Gesolliciteerd bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:26

Spannend joh, lijkt me best heel leuk.

Maar die sporttest, wat ik me nou afvraag he....als je eenmaal in dienst ben van de politie, moet je dan ook nog geregeld zo'n test ondergaan?
Want ik zie wel eens mensen bij de politie waar ik echt zeker van ben dat die daar echt nooit doorheen kunnen komen.....

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:26

Haha ga ik zeker doen :) ik heb dan weer geluk dat ik bijna al bij het korps hoor en iedereen al ken haha..
:+ Maargoed eerst maar even deze school afmaken want doe dit jaar ook al 2 opleidingen tegelijker tijd

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:27

Diablo schreef:
Spannend joh, lijkt me best heel leuk.

Maar die sporttest, wat ik me nou afvraag he....als je eenmaal in dienst ben van de politie, moet je dan ook nog geregeld zo'n test ondergaan?
Want ik zie wel eens mensen bij de politie waar ik echt zeker van ben dat die daar echt nooit doorheen kunnen komen.....

Nee je moet ze inderdaad doen een keer in de zoveel tijd tijdens IBT..
Maar zoals jij bedoel dat doet mijn moeder ook niet hoor... ze kan echt niet binnen die tijd het parcours doen en over de kast komt ze al helemaal niet..

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:20

Sporttest is geloof ik ook nog niet verplicht.
Ze wilden de sporttest wel verplicht maken voor alle blauwe diensten, daar was toen ook een hoop ophef over.
Voor zover ik het weet is het ding nog steeds niet verplicht.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:58

Leuk zeg, spannend allemaal :)
Heb zelf bij de Marine gezeten. Wat ik weet over sporttesten dat ze die bij de marine een keer in de ? tijd willen gaan afleggen ongeacht hoelang je in dienst bent en wat je rang/stand is binnen de KM. Ik weet echter niet of dat er inmiddels al door is of niet.
Wel moet je je conditie goed op pijl hebben de een vind de sporttest 'te doen' de ander gaat er kapot aan. Tis per persoon natuurlijk heel verschillend. Ik moet zeggen die sporttesten waren niets vergeleken de bivakken. Maargoed denk niet dat jij op bivak moet? :) Het is bij de KM psychisch een keihard spelletje ze proberen je te breken zolang je dat niet toelaat lukt de rest ook wel..

vlaatjee

Re: Gesolliciteerd bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:37

Zo ben ik weer, had t ff te druk om te reageren.

Heb mijn ogen opnieuw laten controleren, maar het is nog steeds niet goed. Dus volgende week een afspraak om mijn ogen te controleren om te kijken of ze geschikt zijn voor het laseren. Wel hoop ik dat dat mag als ik pas bij de medische keuring ben, anders zak ik zometeen ergens op en heb ik al mijn spaarcentjes uitgegeven voor niks. Dus das weer even spannend. Baal dr wel van hoor :(

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:21

weet een van jullie dat? ik doe nu MBO met doorstromen en kan dus naar het HBO eventueel.. maar mijn moeder zei dat dat naar de politieacademie niet kan maar ik wil eigenlijk niet nog een MBO doen..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:29

susyb: Als je op de website http://www.kombijdepolitie.nl kijkt, kan je precies zien wat je allemaal kan doen.

Dit staat bijvoorbeeld bij politiekundige..Dit is geloof ik een HBO-diploma:

Naast deze competenties is er ook een aantal basiseisen waar je aan moet voldoen:

•Minimaal een diploma havo of mbo niveau 4
•Minimaal 18 jaar, solliciteren kan al een half jaar eerder
•Nederlandse nationaliteit
•Onbesproken gedrag
•Rijbewijs B (of bereid dit binnen 2 jaar na aanstelling te halen)
•Beheersing van de Nederlandse taal
•Goede conditie
•Goed zichtvermogen (de visuseis)

@TS..Weet je al meer?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:33

@ Lies.. ja daar had ik inderdaad al bij gekeken.. maar ik hoor heel verschillend over het HBO niveau.. de een zegt dat je bijv. havo of een andere HBO moet hebben gedaan.. de andere zegt dat je met een MBO (+doorstromen) ook al genoeg hebt. (dan heb je in principe de havo vakken erbij gedaan).
En heb al wel een mail gestuurd maar nog niks terug gehad..
en idd. TS heb je al meer gehoort :D?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:14

Maar op de officiele website van de politie staat toch bij profiel:

Naast deze competenties is er ook een aantal basiseisen waar je aan moet voldoen:

•Minimaal een diploma havo of mbo niveau 4
•Minimaal 18 jaar, solliciteren kan al een half jaar eerder
•Nederlandse nationaliteit
•Onbesproken gedrag
•Rijbewijs B (of bereid dit binnen 2 jaar na aanstelling te halen)
•Beheersing van de Nederlandse taal
•Goede conditie
•Goed zichtvermogen (de visuseis)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 16:47

Hee hallo!

