Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wineds schreef:De WISC is een intelligentie-test die je bij kinderen kan afnemen en dat mag ik met dit certificaat dus doen

De ene is voor ontwikkelingspsychologie en kost 129 euro, de andere is voor gezinspedagogiek en kost 123 euro.. vind het echt nergens op slaan. Voor dat geld kunnen mijn ouders echt een heleboel andere spullen kopen, bijvoorbeeld een week boodschappen voor 4 personen. Nja, gelukkig vinden zij het niet erg, maar ik vind het zelf echt belachelijk. Phylos schreef:Wineds schreef:De WISC is een intelligentie-test die je bij kinderen kan afnemen en dat mag ik met dit certificaat dus doen
Ow wat gaaf! Dat zou ik ook wel willen doen tegen die tijd. En ook nog een cursus gebaren taal, jeetje jij doet er nog veel naast zeg! Maar jij woont ook in Groningen begrijp ik?
En het honoursprogramma is voor de 'slimme student' zegmaar toch? Wat moet ik me daarbij voorstellen, meer uitdaging, extra werk ofzo?
) Honourstraject is inderdaad voor de 'slimme student'. Met gemiddeld een 7.5 voor de statistiekvakken en een 7 gemiddeld voor de andere vakken krijg je daar een uitnodiging voor. Je volgt extra vakken en mag onderzoek doen, hiervoor krijg je dan 12 extra studiepunten. Het is heel erg gaaf, want dan kom je een keer echt in aanraking met kinderen 
Vind dat wel onwijs fijn hoor, daar maken mijn pa en ma dus echt geen punt van als het om studie gaat. Ze betalen alles voor me en daar ben ik ze echt onwijs dankbaar voor. 
Ach we zien het wel, ik ga mezelf ook niet teveel druk opleggen.

geen stage, alleen maar lezen, ik was er klaar mee! 

Ik ken ook mensen die de instaptoets gewoon gehaald hebben en dan alsnog met statistiek in de problemen komen (waaronder ikzelf) Heb op het vwo een 7 voor wisk A gestaan, haalde op de instaptoets een 6, haalde voor beschrijvende statistiek een 8, maar toetsende statistiek heb ik niet gehaald (2x een 4) Het is dus echt wel lastig, maar er wordt goed college gegeven en waarschijnlijk ook wel bijles, dus het moet te doen zijn, maar het zal je waarschijnlijk extra moeite kosten 
Met de uitslagen werd dus niks gedaan
Maar inderdaad veel regels ja!
. Wilde ik eerst ook, maar toch voor SPH gekozen. 

Maar goed, ja er zit veel statistiek in
(mijn ervaring met de RU, misschien is het ergens anders wel anders!)
Dat moet je er dan wel voor over hebben..Volgens mij mag je de toets overigens 3x opnieuw proberen als ik me niet vergis..
Wat hoop je te vinden in de studie, wat wil je later gaan doen?

Maar is de wiskunde A van nu nog wel mijn Wiskunde A? Wiskunde A1 (wat ik heb gehad) was het makkelijkst

Maar ik snap het!
Ik heb twee jaar pedagogiek aan de Hogeschool Utrecht gestudeerd en ik vond het heel leuk. Na het 1e jaar twijfelde ik al of ik niet toch naar de universiteit zou gaan, maar ben toch nog een jaar verder gegaan op HBO. De stof die je kreeg en de praktijk-dingen en stages waren heel leerzaam, maar ik miste toch diepgang bij de stof. Vanaf september ga ik pedagogische wetenschappen doen aan de Universiteit Utrecht, nog meer mensen die ook naar Utrecht gaan?