Ik moet werken van mijn ouders.. Lees even mijn verhaal goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:31

:)
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 10-07-11 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:32

Als ik het zo lees vraag ik me af of je het werk bij het restaurant wél leuk gaat vinden. Daar is het misschien gezelliger en verdien je 1 euro meer maar in de horeca werken is gewoon kéi hard werken en als je bij de appie al niet ziet zitten.. Voor horeca moet je echt geschikt zijn en heel hard willen werken. En zo te lezen wil je dat niet echt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:32

_Chendo_ schreef:
och och meissie, wat sneu... ;)
Ik werk dus al vanaf mijn 16e fulltime.
Wen er maar aan, je pony moet ook worden betaald en zo te horen mag jij van heel veel geluk spreken dat die word betaald door je ouders.

fresley schreef:
En begrijp me niet verkeerd: Ik rijd pony's van andere mensen! Dus ik heb geen eigen pony die ik zou moeten betalen, want als dat het geval was had ik niet gezeurt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:33

Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen dat je het echt niet meer naar je zin hebt bij AH ze kunnne je moeilijk dwingen .
Heb ook nooit hoeven werken toen ik 16 was alleen school vond ik zwaar genoeg .

Mensen waarom zou de TS persee moeten werken? Ze heeft geen paard dus geen vaste lasten :)
en daarnaast is werken zonder een diploma voor een minimum loon erg demotiverend :j

Daarnaast verwend zijn is geen misdaad ;)
Laatst bijgewerkt door shilady op 10-07-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Ach ik vind dat je op je 16e nog niet hoeft te werken als je echt niet wil. Heb je alleen wel minder te besteden. Vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bekijken en anderen niet gelijk zo beoordelen als ze dan misschien wat later met werken zijn. Ik vind zolang je maar gelukkig bent. :') (Ja ik ben simpel. :'))

Dat je het niet naar je zin hebt ligt waarschijnlijk aan je instelling. :j

Roosch

eenitraM schreef:
_Chendo_ schreef:
och och meissie, wat sneu... ;)
Ik werk dus al vanaf mijn 16e fulltime.
Wen er maar aan, je pony moet ook worden betaald en zo te horen mag jij van heel veel geluk spreken dat die word betaald door je ouders.

3 ochtenden werken ga je echt niet dood aan. Ik geef je ouders volkomen gelijk.

Dat is jou keuze ;)

Erg kort door de bocht vind ik dit.
Trouwens..het is jouW keuze.

Bazinga

Het is een goede ervaring nu al werken 3 ochtenden.
Je krijgt je eigen verdiende geld.
Ach joh, jij bent het jonkie en je collega's maken daar beetje misbruik van door de rotklusjes, wordt je hard van ;) .
Die 3 ochtenden kom je wel door en dan heb je daarnaast zat tijd om bij je paard te zijn en tot rust te komen.
Daarnaast staat nu al werkervaring al is het bij de Appie, mooi op je toekomstige cv. Je doet al werkervaring op.

Wie weet veranderd je relatie met je collega's, zij proberen jou beetje uit als jonkie, jij voelt je niet op je gemak. Over tijdje zal dit vast anders zijn.
Ik heb ook wel eens op afdelingen rond gelopen in mijn werk toen ik 17,18 was en waar ik het in het begin vreselijk vond. Na paar maanden wilde ik niet meer weg, zo fijn had ik het en z'on leuke relatie en lol met mijn collega's die reuze meevielen. Er zal er altijd wel 1 of 2 zijn, die je niet zo liggen, maar dta heb je overal. Op stal is toch ook niet iedereen je vriendin? Als je maar respect voor elkaar hebt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:34

shilady schreef:
Mensen waarom zou de TS persee moeten werken? Ze heeft geen paard dus geen vaste lasten :)
en daarnaast is werken zonder een diploma voor een minimum loon erg demotiverend :j

Om extraatjes te kopen, leuke dingen doen, ervaring op te doen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:35

patatkraam schreef:
Ach ik vind dat je op je 16e nog niet hoeft te werken als je echt niet wil. Heb je alleen wel minder te besteden. Vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bekijken en anderen niet gelijk zo beoordelen als ze dan misschien wat later met werken zijn. Ik vind zolang je maar gelukkig bent. :') (Ja ik ben simpel. :'))

Dat je het niet naar je zin hebt ligt waarschijnlijk aan je instelling. :j

Idd ik had toen ook niet echt veel te besteden vond afentoe is wat zakgeld genoeg
ik was helemaal niet elke week in de stad te vinden of elk weekend in de disco :$

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:36

Roosch schreef:
shilady schreef:

Vooral de ervaring.