Nee weet nog niks, ze bellen maar niet terug.. Maar ik had bij dat formulier geschreven dat ik zaterdag controle heb voor laseren, dus misschien wacht ze dat even af. Anders ga ik proberen volgende week te bellen/mailen met werving politie. Maar ben de naam van mijn contactpersoon even kwijt.. Nou ja, ze zal wel terug bellen!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:41

@ Lies, ja dat wel maar ik geloof niet altijd alles wat klopt vanaf internet ;)
Dus ik heb maar een mail gestuurd of het met betrekking tot mijn opleiding kan ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:35

Nou me ogen zijn geschikt om te laseren, maar het is wel bijna 4000 euro... Nog maar even goed over nadenken. Baal er wel van zeg, dat dit me in de weg staat om bij de politie te kunnen..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:51

nou dat is inderdaad apart.. want tijdens het werk kan je wel gewoon een bril op toch.. snap het natuurlijk ook wel
Maar 4000 EURO.. ik dacht toch dat het wat goedkoper was.. maar daar kan ik me in vergissen

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:49

Ja dit is wel een duurdere methode met meeste kans van succes. Dus vandaar dat het zo duur is. Ja je kan opzich wel aangenomen worden met bril/lenzen, maar je moet wel aan een bepaalde visus voldoen zonder hulp middel. En daar voldoe ik dus niet aan. Met lenzen zie ik 120 % dus daarom baal ik zo.. :(

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:24

ach datis balen.. ik ga er van uit dat mijn oren en ogen ook gewoon goed zijn....
:) teminste daar ga ik vanuit

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:32

Ik wil ook :)
Maar hoe hebben jullie dat gedaan? Je moet toch wachten tot er een vacature vrijkomt ofzo?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:08

Ik heb nog nergens echt gesolliciteerd... volgend jaar hoef ik pas (zit nu nog in een opleiding) maar ben al aan het trainen enz ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:10

Maaikietje schreef:
Ik hoop dat je een flinke conditie hebt ;-)
Ik heb toen het gesprek gehad, en was glansrijk door.
Ook de 2 testen bovengemiddeld gemaakt, maar 2 seconden te laat bij de sporttest!
Succes!!!

hier nog 1, alle testen super goed gedaan (was de beste van de 'klas') maar helaas met de sporttest een tijdsoverschrijding van een paar seconde..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:25

Martine_R schreef:
Maar hoe hebben jullie dat gedaan? Je moet toch wachten tot er een vacature vrijkomt ofzo?

Kan iemand me helpen? Kun je gewoon online sollicitatieformulieren aanvragen ofzo?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:26

Ik heb ook alles gehaald.. Alleen konden mijn ogen nog niet gelaserd worden!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:32

Bezint eer ge begint :D

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:48

Martine_R schreef:
Martine_R schreef:

Kan iemand me helpen? Kun je gewoon online sollicitatieformulieren aanvragen ofzo?

www.kombijdepolitie.nl ;) daar vind je alles over het solliciteren en de procedure

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:02

Opleidingseisen kunnen per korps verschillend zijn.
Hou er wel rekening mee dat veel korpsen geen of heel weinig aspiranten aannemen. Wat alle politieke partijen ook roepen, meer blauw op straat zal voorlopig wel een utopie blijven.

Die sporttest wordt wel verplicht. Net zoals AZ en schieten.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:47

Nou jongens, ben vandaag gebeld door mijn contactpersoon. Het formulier is niet aangekomen, dus vandaar dat het wat langer duurde dat ze belde. Ik verteld dat mijn ogen gelaserd kunnen worden en ik mag dat ook later doen, als ik door de 1e testen heen kom. Dus nu word ik binnenkort uitgenodigd door A'dam voor de sportest, taaltest en intelligentietest. Hopelijk duurt t nog wel wat langer dan een week, want ik ben zo ziek als een hond nu!