Bokt-ondernemers; Wat voor administratiepakket gebruik je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:03

Volgens mij moet je de pdf plugin in office 2007 eerst nog installeren, maar moet hij er als 4de of 5de optie wel bijstaan onder het kopje opslaan als!
Als ik een digitale factuur moet verzenden maak ik de factuur ik excel, print heb uit (heb al mijn factuurs op print voor m'n boekhouding!) en neem de gegevens daarna over in Word waarbij ik mijn briefpapier en opmaak al heb ingesteld. Dat word-bestand veranderd dus iedere keer, maar ik heb wel de pdf's van de facturen die digitaal verstuurd worden!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:08

:D Wat een gedoe soms hè.

Ons briefpapier heb ik zelf ontworpen en in word en excel heb ik blanco fakturen met ons briefhoofd in de
koptekst en een afsluiter in de voettekst. Dat scheelt ook best weer aardig wat drukkosten.

Ik print ze ook uit voor de boekhouder, maar zou het wel handig vinden als ik die stap van het scannen kon
overslaan.
Bij de "opslaan als" staat inderdaad de mogelijkheid om het als pdf op te slaan, maar dan word het naar een word-bestand
geconverteerd. Daar snap ik dus helemaal niks van. Maak je iets aan in excel, kies je opslaan als pdf en als je het dan wilt
openen staat het in het chinees in word.

Maar gaan we nou niet off-topic? Dit is niet was TS bedoelde denk ik. Al zijn er wellicht meer die tegen dit probleem
aanlopen.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:37

HLPhoto schreef:
Hmm.. is een sjabloontje aanmaken op basis van het briefpapier niet eenvoudiger? :D
Staat ook al tijden op de to do lijst, nu we nieuwe huisstijl hebben moet het er maar eens van komen :+.

Dat probleem ken ik niet Manex :?.
In office 2007 heb je inderdaad de extra toevoeging in het menu om op te slaan als pdf, maar een simpele pdf writer kan het ook als je nog met een oudere versie werkt.

Leetje

Re: Bokt-ondernemers; Wat voor administratiepakket gebruik je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:10

Jeps even een pdf writer downloaden. Ik heb primo pdf, maakt zo van excel (2003) een pdf je dmv printen naar pdf!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:17

Ik heb de Bullzip geprobeerd. Die werkt goed, maar ga die van jou ook nog even proberen.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:00

Goh, geen reacties meer hier? Jammer, vond het wel een interessant onderwerp.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 21:04

manex schreef:
Goh, geen reacties meer hier? Jammer, vond het wel een interessant onderwerp.
idd, ik ook! meer mensen? :D

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:36

Ik gebruik Informer, en ik ben er erg tevreden mee. Het boekhoudprogramma is betaalbaar en heeft voor mij alles wat ik nodig heb.
Ik doe vrijwel alles zelf incl. BTW aangifte en ik laat mijn accountant de jaarrekening en aangifte inkomstenbelasting doen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:00

Wij gebruiken Moneybird. Ideaal!
Voor de kosten hoef je het niet te laten. BTW-overzichten zijn zo te downloaden. In het begin moest ik er wel vertrouwen in krijgen en hield ik het nog bij in Excel (tja je bent een control-freak of niet ;-) ).

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:08

IlsjePilsje schreef:
In het begin moest ik er wel vertrouwen in krijgen en hield ik het nog bij in Excel (tja je bent een control-freak of niet ;-) ).

Dat ken ik! Ik reken regelmatig toch handmatig nog een maand na qua btw bedrag of het overeenkomt met het boekhoudprogramma :o :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:15

ik heb stage gelopen op een administratie/accountant kantoor en werk er in vakanties en na school een aantal uren. hier gebruiken we voornamelijk Exact, of Exact online en bij een aantal klanten Snelstart. Voor het archiveren en postverzending, agenda etc word infine gebruit. en voor de salarisadministratie word unit4 gebruikt ;)

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:58

Zijn er ook mensen die gebruik maken van een gratis Open Source boekhoudprogramma zoals OsFinance of 7Mill?? Ik ben me een beetje aan het verdiepen in dergelijke pakketten, maar wordt niet veel wijzer van gebruikers ervaringen..

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:55

Echt niemand?? Of is dit topic dood...? ;-)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:08

Lijkt er een beetje op. Moet zeggen dat ik 7Mill zelf nog niet kende overigens :)

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:18

Ik ken ze geen van beiden nog hoor, ik heb alleen een beetje gegoogled. Het lijkt ideaal omdat het veel kosten scheelt. Maar als het niet gebruiksvriendelijk is en meer door 'nerds' wordt gebruikt, dan heeft dat ook nie veel zin natuurlijk haha