En ik zou echt niet (straks, later als ik misschien kinderen heb) willen dat mijn kinderen, onafhankelijk, hele dagen rondom huis gaan hangen. :n

Sodeletuut

Roosch schreef:
shilady schreef:

Ja dat is wel leuk enzo, maar VERPLICHT? Kom op zeg, belachelijk vind ik dat. :=

_Chendo_

Waarom is dat kort door de bocht?
Dat is gewoon een feit... ik werk fulltime vanaf mijn 16e. Dus wat ik daarmee bedoel te zeggen is, wat maakt 3 ochtenden uit?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:37

Roosch schreef:
shilady schreef:

Ja dat is wel leuk enzo, maar VERPLICHT? Kom op zeg, belachelijk vind ik dat. :=[/quote]
ik denk dat het verplicht word omdat het anders gewoon niet gaat gebeuren??

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:37

Sodeletuut, van werken ga je niet dood hoor.

_Chendo_, ik vond het kort door de bocht omdat het misschien niet een eigen keuze was om geen vervolgopleiding te doen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:38

_Chendo_ schreef:
Waarom is dat kort door de bocht?
Dat is gewoon een feit... ik werk fulltime vanaf mijn 16e. Dus wat ik daarmee bedoel te zeggen is, wat maakt 3 ochtenden uit?

Was op mijn post bedoelt :)

Ik vind het ook echt niet meer als normaal dat je een bijbaantje neemt in de vakantie, en als je niet verder gaat met school gaat werken.

Marcella

Wacht maar tot je op je eigen woon en geld nodig ben voor het betalen van je rekeningen. Dan baal je dat je geen baan kunt krijgen en moet je uiteindelijk iedere baan aanpakken die je maar kan krijgen. Je krijg eerst instantie wel misschien een WW uitkering, maar dit is maar 70% van je laatst verdiende loon en ook niet onbeperkt.

En nu werken is opbouwen voor je toekomst.

Sodeletuut

Nee van werken ga je niet dood, maar als zij toch geen behoefte heeft aan extraatjes, en ze heeft genoeg aan geld wat ze van familie krijgt voor haar verjaardag, laat haar dan lekker de hele dag bij de paarden zijn, what's the problem?

CoSnuf

Wie droomd er niet van? Rijk zijn! Of rijk? Maar genoeg geld hebben.....
Er word gezegt als je als dubbeltje geboren bent word je echt geen kwartje.
Als je een kruigwagen hebt ja dan ben je er sneller..... Maar geloof me, van hard werken kom je ook ver. Maar ergens moet je beginnen. Ik had vanaf mijn 14de een bijbaantje in een ruitersportzaak. Ik vond het wel leuk maar na een tijdje vond ik het ook niet leuk meer. Maar hoe langer je ergens werkt hoe verder je komt. Uit eindelijk heb ik er tot maart dit jaar gewerkt, met eind resultaat. Dat ik een eigen sleutel had waardoor ik de winkel opende en afsloot en alle taken op me had. Tussen dat werk door ging ik ook naar school en ik heb mijn diploma helpende zorg en welzijn. Op dit moment werk ik op de salaris administratie van een groot bedrijf. Dit zonder enige diploma van dit vak. Maar met mijn werk ervaring en mensen kennis / ervaring zijn ze zeer tevreden.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat je moet gaan werken inplaatsvan school. Ik noem mijn situatie een gelukje. Maar wel kom je met een hoop werkervaring ook verder dan je op je 16de kan denken. Door zetten en door buffelen! Succes.

