Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 09:49

Ik ben gister op gesprek geweest ik blijf daar in dienst to 1 Jan. 2010 daarnaast krijg ik nog een oprot premie mee, dus ik kan het wel een maand of 4 uitzingen financieel.

Heb de papieren meegekregen en ga er maandag even mee naar mijn advocaat.
En buiten dat na zo'n situatie wil ik daar niet eens meer werken.
Vorig jaar met het overlijden van mijn moeder hebben ze me ook al een geintje geflikt...
Dat het voor mij echt klaar is nu.
Zie het maar als een lange vakantie en nieuwe start een nieuwe baan is er vast wel, al moet ik voorlopig dan maar achter de kassa...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:09

Mijn hemel wat een bedrijf zeg. Wie gaat er nou zo met zijn personeel om? Probeer er maar het maximale uit te slepen, zijn ze nou helemaal. _-:( Er is echt wel werk. Vorig jaar kwam ik na een jaar terug uit Zweden en ik had echt zo een baan (2 zelfs) En ik ben begin dit jaar naar een andere baan geswitched om dat ik dat leuker vond.
Succes ermee. :(:)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:20

Volgens mij kunnen ze jou nooit voor 1 januari ontslaan. Je hebt 2 maanden opzegtermijn.
Heb je er toevallig eerst via een uitzendbureau o.i.d. gewerkt ? Die tijd telt wel mee in de duur van de arbeidstijd.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:33

Als jij 6 jaar werkzaam bent bij het bedrijf, dan moet jouw werkgever een opzegtermijn in acht nemen van 2 maanden. Dat betekent dat hij in principe pas op 1 februari de arbeidsovereenkomst mag ontbinden.
Een opzegtermijn hoeft niet in acht genomen te worden als beide partijen het eens zijn over een einddatum, maar houd er dan wel rekening mee dat het UWV wel naar de opzegtermijn kijkt en je pas een uitkering ontvangt per februari. De maand januari zul dus zelf financieel moeten overbruggen.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:41

Ga niet akkoord, eis inderdaad twee maanden opzegtermijn. Daarbij moet je proberen een oprotpremie krijgen van 1 maand per gewerkt jaar, in jouw geval 6 maanden.

De twee maanden opzegtermijn heb je wel recht op. De 6 maanden heb je wettelijk geen recht op, maar ik zou het wel proberen, zij willen graag van je af. Probeer er in ieder geval meer uit te krijgen.

Let op, als ze de twee maanden opzegtermijn niet aanhouden dan gaat het van je uitkering af, zo werkt dat bij een vaststellingscontract.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 15:58

Benita schreef:
Ga niet akkoord, eis inderdaad twee maanden opzegtermijn. Daarbij moet je proberen een oprotpremie krijgen van 1 maand per gewerkt jaar, in jouw geval 6 maanden.

De twee maanden opzegtermijn heb je wel recht op. De 6 maanden heb je wettelijk geen recht op, maar ik zou het wel proberen, zij willen graag van je af. Probeer er in ieder geval meer uit te krijgen.

Let op, als ze de twee maanden opzegtermijn niet aanhouden dan gaat het van je uitkering af, zo werkt dat bij een vaststellingscontract.

Ik ben onder de 23 dan krijg je dus een halve maand per gewerkt jaar....
Ik moet volgende wk toch terug en zal ik het eens zeggen van de twee maanden opzegtermijn...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:42

Wat een gedoe meis. :(:)
Leg alles voor bij je advocaat en teken pas iets als alles volgens de huidige wet geregeld is.
Die is fiks aangepast, ten nadele van de werknemer helaas...
Moet je wel blijven werken tot 1 januari of mag je weg blijven?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:33

Gewoon onderhandelen ! Zij willen jou weg hebben ! Ze hebben gewoon geen zin in die procedure. Uit jou reactie begrijp ik dat ze je 1 maand opzegtermijn hebben gegeven en 3 maanden ontslagvergoeding.
Ik zou een voorstel doen van 2 maanden opzegtermijn en 4 maanden ontslagvergoeding.