest bijvoorbeeld stoppen bij een STOPbord en met het oefenen zijn wij ook langs een plek gereden waar er op zo'n wit bordje met rode tekens stond dat je niet meer op de rijbaan mocht rijden, maar het fiets-/bromfietspad op moest. Viel me de eerste keer totaal niet op. En stel dat je er ineens achter komt dat je perongeluk de rijbaan op bent gegaan, terwijl je op het fiets-/bromfietspad moet rijden, niet ineens heel hard aan je rem trekken. Mijn instructeur vertelde dat een lesser bij hem dat een keer heeft gedaan en dat is de enige persoon geweest die bij hem is gezakt (examinator zat bijna in de kont van die persoon :=). Dus dan kun je beter even rustig doorrijden en kijken waar je naar de goede weg kunt gaan :j
En ehmm goed je richting aangeven, voorsorteren, niet te hard rijden. Ook niet te zacht trouwens, hoorde van iemand dat een vriendin van diegene was gezakt omdat ze te hard reed :')

Moet je trouwens ook in Utrecht afrijden of niet? :)

__denise

Re: Scooter-examen, wie is er mee bezig? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:26

Gefeliciteerd xBibi!

13 september heb ik theorie examen! Hoop niet dat die 13 iets gaat betekenen, naar zal het toch een keer moeten doen. Anders moet ik wachten tot eind september/begin oktober. Ben benieuwd :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:30

Dankje! :D

Nee joh, veel oefenen en aantekeningen maken en dan komt het vast goed! Maar waarom moet je anders zo lang wachten??

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:41

xBibi schreef:
Lessie schreef:
Hebben jullie trouwens een boek gekocht of misschien geleend bij de bieb?
En oefenen jullie ook op internet, en zo ja waar?

Op de site van het CBR staat ook een link naar een site waar je een theorieboek kunt kopen. En als je op google intikt: oefenexamen scooter, kom je op de site met de oefenexamens van het CBR :)

ik had inderdaad al gekeken naar die oefenexamens, maar daar moet je voor betalen of heb ik dan verkeerd zitten kijken ?

En hoeveel praktijklessen heb jij gehad? :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:46

Ik doe in rijswijk (zuid holland) praktijkexamen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:50

xBibi schreef:

Nee joh, veel oefenen en aantekeningen maken en dan komt het vast goed! Maar waarom moet je anders zo lang wachten??

Ik ga over 2 weken naar Berlijn voor 5 dagen, en alleen dan is er nog een plaatsje vrij (natuuuurlijk). Dus gaan nu naar Apeldoorn, waar nog wel plekje vrij was. Eerstvolgende datum bij mij in Arnhem waar het nog kon (op een datum dat ik kan) is 28 september. Vandaar :)
September blijkt enorm druk te zijn en ze weten van de drukte bijna niet meer hoe ze het allemaal moeten doen :+
Laatst bijgewerkt door __denise op 06-09-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:51

Toevallig, ik gaook naar Berlijn :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:52

Marrjjollein schreef:

Ik ga met school, 19e t/m 23e :)
Nog een keer toevallig dat we allebei wel iets met voetbal hebben (ook dezelfde clubs) :")

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:09

Lessie schreef:
ik had inderdaad al gekeken naar die oefenexamens, maar daar moet je voor betalen of heb ik dan verkeerd zitten kijken ?

En hoeveel praktijklessen heb jij gehad? :)

Ja klopt, €1,30 per gesprek volgens mij. Dan krijg je zo'n code te horen die je dan in moet vullen op de site en dan kun je oefenen.

Ik heb zaterdag 2 uur les gehad en vanmorgen nog 2 uur :) Daar heb je wat mij betreft wel echt genoeg aan :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:12

__denise schreef:
Marrjjollein schreef:

Ik ga met school, 19e t/m 23e :)
Nog een keer toevallig dat we allebei wel iets met voetbal hebben (ook dezelfde clubs) :")

Ik ga de week voor de herfstvakantie pas.. Hihi echt toevallig! *D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:14

__denise schreef:
xBibi schreef:

Ik ga over 2 weken naar Berlijn voor 5 dagen, en alleen dan is er nog een plaatsje vrij (natuuuurlijk). Dus gaan nu naar Apeldoorn, waar nog wel plekje vrij was. Eerstvolgende datum bij mij in Arnhem waar het nog kon (op een datum dat ik kan) is 28 september. Vandaar :)
September blijkt enorm druk te zijn en ze weten van de drukte bijna niet meer hoe ze het allemaal moeten doen :+

