Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:19

Mijn 'nieuwe' website gaat ook via wordpress, als je handig bent met eigen achtergrond maken ect. dan is dan kan je daar erg mooie site's mee maken. Plus dat het handiger voor mij is, want ik kan dan zelf makkelijker dingen aanpassen. Op mijn huidige fotografie site kan ik dat niet, die heeft mijn broertje namelijk gebouwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:52

Frozenstar schreef:
Nice!
Kan je in wordpress zo gemakkelijk flash monteren dan?

In mijn website zit nul komma nul Flash verwerkt. Als ik ergens een hekel aan heb (zeker voor fotografiewebsites) dan is het wel Flash. :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:55

Daar ben ik het mee eens, Nouks! En het werkt totaal niet met google!

Mijn website is ook Wordpress! Had hiervoor een eigen geschreven site, maar nieuwe foto's updaten was zo verschrikkelijk dat ik op zoek ben gegaan naar iets nieuws. Eerst Joomla geprobeerd, maar daar kwam ik niet uit en toen Wordpress geprobeerd en dat bevalt me goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:57

Inderdaad, paar nadeeltjes van Flash:

- Niet-indexeerbaar voor Google
- Werkt niet op iPhone en iPad
- Niet colormanaged waardoor kleurweergave van foto's nooit correct is

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt Flash te gaan gebruiken :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:59

Inderdaad!!!! Helemaal mee eens!!!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:02

Wij hebben sinds 2 jaar een automatiseringsbedrijf..........eigenlijk mijn man :o
Mijn man had hiervoor al 7 jaar een computerwinkel samen met een compagnon maar hij wilde zich meer op bedrijven richten en toen heeft hij de zaak verkocht aan zijn compagnon en een nieuwe doorstart gemaakt en dat heeft super uitgepakt.
Leuk dit topic zelf ben ik dan een parttime onderneemster :D zo kun je elkaar ook op de hoogte houden ivm belastingen en andere belangrijke ervaringen......ik ga dit topic even volgen :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:15

Ja ik wil namelijk iets mooiers, maar dan eigenlijk met flash, of in die richting.. Werk nu met kladblok en DW.. maar wil méér. Dus ga eens kijken hoe en wat met Wordpress..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:16

Nouks, wat een prachtige foto's! Voor hoe duur verkoop je die nou? (Sorry zo brutaal, vind ze echt heel mooi, mag ook per pb)

Ik kan dus totaal geen website's bouwen, dus ik moet iemand daar voor zoeken die dat goed kan. Het webdesign heb ik wel al uitbesteed.
Nog even een vraagje, waar kan je het beste een .com en .nl domeinnaam registreren. En moet ik dit zelf doen? Of kan ik dat beter overlaten aan mijn toekomstige website bouwer?
En wat kost dat gemiddeld per jaar>?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:25

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:25

Per jaar :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:30

Kaisa schreef:
Mijn nieuwe doel is om mijn best te doen om dit nieuwe topic weer bij te houden _O-

Nee eventjes serieus :P In 2010 ben ik voornamelijk bezig geweest om alles goed op orde te krijgen en nu dat gelukt is wil ik voornamelijk meer de fotografie en het design gedeelte gaan promoten op evenementen e.d. :j

Bedenk me net dat ik misschien iets uitgebreider had kunnen reageren :P

De nieuwe fotografie site staat online (ben daar ontzettend happy mee :j ), in de eerste drie maanden van 2011 moet ook de minipaarden site online komen. Daar wil ik dezelfde stijl van de fotografie site bij betrekken en deze wil ik ook doorzetten naar mijn design gedeelte alleen ben ik daar op het moment inspiratieloos :+ Verder moet mijn .eu adres (verzamelsite) nog aangepakt worden, dat kan zeker nog voor eind januari :j . Verder moet er nog wat meer promotiemateriaal ontworpen worden voor alle drie de afdelingen.

Qua fotografie heb ik als doel om (nog) meer bekendheid in het buitenland op te bouwen, maar ook een nieuwe richting uitproberen en dat is interieurfotografie. Gezien mijn paardenfotografie behoorlijk seizoens gebonden is i.v.m. het showseizoen, wil ik ook wat anders kunnen doen in de andere maanden wat iets dichter bij huis is :j . Iedereen doet tegenwoordig studiofotografie maar mij ligt dat echt niet :') . Waar ik mij voornamelijk op wil focussen op de interieurfotografie is de kleinere bedrijven en evt. particulieren voor verkoopfoto's. Daar wil ik mij in 2011 meer in gaan verdiepen.

Qua design wil ik meer bekendheid op locaal niveau gaan winnen en vooral ook buiten de hippische sector. De hippische sector is leuk, maar het is ook wel fijn om eens wat in een andere sector te doen :j Voor dat gedeelte ga ik in januari contact opnemen met mijn lokale bank, die het erg fijn vind om eigen mensen met elkaar in contact te brengen. Wie weet wat daar uit voort kan komen!

