Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:24

Hoelang duurt het bij jullie voordat je een reactie krijgt als je via kamernet op een kamer reageert?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:44

Ik heb toenertijd op iets van 12 kamers gereageerd en op 2 reactie gehad. Ik reageerde ook op alles wat me wat leek, uiteindelijk is het de kamer geworden die ik het liefste wou, was er op slag verliefd op. Daarop was mijn reactie ook het origineelst en spontaanst denk ik :j

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:28

_Lot schreef:
Ik heb toenertijd op iets van 12 kamers gereageerd en op 2 reactie gehad. Ik reageerde ook op alles wat me wat leek, uiteindelijk is het de kamer geworden die ik het liefste wou, was er op slag verliefd op. Daarop was mijn reactie ook het origineelst en spontaanst denk ik :j

Zit jij toevallig in Groningen? :Y)

Ik ben echt wanhopig op zoek naar een kamer en ik heb nu iets leuks gevonden, 16m² €211 incl aan de rand van de binnenstad, maar het duurt zo lang voordat ze reageren. En ik ben heel hebberig en heb mijn zinnen nu op deze kamer gezet.

Maar het is nooit verkeerd om lijntjes uit te gooien, dus ... mocht je in Groningen zitten en iets voor me weten, graag! _/-\o_

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:56

ik had op zeker 40 kamers gereageerd (ik zocht een kamer voor mij en hond...dus op alles waar huisdieren toegestaan zijn gereageerd)
en denk iets van 30 reacties gehad. sommige pas na 3 weken. Kamer waar ik nu woon had ik binnen 1 uur reactie. verschild dus nogal

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:03

40 kamers?! :=

Ik heb op ongeveer 15 kamers gereageerd en heb een positieve reactie gehad van 8 mensen, bij 5 van deze reacties ben ik alsnog afgehaakt. Ik ben naar 3 kijkavonden geweest en bij de 3e was het raak. :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:04

ja zei al, ik zocht een kamer voor mij en mijn hondje...dus overal waar bij dieren toegestaan ja stond gewoon op gereageerd...omdat t met hond extra lastig is

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:07

Ik zit in Barneveld op 'kamers' Woon met 5 andere meiden in een oude bedrijfswoning. Op een industrie terein. We hebben een gezamelijke woonkamer, keuken en badkamer. En verder heeft iedereen zijn eigen slaapkamer. Die van klein tot groot verschillen.
Alleen met verjaardagen kookt meestal de jarige zelf. En verder kookt iedereen apart.
Maar dit verschilt natuurlijk wel per huis en regels ect.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:35

Wow jullie reageren wel op veel kamers :P Ik heb nu op één kamer via Kamernet gereageerd en had toen binnen 1 dag reactie. Ik vind het echt belachelijk dat je moet betalen om te reageren.

Verder heb ik op een andere website nu 4x gereageerd. 2x via mail, geen reactie. 1x via telefoon, wel vier keer gebeld maar namen steeds niet op. En bij een andere mag ik nu komen kijken :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:29

Hoe gaat dat met kijkavonden? Want je zal niet de eerste zijn die de kamer wilt hebben.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:36

Ik heb 1 jaar bij een hospita gezeten in abcoude (vlak bij amsterdam), had de hele zolder tot mijn beschikking betaalde €250. Nu ga ik met mijn vriend samenwonen in Hengelo en ik ga in enschede verder studeren. Het is een complete huiskamer (gemeubileerd) met eigen toilet, de rest is gedeeld. We mogen gebruik maken van dakterras en garage (voor motor). Samen betalen we er €550 voor. Maar het is er wel brandschoon en je hebt veel privacy.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:01

Tja, kijkavonden, dat kan nogal verschillen. Ik ben op een kijkavond geweest en het zelf ook een kijkavond gehouden, dan was er een rondleiding door het huis en een gezellige kennismaking. Maar ik heb ook rare verhalen gehoord, van foto's van jezelf in bikini mee moeten nemen tot huizen die dertig mensen tegelijk lieten komen om ze vervolgens alle dertig af te wijzen. Het moge duidelijk zijn dat dat huizen zijn waar ik nooit zou willen wonen. :P

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:24

ik heb ze ook meegemaakt dat je in je eentje bij de huisbaas zat en dan 10 minuten moest kletsen en dat hij dan uit koos wie het werd :=
bij dit huis klikte het via mail/telefoon zo dat de kamer voor mij is vastgehouden en daar ben ik echt blij om. het is super!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:46

Voor de (aankomende) Nijmegenaren: http://www.sshn.nl/Nieuws&news_id=103/K ... ld-te-huur

Ik weet niet of de kamer nu nog vrij is, maar hou de site van de SSHN in de gaten. Op deze manier ben ik ook aan mijn kamer gekomen. Het is niet de normale gang van zaken dus het gebeurt niet zo vaak, maar soms heb je geluk en kun je de urgentielijst en wachtlijst omzeilen. :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:50

Ik ben trouwens wel benieuwd naar nog meer foto's van hoe mensen hun studentenkamer hebben ingericht en hoe groot deze is :)