* En de reden dat je niet van je ouders bij de AH weg mag is vast omdat je op latere leeftijd ook niet zomaar van baan kunt wisselen zonder gevolgen omdat je het even niet naar je zin hebt. En drie ochtenden per week.... moet te doen zijn toch? Ik had tot maart alleen maar weekend op zondag.
- Maandag tot en met dinsdag school.
- Woensdag tot en met vrijdag stage.
- Maandag tot en met donderdag avond schoon maken in het ziekenhuis.
- Vrijdag avond en zaterdag werken in ruitersport.
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 10-07-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Re: Ik moet werken van mijn ouders.. Lees even mijn verhaal goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:40

Trouwens, volgensmij kun je het ook niet beter krijgen dan te beginnen in een supermarkt.

Geef mij maar een supermarkt dan een café/restaurant waar je de rotzooi van anderen mag aanpakken, aanhoren en opruimen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:41

Ach kind, ik loop al vanaf mijn 12e kranten, heb in winkels gewerkt, post bezorgt, en momenteel werk ik voor de zomer vakantie full time bij de Gamma zodat ik mijn paard van de winter extra kan bij financieren wat ik dan niet bij kan werken als ik voor het laatste jaar naar school ga...

3 ochtenden per week, dat is echt niks hoor.... Je verhaal begint al met ik haat werken. wat is dat voor instelling? Paarden kosten nou eenmaal geld, leuk dat je liever bij de paarden wilt zijn maar geen baan is geen paard.

Citaat:
halen. En je broers en zussen hebben dat ook altijd gedaan dus jij moet dat ook. Jezus mensen, hoe kinderachtig kun je zijn?

Ik vind jou erg kinderachtig overkomen :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:42

Ik heb wel een vervolgopleiding gedaan. In de avond uren en het weekend.
Het is wel mijn keuze geweest om het zo te doen, aangezien ik wilde sparen voor een paard.

@ Sodeletuut: Het gaat meer om de manier hoe ze haar post schrijft.
En tuurlijk hoor ik zeg niet dat ze niet bij de paarden mag zijn. Maar ik snap niet waarom je er zo'n groot probleem van moet maken dat je 3 ochtendjes moet werken.
Genoeg tijd voor de paarden dan toch? Het is immers een vakantiebaan...!
Laatst bijgewerkt door _Chendo_ op 10-07-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:42

Sodeletuut schreef:
Nee van werken ga je niet dood, maar als zij toch geen behoefte heeft aan extraatjes, en ze heeft genoeg aan geld wat ze van familie krijgt voor haar verjaardag, laat haar dan lekker de hele dag bij de paarden zijn, what's the problem?

Mee eens. :j

Mijn nekharen gaan overeind staan van dingen die 'moeten'. Doordat iets moet is het niet leuk meer. En als je iets doet de hele tijd wat je niet leuk vind, daar word je gewoon niet gelukkiger van.

Anne_GTIJarig

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:43

Andere optie: zoek een baantje op de markt, ga groente/fruit plukken, dan ben je toch buiten en je verdient toch geld.

Anoniem

Millanka schreef:
Ach kind, ik loop al vanaf mijn 12e kranten, heb in winkels gewerkt, post bezorgt, en momenteel werk ik voor de zomer vakantie full time bij de Gamma zodat ik mijn paard van de winter extra kan bij financieren wat ik dan niet bij kan werken als ik voor het laatste jaar naar school ga...

3 ochtenden per week, dat is echt niks hoor.... Je verhaal begint al met ik haat werken. wat is dat voor instelling? Paarden kosten nou eenmaal geld, leuk dat je liever bij de paarden wilt zijn maar geen baan is geen paard.

Citaat:
halen. En je broers en zussen hebben dat ook altijd gedaan dus jij moet dat ook. Jezus mensen, hoe kinderachtig kun je zijn?

Ik vind jou erg kinderachtig overkomen :)

Zou het ook zo fijn vinden als je heel het topic even doorleest.

Marcella

En trouwens als je het geld niet nodig ben zet je toch alles wat je nu verdien mooi op een spaarrekening. Kan je mooi voor later gebruiken.