Qua minipaarden/trainingsstal is het gewoon heel simpel: scoren scoren scoren scoren in de showring. :+

@ Nouks: De drie foto's aan het begin van je site vind ik erg mooi gepresenteerd! Dat viel mij erg op, echt ontzettend mooi!
@ iemand die aangaf het boek 'PR voor dummies' aan te schaffen: klinkt interessant, ben benieuwd wat je er van vind! Zelf haal ik nog wel eens wat uit het KVK blad :j .
@ Navanja: Ik laat altijd mijn klanten zelf hun .nl of .com adres registeren, zij hebben immers zelf alle informatie bij de hand. Wel heb ik hier nog een project klaar liggen om een stappenplan af te maken, zodat ze dit als hulpmiddel kunnen gebruiken. Zelf heb ik een .nl adres en toen ik een .com adres wou aanschaffen was deze al weer weg. Mocht je de mogelijkheid hebben zou ik aanraden om alle twee gelijk te registreren. En zoals Frozenstar al aangeeft, www.mijndomein.nl is erg goedkoop voor € 29,00 per jaar heb je registratie, email en hosting voor je website. Voor € 9,00 in het jaar alleen registratie. Kost dus amper wat. :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:37

Ohja sorry; 29 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:47

Ik heb zelf mijn websites en die van een aantal klanten ondergebracht bij Antagonist (www.antagonist.nl). Goede prijskwaliteitverhouding, 24 euro per jaar (ex BTW) en daar krijg je echt ontzettend veel voor terug :)

@Navanja: die foto's zijn nu nog niet te koop, omdat ik ze als unieke exemplaren wil gaan aanbieden. Die 1x1 meter afdrukken dus.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:01

Ik ben mijn oplader kwijt van mijn camera, irritant! Nieuwe lader is echt duur..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:05

Dat is flink balen!!! Heb je hem misschien bij een klant laten liggen of zo?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:06

Ik heb in deel 1 ook al stiekem meegelezen dus nu toch maar eens reageren als dat mag :o

Mijn vriend is sinds een jaar of 8 inmiddels zelfstandig ondernemer, hij heeft een onderneming in zakelijk hosting, domeinnamen, servers en nog meer diensten. Hij is nu te 'groot' om éénmanszaak te blijven dus zeer binnenkort wordt de onderneming een BV.

Hij heeft mij een beetje aangestoken en ik heb naast mijn gewone werk een prijsvergelijkingswebsite gemaakt voor ruitersportartikelen nl. http://www.piger.nl. Dit is ontstaan uit een behoefte en na 2 dagen brainstormen kon mijn site gemaakt worden. Op dit moment heb ik hier nog geen verdiensten uit, eerst naamsbekendheid creeeren dat is dan ook het grootste doel voor 2011.

Het is leuk een leerzaam te lezen hoe anderen bepaalde zaken aanpakken :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:09

Even een kort postje van mij, ik lees zo nu en dan wel mee, maar heb gewoon geen tijd om echt te reageren.

Ik kom later nog even terug om bij te lezen en ook mijn doelen voor 2011 te vertellen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:10

Hilda79 schreef:
Je moet wel wat meer dan 1225 uur draaien om ondernemer te zijn. Hier kom ik op terug.
Je kunt alle uren ook voor je kvk inschrijving opgeven. Ook hier kom ik op terug.
Bok op m'n mobiel nu en heb mijn boeken niet bij de hand.

Boek is onvindbaar. Denk dat hij nog bij mijn broertje ligt.

- 1225 uur of meer werken voor je eigen onderneming om in aanmerking te komen voor bepaalde kortingsregelingen.
Hiervoor mag je alle uren schrijven die voor je bedrijf zijn. Dus ook als je naar een winkel moet om papier te halen. Reistijden zijn ook volledig opgeefbaar voor het urencriteria. Je moet echter het wel aannemelijk maken.
- Actief ondernemen dat houdt in: risico's nemen en lopen, reclame uitingen etc.
- Meer dan 3 opdrachtgevers per jaar of je moet aannemelijk kunnen maken bij minder dan 3 dat je echt zefstandig bent en niet ondergeschikt bent aan een ander.
- In je opstartperiode kun je gerust dingen aanschaffen en uren schrijven. Echter zorg er dan voor dat je bij inschrijving dit met terugwerkende kracht doet. Anders moet je in de resterende maanden nog aan de 1225 jaar komen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:11

Wordpress, dat is eigenlijk voor bloggen toch?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:13

hier ook weer even een stipje voor mij, als ik weer eens bokttijd heb zal ik weer eens meedenken en brainstormen... :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:15

Die dingen had ik ook begrepen, Hilda...
Alleen dat van je uren met terugwerkende kracht doorvoeren niet... aangezien ik in juli ben gestart en toen niet meer met terugwerkende kracht de uren voor mijn ondernemingsplan kon doorvoeren. Wel bonnetjes met reclame spul en zo...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:18

Wel als je je niet had laten inschrijven per juli maar met terugwerkende kracht op 1 januari.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:22

Okey, dat wist ik niet... Jammer dat mijn boekhouder mij daar toen niet op had gewezen... Terwijl hij wel aangaf dat ik nog 1225 uren moest maken dat jaar....
Dit vind ik wel raar...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:26

Mariska, de kvk heeft allerlei seminars waar je heel erg veel hebt als ondernemer. Behalve dat is het ook weer een netwerkmomentje.

Over 2010 haal je de uren niet misschien maar dat betekend dus dat je de komende (uit mijn hoofd) 5 jaar wel gebruik mag maken van die kortingsregel als je de urennorm haalt.

Doe je je btw aangifte wel zelf ieder kwartaal?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:27

Weet ik, maar ik heb er nog geen gezien waarvan ik zoiets heb van: "Ja, daar heb ik wat aan".
Maar ik hou het in de gaten!