Wel lastig dat ik nog geen kamer heb, want wil toch wel eens gaan kijken op Marktplaats voor spulletjes. En zit nog heel erg te twijfelen of ik een hoogslaper wil of niet. Vind deze vaak wat minder fijn liggen en weet ook nog niet hoe hoog mijn toekomstige kamer is, maar het scheelt wel heel veel ruimte als ik een hoogslaper zou kunnen nemen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:54

ik zou wachten met een hoogslaper kopen totdat je weet of die wel in je kamer past...anders zit je met zo'n ding.
Ik heb er wel eentje, omdat het gewoon heeeeeeeeeeeel veel ruimte scheelt

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:12

Ik heb er geen, omdat ik niet graag hoog slaap. :P

Foto's van mijn kamer heb ik nu niet, ik zal binnenkort wel eens kijken of ik er een paar kan maken.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:16

Ik heb ook eens gehoord dat ze in studentenhuizen een kijkavond organiseren voor een kamer die helemaal niet vrij komt :')
Dat vinden die studenten dan grappig, allemaal van die doodzenuwachtige studentjes :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:03

hahaha, moet zeggen dat ik dat ook wel humor vind :+ wel gemeen, maar wel humor :+

maar komt volgens mij niet heel vaak voor, heb er iig nog nooit van gehoord

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:09

Never_Mind schreef:
Ik heb ook eens gehoord dat ze in studentenhuizen een kijkavond organiseren voor een kamer die helemaal niet vrij komt :')
Dat vinden die studenten dan grappig, allemaal van die doodzenuwachtige studentjes :')

:') Wel super banketstaaf!

Ik had via kamernet een maand onbeperkt reageren 'gekocht'. Heb op 10 kamers gereageerd, 5 reacties en twee keer wezen kijken (gelukkig gewoon 1 op 1). Maar heb voor de eerste kamer gekozen! Die zeiden gelijk dat ik er wel mocht wonen, terwijl die anderen eerst nog meer meiden langs lieten komen. Daar heb ik het geduld niet voor ;)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:42

Ik ben ook opzoek naar een kamer in Groningen, ik wil in de binnenstad en minimaal 18 m2. Heb er eentje gevonden en moet dinsdag voor gesprek.
Echt super spannend!! :D

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:48

ik zit in Utrecht waar het echt een ramp is een kamer te zoeken. Ik zat op 18m2 maar had een vreselijke huisgenoot waardoor ik echt de kamer uit gevlucht ben..
Nu zit ik op 12m2 en heb het heerlijk, huisgenoten zijn erg belangrijk ze kunnen een huis maken of kraken.
Ik betaal 290 incl. ik heb op die 12 m2 een hoogslaper staan met daar onder een bank een bureau 2 lage kastjes en 2 hoge... verder heb ik nog een hele grote inbouwkast en een wastafel.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:52

Never_Mind schreef:

:') Auw...

Ik heb wel foto's van mijn kamer, maar dat was toen we net alles er neer hadden gezet.
Ik zal deze week even een foto maken van de huidige staat :D

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:58

Jannickee schreef:
Ik ben ook opzoek naar een kamer in Groningen, ik wil in de binnenstad en minimaal 18 m2. Heb er eentje gevonden en moet dinsdag voor gesprek.

Succes! ik woon al in Groningen, maar ben opzoek gegaan naar een nieuwe kamer, heb veel gereageerd en eigelijk wat terug gehad, ben naar 2 hospi's geweest, de ene was echt dat er een uur voor uit getrokken was en daarna kwam nog een groep en de andere hospi zijn we zelfs nog met z'n alle op stap gegaan daarna. Uit eindelijk beide niks geworden en nu heb ik het ook opgegeven. Bij een vriendin komt een kamer vrij in huis dus daar ga ik in. Ik vind dat hospiteren toch niet echt leuk ofzo. Waar ga je hospi lopen?

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:24

Ik heb net een weekje besloten naar Amsterdam te gaan om vanaf 1 september te studeren.. Dus, ik ben ook naar een kamer op zoek.. ergens niet te ver van de VU af..
Misschien dat hier iemand ook nog iets weet of connecties heeft? O:)
Gewoon een slaap- en studeerplek, veeleisend ben ik niet :')

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:37

Giorgio_x schreef:
Jannickee schreef:

Succes! ik woon al in Groningen, maar ben opzoek gegaan naar een nieuwe kamer, heb veel gereageerd en eigelijk wat terug gehad, ben naar 2 hospi's geweest, de ene was echt dat er een uur voor uit getrokken was en daarna kwam nog een groep en de andere hospi zijn we zelfs nog met z'n alle op stap gegaan daarna. Uit eindelijk beide niks geworden en nu heb ik het ook opgegeven. Bij een vriendin komt een kamer vrij in huis dus daar ga ik in. Ik vind dat hospiteren toch niet echt leuk ofzo. Waar ga je hospi lopen?

Deze?

http://huizen.marktplaats.nl/huizen-en- ... nd=36&fs=1