salaris voor kerst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: salaris voor kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:32

ik doe dit jaar niets extras met kerst... mijn vriend en ik hebben elkaar verwend met een mooi cadeau (hij een drumstel en ik een puppy) en we vinden het wel goed zo. onzed ouders vinden het ook onzin als we bakken geld uit gaan geven aan cadeaus want ze hebben alles al zeggen ze hahaha. we hebben deze maand namelijk ook een leuk kerstcadeu bij elkaar geschraapt... een aantal verkeersboetes, vriendlief 3 en ik heel misschien 1....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:32

shaviera schreef:
ik vind jou reactie gewoon echt beledigend!
je kunt mijn situatie toch niet bekijken?
2x een minimum in komen en een hoop ellende uit het verleden van mijn man!
dus nee er kan hier echt niet gespaard worden van 1200 euro met een eigen huis en een kindje!
misschien moet je je daar eerst eens over buigen hoe sommige mensen het bol gewerkt krijgen!
en als mijn kat/hond ziek word ga ik er gewoon mee naar de dieren arts dat krijgen we toch op rekening!

Nee, ik kan jouw situatie niet bekijken. Maar als jij rond moet komen van 1200 euro, dan kan je gewoon geen 1250 uitgeven, zo simpel is het. Ook niet in december. En als jij vorige maand 1200 euro had op de 28e, dan is de periode tot de volgende 28e gewoon 30 dagen. Of dat nou december is of niet. Dat is niet anders dan van 28 maart tot 28 april. Als jij nu je salaris de 21 krijgt, voor kerst dus, is de tijd tot de volgende 28e van de maand 5 weken ipv 4, en zit je dus eind januari precies met hetzelfde probleem, want dan moet je dus met je 1200 euro opeens een hele week langer doen.
En die rekening van de DA zal tóch ook betaald moeten worden, al is het niet contant. Dus ergens komt er dan een maand met extra uitgaven...

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:33

miep1979 schreef:
mirjamvd schreef:
Normaal gesproken krijgen wij het altijd rond de 24e
Nu voor de kerst hebben al mijn collega's het afgelopen vrijdag al gehad behalve ik en een ander meisje.
dit heeft waarschijnlijk te maken dat wij deze week voor het laatst zijn :( :( :(

Dan zullen ze het toch op zijn hoogst vrijdag of uiterlijk maandag wel overmaken ???

helaas niet...we hebben eventjes gebeld omdat de rest het wel al had gehad maar we kregen te horen dat het volgende week ofzo komt....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:54

@Mirjamvd wat een bullshit als jullie netjes jullie werkverplichting nakomen kunnen ze het toch direct overmaken, die loonstrook van jullie met de eindafrekening is vast en zeker al verwerkt ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:56

Ik heb alles binnen gelukkig, hier geen langere wachttijd op het loon. Ik heb er wel ervaring mee van eerdere jaren, dus ik ken het. Juist als je het goed kunt gebruiken laten ze je wachten grr

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:57

Ik krijg per week betaald dus daar heb ik geen last van. :+ Wel kunnen we altijd kiezen of we een deel van het vakantiegeld in de maand December al uitbetaald willen krijgen. Dat heb ik vorige week gehad. :j

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:06

miep1979 schreef:
@Mirjamvd wat een bullshit als jullie netjes jullie werkverplichting nakomen kunnen ze het toch direct overmaken, die loonstrook van jullie met de eindafrekening is vast en zeker al verwerkt ;)

helaas doe je er niets aan...zolang hij het voor 31 december maar overmaakt blijft hij niet in gebreken.
Maar zoals ik al, we vluchten hier niet voor niets weg ;)

Hij gaf als reden dat wij een eindafrekening kregen en een 13e maand maar net wat je zegt, dat heeft ie echt allang klaar liggen.
En ik ben ook te trots om erover te gaan zeuren dat ik het OOK NU wil hebben... ;(
dus nog ff afwachten...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:15

mn loonstrookje was gister al binnen.
Maar helaas nog geen geld op mijn rekening
Ga er wel vannuit dat dit dus ook vandaag of morgen komt...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:55

mirjamvd schreef:
[helaas doe je er niets aan...zolang hij het voor 31 december maar overmaakt blijft hij niet in gebreken.
Maar zoals ik al, we vluchten hier niet voor niets weg ;)

Hij gaf als reden dat wij een eindafrekening kregen en een 13e maand maar net wat je zegt, dat heeft ie echt allang klaar liggen.
En ik ben ook te trots om erover te gaan zeuren dat ik het OOK NU wil hebben... ;(
dus nog ff afwachten...

