Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
frensje schreef:Omgeving, Heiloo, Limmen, Castrcium is wel veel maar de betere stallen (weidegang, volpension en goede bak) zijn volgens mij behoorlijk vol.
Ik denk dat je in deze buurt snel vol zou zitten en je hebt natuurlijk duinen en het strand.
prinero schreef:In Naarden/Bussum / 't Gooi is ook wel vraag. In Bussum zit niets, in Naarden zitten er 2 maar daar zijn de uitrijmogelijkheden heek beperkt en zijn het beide "luxe" grote pensionstallen. Er is hier op zich wel vraag naar een kleinschalige pensionstal met goede buitenbak, paddocks en weidegang tegen een betaalbare prijs. Op de grotere stallen hier in de buurt betaal je rond de 300e en anders moet je uitwijken naar de andere kant van hilversum of nederhorst den berg.
joyce B schreef:volgens mij heb je bij het Gooi of richting de Veluwe ook hele mooie uitrijdgebieden... Denk dat daar meer mogelijk is voor ruiters dan in Friesland... Hier zijn maar enkele gebieden met ruiterpaden. Gaasterland is denk ik het meest uitgebreid, samen met het Drents-Friese woud, maar dan zit je al weer meer in Drenthe dan in Friesland
En bij Lelystad is volgens mij ook aardig wat aangelegd...
Nikass schreef:Hallo, een pensionstal in omgeving Amsterdam/Amstelveen waar je zowel buiten kan rijden (dus evt het Amsterdamse bos kan bereiken) en je paard buiten kan staan (weidegang, liefst ook in de winter) zou ideaal zijn. Manege Amstelland en Amsterdamse bos manege liggen ideaal aan het bos maar hebben (vrijwel) geen buitenmogelijkheden voor je paard. Stallen als Braam en Andriessen en Bouman hebben wel weidegang, maar een buitenritje zit er niet in. Nu wordt er wel een nieuwe stal geopend aan de Bosrandweg (bij het bos dus, al moet je om buiten te rijden wel eerst die belachelijk drukke bosrandweg over) waar ook weidegang is, maar zij vragen een absurde prijs van bijna 600 euro per maand. Ik weet niet of er nog veel mogelijkheden zijn om in deze buurt een stal te openen, want de grond is duur en de ruimte beperkt. Ik weet wel dat veel mensen hier met dit dilemma zitten dat je feitelijk moet kiezen tussen weidegang en buitenrijden, terwijl ik allebei graag zou willen.
Laat het iig weten via bokt als jullie concrete plannen hebben!!
joyce B schreef:Is Hoogezand te ver weg? Manege Nieboer heeft wat je noemt...
Ik denk dat wanneer er veel verschillende stallen rondom dezelfde plaats zitten, dat je snel te veel concurrentie hebt om allemaal vol te zitten. Zeker wat meer rond de plattelandssteden en plaatsen.
Dus is er minder keus in verschillende soorten stallen op verschillende locaties met verschillende eigenaren en dat geeft de paardeneigenaar die de wel aanwezige stallen afwijst om verschillende redenen, het idee dat er niet veel keus is.
Ik kan in een straal van 15km rondom mijn woonplaats denk ik al ruim 10 manege en/of pensionstallen opnoemen met binnenbak. Daarnaast nog zo'n 10 adressen waar pensionstalling met alleen buitenbak wordt aangeboden. Dat lijkt me best veel keus voor een straal van 15 km. En dan ken ik vast niet alle stallen/plekjes want er zijn ook nog wel veel particulieren ruimte over hebben op stal of wei.
Sommige mensen hebben een te kleine straal omdat ze op korte fietsafstand hun paard willen hebben (bijvoorbeeld straal 5km)
Er van uitgaande dat je van de ene kant van een stad naar de andere kant soms al meer dan een half uur fietsen hebt, is het denk ik logisch dat je dan minder keus hebt...
Lotje17 schreef:Ik zou heel erg kijken naar de omgang met de paarden en de manier waarop een pensionhouder over ze praat. Ziet hij ze alleen als nummers en inkomsten of vind hij ze ook leuk met al hun soms eigenaardigheden? Luxe vind ik niet belangrijk. Het gaat er om dat het paard het naar zijn zin heeft, met een goede/veilige wei en stal. Of de bak nou vol blubber ligt als het geregend heeft zou mij niet uitmaken.
Tobila schreef:joyce B schreef:Is er bij bijvoorbeeld het Drents-Friese woud en Gaasterland wel vraag naar pensionstalling of zijn er daar ook genoeg gevestigd?