wie heeft er verstand van uitkeringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:51

Ten eerste moet je je ALTIJD melden bij het UWV zodra je het zicht hebt dat je werkloos wordt.

Als je kijkt op de site van het UWV staat daar alle informatie.

Hoeveel je krijgt ligt aan je verleden en je inkomen nu en van je partner. Het niet melden of aanvragen is gewoon STOM als heb je recht op 10 euro zou ik die alsnog aanvragen. Beter iets dan niets. De weg is lang maar ja als je werkloos bent heb je toch alle tijd :D.

nl_t

Re: wie heeft er verstand van uitkeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:31

het is niet zo zeer als aanval bedoelt, maar je kan beter daar gaan soliciteren ,dan je inschrijfen bij een cwi endergelijk

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:51

welshhooch schreef:
ik heb ook geprobeerd een uitkering te krijgen maar het is een hoop gedoe!
vooral het MOETEN solliciteren, geloof 5 per maand. stel dat ze je aannemen mag je 2 x weigeren dan niet meer, zit je dalijk ergens waar je niet wil zitten.
dan heb ik er wel 1 aangevraagd daar ik oplatere leeftijd weer naar school ga en niet door ontslag.

leuk dat je gaat samenwonen, laat je dat wel even op tijd weten bij ons ;)
hou ik daar ook rek mee met stalling deze winter voor mijn eigen paarden en nieuwe huurder zoeken :P

uitkering sucks :P
en ik laat het je zeker optijd weten.
wil eigenlijk niet weg maarja samen wonen is toch ook wel weer leuk.
alleen tis weer aan de andere kant van nl help help

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:41

welshhooch schreef:
ik heb ook geprobeerd een uitkering te krijgen maar het is een hoop gedoe!
vooral het MOETEN solliciteren, geloof 5 per maand. stel dat ze je aannemen mag je 2 x weigeren dan niet meer, zit je dalijk ergens waar je niet wil zitten.
dan heb ik er wel 1 aangevraagd daar ik oplatere leeftijd weer naar school ga en niet door ontslag.

leuk dat je gaat samenwonen, laat je dat wel even op tijd weten bij ons ;)
hou ik daar ook rek mee met stalling deze winter voor mijn eigen paarden en nieuwe huurder zoeken :P

Is dit de houding van tegenwoordig ga je even heeeeeeeeeeel diep schamen. Ik hoop echt idd dat je met zo'n houding geen cent krijg en zwaar in de problemen komt en je je beesten weg moet doen.

Als je wat wil bereiken moet je werken of het nu een rot baan is of niet. Als je niet werkt verlies je een hoop dingen een gat op je cv wordt niet echt gerespecteerd bij werkgevers. Wel als je bereid bent een tijdje simpel werk te doen om wel centen te vinden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:44

nl_t schreef:
ík heb wel zoiets van ,als ik straks [morgen dus] ga werken, dan betaal ik belasting, en dat gaat naar iemand die op d'r luie .... zit thuis omdat werk niet meer bevalt?!
[doet er verder niet toe, maar ik denk dat je naast uitkering misschien beter een sc*p on der je k*nt kan hebben, werk IS geen prettje, maar moet wel;)]

Tja ik ben het toch wel eens met haar. Ik werk mijn e... of om 2 kinderen op te voeden en een huishouden draaiende te houden. Ik zou ook liever thuis met ze zitten maar ja aangezien mijn ex niets doet moet ik wel.

Werk is net zo leuk als je het zelf maakt ik heb een leuke baan en dat houdt mij op de been. En sfeer maak je zelf en anders zoek je wat ander....