Het moet alleen al een verademing zijn dat je niet meer hoeft te zeggen goedemiddag met K**k**k als je de telefoon opneemt _O-

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:05

Ibbel schreef:
shaviera schreef:
ik vind jou reactie gewoon echt beledigend!
je kunt mijn situatie toch niet bekijken?
2x een minimum in komen en een hoop ellende uit het verleden van mijn man!
dus nee er kan hier echt niet gespaard worden van 1200 euro met een eigen huis en een kindje!
misschien moet je je daar eerst eens over buigen hoe sommige mensen het bol gewerkt krijgen!
en als mijn kat/hond ziek word ga ik er gewoon mee naar de dieren arts dat krijgen we toch op rekening!

Nee, ik kan jouw situatie niet bekijken. Maar als jij rond moet komen van 1200 euro, dan kan je gewoon geen 1250 uitgeven, zo simpel is het. Ook niet in december. En als jij vorige maand 1200 euro had op de 28e, dan is de periode tot de volgende 28e gewoon 30 dagen. Of dat nou december is of niet. Dat is niet anders dan van 28 maart tot 28 april. Als jij nu je salaris de 21 krijgt, voor kerst dus, is de tijd tot de volgende 28e van de maand 5 weken ipv 4, en zit je dus eind januari precies met hetzelfde probleem, want dan moet je dus met je 1200 euro opeens een hele week langer doen.
En die rekening van de DA zal tóch ook betaald moeten worden, al is het niet contant. Dus ergens komt er dan een maand met extra uitgaven...

Voorop gesteld dat ik niemand wil beledigen;

Ik vind toch ook dat Ibbel wel gelijk heeft, niemand kan jouw situatie bekijken, maar als de salarissen een volle week eerder overgemaakt worden hoe moet dat dan in januari?

De enige juiste manier om om te gaan met extra (kerst, of andere niet 1e levensbehoefte) uitgave is toch echt sparen. In slechte jaren was ik in mei al op cadeautjes jacht voor de kerst en sinterklaas voor de kinderen.

Je kunt geen geld uitgeven wat er niet is, dan ben je alleen maar bezig het ene met het andere gat te vullen, en dat breekt vroeg of laat op.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:20

miep1979 schreef:
Het moet alleen al een verademing zijn dat je niet meer hoeft te zeggen goedemiddag met K**k**k als je de telefoon opneemt _O-

Huh??? ik zie gewoon nu pas wie je bent!!! hahaha :D

nee inderdaad....wat vreselijk was dat zeg.....en hoe vaak ben ik daarom wel niet uitgelachen...zucht...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:34

Ik ben een beetje incognito hier *D

Wij liggen hier ook altijd in een deuk als we bellen of gebeld worden, dus tja sorry ook als jij belde :=
Maar goed revange smaakt zoet :D als je straks daar weg bent elke dag ffff bellen :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:05

Ik heb van mijn werk dinsdag al loon ontvangen en mijn stagevergoeding zal er vandaag of morgen op zijn. Beide storten meestal zo rond de 25e van de maand, nu iets eerder in verband met de feestdagen :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:17

Meestal krijg ik het de 24e maar had het vanmorgen al op de rekening staan :)

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:20

pfff zo te lezen heeft echt bijna iedereen een lieve baas die net even wat eerder is...
|(

@ miep1979 ik moest ook echt ff zoeken hoor
maar je bent herkend!! haha

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:24

Yay, mijn stagevergoeding staat er inderdaad op plus een eindejaars waar ik blij van werd gezien mijn vakantieplannen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:28

Ik krijg mijn geld altijd de 15e/ 16e dus heb het er ook gewoon bij staan.. ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:30

Normaal de 25 ste dat wij het krijgen!
Nu krijgen wij het de 17e :Y)
Maar daarbij moet ik nu wel een week langer met me geld doen en jij niet ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:32

Ik had gisteren mijn salaris al, zou normaal gesproken pas volgende week krijgen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:38

De 19e gestort gekregen van vriends werk en dat van mij vanmorgen incl. 13e maand!!!! :):)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:39

dat mis ik wel me 13de maand zeg!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:44

Ik krijg het altijd rond de 25ste, maar mijn baas is zo lief om het in december een paar daagjes eerder te doen. Meestal 2, omdat ze het wil voorkomen dat er inderdaad wéken tussen gaan zitten en werknemers zich hierdoor in de nesten werken voor de volgende maand. Topbaas :).

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:46

:) ik heb het ook vandaag ontvangen! Normaal krijg ik het de 24e dus het is niet bar veel eerder.

Incl mijn 13e maand en belastingteruggave berekend over mijn reiskosten van een heel jaar! Heerlijk!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:47

normaal hebben wij het de 28e, en ik heb het de 22e ontvangen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:41

normaal tussen 23 en 25e,
we zouden het een ruime tijd eerder krijgen maar kregen het alsnog de 23e :+