Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat mag
U mag naar uw klanten gewoon mail blijven sturen, ook nieuwsbrieven zijn toegestaan. Klanten hoeven daarvoor niet specifiek toestemming te verlenen. Dat hebben klanten al gedaan door een product of dienst van u af te nemen. De inhoud van het mailbericht moet wel gerelateerd zijn aan soortgelijke producten of diensten dat ze in het verleden hebben gekocht. Als u dus een webwinkel in ringtones voor mobiele telefoons hebt, mag u uw klanten dus niet benaderen met aanbiedingen van interessante boeken over bijvoorbeeld FC Barcelona. U mag ze wel op de hoogte brengen van een nieuw interessante boek over telefoons (waar u dan waarschijnlijk een affiliatevergoeding van krijgt).
Toestemming
Andere mensen die u uw mail wilt sturen moeten daar expliciet toestemming voor hebben verleend. Ze hebben zich bijvoorbeeld zelf opgegeven met hun emailadres voor hun nieuwsbrief en eventuele aanbiedingen. Om van elk risico gespaard te blijven kunt u ook voor de optie ‘double opt-in’ kiezen. Dat betekent dat er eerst een mailtje wordt gestuurd naar het opgegeven mailadres met daarin een bevestigingslink. Als er niet op de bevestigingslink wordt geklikt, komen nieuwe nieuwsbriefabonnees ook niet op uw mailinglijst. Zo bent u verzekerd dat de mailadressen juist zijn. Double opt-in is niet verplicht maar ik kan het wel aanraden.
holly schreef:Letten jullie wel op de regels die er gelden voor het benaderen van mensen die een kaartje in hebben gevuld?
Ik heb het al eerder gezegt maar herhaal het nog maar een keer, je mag alleen een nieuwsbrief sturen naar mensen die zichzelf vrijwillig voor de nieuwsbrief op hebben gegeven. Het is dus ook niet toegestaan om het vinkvakje van de nieuwsbrief alvast op ja te zetten zodat men zich perongeluk aanmeld.