Aah oke, vandaar. Dat is wel lastig := Je wilt dan ook echt zo snel mogelijk het halen he! :))

Ik heb m'n theorie in 2 keer gehaald. De eerste keer had ik er 7 fout (dan baal je best wel even :')) en de 2e keer maar 2 :) Maar de eerste keer was ik met die oefenexamens maar 1 keer geslaagd en toen ik voor de tweede keer ging had ik het veel vaker geoefend en vaker voldoende gemaakt. Dus dat is wel echt een tip die ik je kan geven; veel oefenexamens maken. Kost je misschien wel steeds 1,30, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit dan wanneer je je theorie nog een tweede keer moet doen. En tijdens het oefenen de nummers van de vragen opschrijven waar je nog extra uitleg over wilt en natuurlijk ook luisteren naar de uitleg van de vragen die je fout hebt gemaakt, en daar aantekeningen bij maken. Dan onthoud je het beter en je kunt die aantekeningen ook altijd nog doorlezen :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:24

Allemaal ajacieden hier? :o :D

Hoop dat het vrijdag mooier weer is als vandaag zeg!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:28

Zeker hier een ajacied :D

Ja daarom, kan wel weer wachten tot eind september, maar eer dat ik dan praktijk heb, komt de sneeuw wel weer heel dichtbij (temindste ga er vanuit dat in november dat er ligt), dus heb je ook niet veel aan. :)
Heb morgen 4 tussenuren dus genoeg tijd om even te oefenen haha!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:53

:wave:

Zou ik me hier mogen melden? :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:57

Tuurlijk, waarom niet :)

Ook ermee bezig? Heb je al een deel op zak?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:59

net boeken bij de bieb gehaald & een cd-rom. Dat word leren :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:01

__denise schreef:
Tuurlijk, waarom niet :)

Ook ermee bezig? Heb je al een deel op zak?

Ik heb 1x theorie examen gedaan. Helaas 9 fout, dus gezakt.
Alleen nu moet ik weer leren voor het volgende examen, alleen ben ik bang dat ik weer zak, dus durf niet. :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:35

Ik moet ook slagen, anders kom ik daarna dr klas in en dan moet je zeggen dat je gezakt bent, dat is vet awkward :+

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:08

26 september ga ik voro mn theorie bij wierks in dordrecht

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:19

__denise schreef:
Ik moet ook slagen, anders kom ik daarna dr klas in en dan moet je zeggen dat je gezakt bent, dat is vet awkward :+

Haha hoezo? :)) Wat maakt jou het nou uit wat ze daarvan denken! Volgens mij slaagt het grootste deel niet in één keer hoor. De eerste keer dat ik m'n theorie deed hoorde ik een jongen zeggen dat hij al voor z'n vierde keer ging, kun je nagaan. Maar je moet natuurlijk wel gewoon voor die ene keer gaan! En dat kan ook best, als je maar genoeg oefent :j

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:06

Ja idd, zal wel meevallen denk ik. Vanmiddag eerste oefenexamen uit mijn theorieboekje gemaakt, hmm viel vies tegen... 12 fout (zonder het boekje door te lezen, dat wel), maar had gedacht toch wat beter te zijn haha Nog even leren dus :+

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:09

Heb je nog helemaal niks gelezen? :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:20

ik vond wel makkelijk gewoon goed het boekje leren en proef examens maken en kijken waarmee je de mist in gaat! Stel al heb je vaak fouten over de voorang fout moet je eens goed kijken wat het meest logisch is. Neem even de tijd en kijk niet meteen naar de verklaring want dan kan je zelf ook zien wie wanneer gaat wat voor? Soms is het gewoon logisch stel er komt een auto van rechts moet je die voorang geven maar als er bij die auto haaientanden staan ga jij natuurlijk voor :P

Goet letten op de voetgangers vragen zoals moet je deze voetganger voor laten gaan? Goed kijken of het niet iemand is met een blinde stok :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:24

Ja klopt, met afslaan is het ook weer iets anders he :j Ik snapte dat eerst ook niet, nadat ik voor m'n theorie geslaagd was nog steeds niet 100% haha. Laatst ben ik er maar eens over na gaan denken wat logisch was met de regels die ik weet. Dacht van; stel als ik daar sta en ik sla af, wie moet ik dan voor laten gaan? En als er haaientanden staan? Als je het in je hoofd voor je ziet is het ineens zoveel duidelijker!

En die vraag van iemand met een blindenstok (heet dat zo?) heb ik volgens mij ook op m'n examen gehad :j

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:25

Heb jij al je theorie en praktijk gehaald lovey_ou? :)