Of naja, meetrekken met nomaden, dat moet ik nog maar zien.

Maar iig wel backpackend de wereld door. Camera mee, mensen ontmoeten, nieuwe plekken. great

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyn_ schreef:Oow sowieso.
Of naja, meetrekken met nomaden, dat moet ik nog maar zien.
Maar iig wel backpackend de wereld door. Camera mee, mensen ontmoeten, nieuwe plekken. great
KDS schreef:ik zit inmiddels in het derde jaar grafisch ontwerpen op de KABK of nouja, nu even niet, want ik loop stage
Heb ook het voorbereidend jaar op de Rietveld gedaan, maar toen toch overgestapt naar Den Haag.
De klas is inmiddels ruimschoots gehalveerd trouwens
Onze bemoedigende woorden aan het begin van de opleiding waren (was dit van de Rietveld of de KABK? Idunno): 'Hopelijk mag je de leerlingen in je klas, deze zul je 5 dagen in de week dag in dag uit zien… hopelijk heb je handige vrienden, deze zul je zien als je ze in kunt zetten voor projecten, tentoonstellingen of beoordelingen en verder belachelijk weinig.'
Tja, wat zal ik zeggen, academisch houden van de 'je moet je hele leven aan kunst geven en je hele leven zal om de kunst gaan en de rest zal afvallen' praatjes.
Gelukkig heb je nog een heel groot deel zelf in de hand.
Wat betreft werk is het heel erg afhankelijk van wat je 'later wilt gaan doen' en laten we wel zijn 'je hebt je leven in eigen hand' dus eigenlijk maak ik me daar niet zo druk om, hoewel het misschien wel zou moeten?
Als je eerst wil rondtrekken kan ik enkel zeggen: "doen!" maar dat is meer mijn opinie!
Denk dat het je enorm kan helpen met je opleiding later!
Red_Savage schreef:Sammyvriend, ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen het Maastricht orientatiejaar, en het Rietveld orientatie jaar
heb ik het goed begrepen dat het Rietveld een veel hogere academie is?
Red_Savage schreef:Ik heb trouwens wel al veel gehoord van kunstacademiestudenten dat het lastig kan zijn omdat je wordt beoordeeld op de smaak van de docenten, en die smaken kunnen nogal eens verschillen onderling.
xNavatu schreef:ik zit op een kunstacademie, St. Joost in Breda (:
Was niet aangenomen op de WDKA, achteraf blij om, klasgenoot van mij heeft erop gezeten en is er niet bepaald positief over.. daarnaast is het daar ook weer zo'n leeftijd gezeur, en dat vind ik op het St. Joost al genoeg, die klasgenoot is werkelijk van de WDKA afgestuurd omdat ze te jong was.. sorry maar dat weet je van te voren, waarom neem je zo iemand dan aan?
Eliine schreef:xNavatu schreef:ik zit op een kunstacademie, St. Joost in Breda (:
Was niet aangenomen op de WDKA, achteraf blij om, klasgenoot van mij heeft erop gezeten en is er niet bepaald positief over.. daarnaast is het daar ook weer zo'n leeftijd gezeur, en dat vind ik op het St. Joost al genoeg, die klasgenoot is werkelijk van de WDKA afgestuurd omdat ze te jong was.. sorry maar dat weet je van te voren, waarom neem je zo iemand dan aan?
Toch is dat niet helemaal waar, wat je zegt over de WDKA. In mijn klas zitten 3 studenten die op 17 jarige leeftijd zijn aangenomen en er nog steeds opzitten. Het gaat niet alleen om de leeftijd, maar ook hoe iemand zich gedraagt en ontwikkelt ten opzichte van die leeftijd. Ben je 17 en kom je niet mee met de klas omdat je je niet ontwikkelt, dan zullen ze inderdaad aangeven dat je nog te jong bent om al in deze studie te stappen. Dat weet je als commissie niet van tevoren want dan bekijk je alleen iemand zn werk. En genoeg jonge mensen die al heel goed werk leveren, maar zich vervolgens nog niet genoeg ontwikkelen. Kan ook met iemand van 25 trouwens