Waar betaal ik schoolgeld voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:03

Marieke_K schreef:
MarvanTom schreef:
Ik vind het een hele goede vraag!
Wij betalen mee voor dochterlief, aangezien die het zelf niet bij elkaar kan sprokkelen ivm de verplichte stages.
Vorig jaar een full-time stage van 6 maanden. Dit jaar (eindjaar) ook zoiets.
Ze krijgt dus een half jaar geen les, maar er moet wel betaald worden voor een heel jaar.
Krom he? >;)

Nee :D Ook aan stagebegeleiding zijn wij tijd kwijt :+ Goedkeuring van opdracht, wekelijks begeleiden van stagiaire, bedrijf bezoeken, stukken lezen.. Ook werk.

Stagebegeleiding... _O-
Was dat op de school van dochterlief maar zo!
Voor beide stages heeft ze maanden moeten zoeken, omdat de SB-ers geen stageplaatsen hadden/wisten. ZIJ heeft GVD ZELF de opdrachten binnen gehaald voor haarzelf en de school! :( -:(- :(
Begeleiden? Ze weten niet eens wat ze daar doet of leert! Iig meer dan op school. _-:(
Wekelijks? Bezoeken van bedrijf? Welnee! Ben benieuwd of ze uberhaupt de eindopdracht wel zullen lezen!
Deze school lapt dus alles wat jij zegt wat een school zou moeten doen aan hun laars en het zal ze allemaal een worst zijn.
Lig al 2 jaar in de clinch met die school, dus dat betalen van dat schoolgeld vindt ik dus niet zo 'gewoon'.

De rest van mijn post vergeet je gemakshalve maar, zo te zien.
Als je bovenstaande hebt gelezen, wetend dat mijn dochter 6 dagen in de week werkt voor haar studie en zij is niet de enigste die dat zo moet doen, dan zou compensatie van het lesgeld wel welkom zijn voor al die moeite.

keshia

Re: Waar betaal ik schoolgeld voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:13

@ffortuna,
Ik ga een hbo cursus doen, die inclusief presentatie dag 9 dagen duurt.. het is een cursus/training advies en verkoop in de varkenshouderij.
ik krijg het vergoed, maar kreeg ook te horen dat die prijs nog best meevalt, en dat er voor trainingen gerust 1000 euro per dag betaald word!
ik stond hier ook behoorlijk van te kijken, maar goed... het schijnt toch normaal te zijn, voor HBO trainingen.
ik moet er wel bijzeggen, dat het steeds 2 dagen achter elkaar in de maand is. incl. overnachting in een hotel... dan een maand ertussen, en dan weer twee dagen met een overnachting. het zijn ook lange dagen, van 9 tot 9 ongeveer.
dus wat dat betrefd benut je die 9 dagen goed!

maar op mijn vorige opleiding heb ik het me ook wel eens afgevraagd, waar ik allemaal schoolgeld voor betaal.
als je dan ziet dat je voor excursies ed. nog zoveel moet bijbetalen, en zoveel extra van thuis uit moet meenemen naar school, omdat het budget daar niet toereikend voor is...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 07:52

MarvanTom schreef:
De rest van mijn post vergeet je gemakshalve maar, zo te zien.
Als je bovenstaande hebt gelezen, wetend dat mijn dochter 6 dagen in de week werkt voor haar studie en zij is niet de enigste die dat zo moet doen, dan zou compensatie van het lesgeld wel welkom zijn voor al die moeite.

Die heb ik wel gelezen :) Maar wederom: school kost geld. Je dochter krijgt ov? Ook geld wat je anders zelf had moeten betalen. Als je vermoed dat er slechte begeleiding is, dien dan een klacht in en probeer na te gaan of het echt zo is (of alleen de beleving van de student, die kan anders zijn dan de beleving van de docent). Hier klagen krijg je geen geld mee terug.

Ik studeer zelf ook naast 4 dagen werken en zit ook in mijn scriptietraject. Ik zie mijn begeleider hooguit 1x per 2 maanden voor een half uur. Dat is pas duur onderwijs ;) Maar ik heb de faciliteiten van de uni zoals de bibliotheek, netwerkvoorzieningen etc.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:09

Ik schrik echt van de prijzen/uren in dit topic 8)7

Ik betaal 500 euro (min of meer) per jaar, en kreeg vorig jaar 32 uur per week les! Hier zitten dan lessen, practica en werkzittingen in. Ik studeer Biologie aan de KULeuven (unief dus).

Ik begin steeds beter te snappen waarom de Nederlanders naar België komen om te studeren ;)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:28

32 uur :oo Dat is in Nederland onhaalbaar. Met geluk haal je dat per maand.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:40

@ Marieke_K. Van die bibliotheek en netwerkverbindingen kun je bij een universiteit 9 v/d 10 keer ook als buitenstaander gebruik maken, omdat je meestal ook gewoon lid kan worden als niet student.
Klachten indienen gaat zo makkelijk nog niet, toevallig weet ik dat een meisje die al afgestudeerd is een klacht heeft ingediend tegen mijn afstudeerbegeleider, en dat kan niet vanuit ontevredenheid zijn over haar cijfer want ze had een hoog cijfer. Maar ze doen er niks mee omdat er maar 1 klacht is (er zijn afgelopen jaar in totaal 5 studenten bij hem afgestudeerd). Nou heeft dat meisje even rond gebeld, en iedereen durft pas wanneer ze al afgestudeerd zijn. Aangezien de laatste vier nu ook klaar zijn, komen er waarschijnlijk nog 2 klachten binnen deze maand (dan zit je dus al op 3 van de 5 die een klacht indient). Ben heeel benieuwd wat ermee gaat gebeuren.