HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:22

Ik wilde eerst wel gaan, maar ben heeeel blij dat ik niet ben geweest. Veel te veel verhalen gehoord van voorgaande jaren, ze zeggen wel dat t geen ontgroening is, maar echt wel :=

Niet mijn soort humor iig :=

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:26

Och de eerste dag sta je de HELE dag hand in hand in de rij, moet stomme dingen zeggen. Het duurt echt lang (zo 2uur), je staat met Macdonalds vlaggetjes in je hand en die MOET je continue in de lucht houden. Je mag dingen doen die nergens op slaan en ze vernielen spullen (oa. telefoons, een hele strip van de pil over straat).

Daarnaast zit je ik weet niet hoelang in een zaal, weer continue domme dingen zeggen. Je zit op elkaar geduwd (en dat is niet fijn als je ooit je knie verbrijzeld gehad hebt, maar owee als je vraagt of je ergens anders mag zitten).

Daarna op het veld, jippie een koeien veld met de koeienvlaaien er nog in. Mag je 100 keer het veld rondjes lopen, achter elkaar. Af en toe mogen er 5 uit om te eten. Na het eten wéér rondjes lopen en nog meer rondjes lopen. Dan mag je rond een uur of wat pas naar bed, waarna je om 5/6u 's morgens met een enorme herrie toeter wordt wakker gemaakt. Moet alle spullen weer in pakken, luchtbed leeg maken en alles inpakken. Waarna je het 's avonds weer uit kunt pakken. Je krijgt een mok en een hoop zooi om je nek, doe je die niet om, mag je weer rot dingen doen en jawel ALWEER de hele tijd rondjes lopen op het veld....

Nee ik raad het echt van harte af! Ik heb begin dit jaar een intro mee gedaan van mijn huidige opleiding en dat is tenminste een INTRO, geen ontgroenings weet ik wat week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:15

Quir schreef:
Och de eerste dag sta je de HELE dag hand in hand in de rij, moet stomme dingen zeggen. Het duurt echt lang (zo 2uur), je staat met Macdonalds vlaggetjes in je hand en die MOET je continue in de lucht houden. Je mag dingen doen die nergens op slaan en ze vernielen spullen (oa. telefoons, een hele strip van de pil over straat).

Daarnaast zit je ik weet niet hoelang in een zaal, weer continue domme dingen zeggen. Je zit op elkaar geduwd (en dat is niet fijn als je ooit je knie verbrijzeld gehad hebt, maar owee als je vraagt of je ergens anders mag zitten).

Daarna op het veld, jippie een koeien veld met de koeienvlaaien er nog in. Mag je 100 keer het veld rondjes lopen, achter elkaar. Af en toe mogen er 5 uit om te eten. Na het eten wéér rondjes lopen en nog meer rondjes lopen. Dan mag je rond een uur of wat pas naar bed, waarna je om 5/6u 's morgens met een enorme herrie toeter wordt wakker gemaakt. Moet alle spullen weer in pakken, luchtbed leeg maken en alles inpakken. Waarna je het 's avonds weer uit kunt pakken. Je krijgt een mok en een hoop zooi om je nek, doe je die niet om, mag je weer rot dingen doen en jawel ALWEER de hele tijd rondjes lopen op het veld....

Nee ik raad het echt van harte af! Ik heb begin dit jaar een intro mee gedaan van mijn huidige opleiding en dat is tenminste een INTRO, geen ontgroenings weet ik wat week.

Haha, ondertussen is er wel een hoop veranderd hoor, maar zo was het bij mij inderdaad ook de eerste 2 dagen, daarna ga je echt leuke dingen doen waarin je elkaar al goed leert kennen en ook Den Bosch en de HAS/Stoas beter leert kennen. Verder zijn er een hoop dingen anders dan ze lijken, dingen worden niet vermeld en tegen de nieuwe eerste-jaars zijn ze helemaal niet zo gemeen, dat lijkt zo maar achteraf weet je beter ;) Momenteel is het allemaal veel milder geworden en is het echt meer introductie geworden nog.
Na de week kan je lid worden van de vereniging, en daar heb ik 5 jaar later nog steeds heel erg veel goede vrienden zitten, iets wat ik absoluut niet had willen missen!!

Meer over de opleiding, tjah, dan denk ik dat ik volgende week nog aan het typen ben..... Waar heb je specifieke vragen over?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:21

Haha inmiddels veel verbeter? Ik ben vorig jaar geweest. :D
Ik heb er niks leuks aan kunnen vinden of ontdekken, maar dat zal iedereen ook wel weer anders opvatten. Ik ben best in voor een geintje of wat dan ook, maar dit omvatten alles en was niks leuks meer aan. :P

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:26

Ik zou willen dat ik me kon mengen in dit topic, ik had me namelijk ook aangemeld bij de HAS, maar ben op 5/100 e (uiteindelijk dus 1 tiende) gezakt na m'n herkansing ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:40

levine schreef:
Ik zou willen dat ik me kon mengen in dit topic, ik had me namelijk ook aangemeld bij de HAS, maar ben op 5/100 e (uiteindelijk dus 1 tiende) gezakt na m'n herkansing ;(

echt heel erg ***!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:00

Ik moet zeggen Tess, ik ben er afgelopen jaar dan niet geweest, maar wat ik hoorde van medestudenten was het echt niet veel anders als wat Quir beschrijft.. Dus veel verandert....... Laten we er dan maar vanuit gaan dan het tov vroeger een verbetering is, maar nog steeds niet veel soeps ;)
@Levine: Dat is echt heeeeeel erg balen!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:59

Die week kan ik trouwens ook niet eens gaan, dan heb ik een week 'vakantie' op stal. Oftwel hard werken :D

Ben wel heel benieuwd wat ons te wachten staat.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:04

Hallo,

Hier nog een HAS student! Heb nu ook het eerste jaar (bijna) achter de rug. Ik heb het ook wel naar mijn zin hoor. Tuurlijk zijn er wat dingen die minder leuk zijn, maar het blijft school en dat zul je op iedere school wel hebben..
Wel leuk hoe DL_ omschrijft haar biology boek te veel in een hoekje te hebben gesmeten, zeer herkenbaar :D
Verschrikkelijk dat engels, maar een troost zijn dan die handige filmpjes op de site wel weer!
De praktijkschoolweken zijn wel heel leuk en errug gezellig :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:05

Dat klinkt goed PPD_tje!

Hoe vind jij de drukte/niveau enz. tot nu toe?

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:59

Ik vind het allemaal wel meevallen :P (Ik doe de 3,5 jarige voor VWO'ers) Maar het is wel per persoon verschillend (En havo en VWO scheelt volgens mij ook wel). Ik heb het nog niet heel erg druk gehad tot nu toe. En er blijft stiekem door het PGO al heel veel hangen , dus dat scheelt wel veel met tentamen.

De sfeer onderling vind ik wel heel gezellig en de leraren zijn over het algemeen ook wel leuk (die ik heb gehad dan:P). Het fijne vind ik wel dat ze je ook persoonlijk kennen, dus een hoi op de gang ed kan er ook vanaf ;)

Ik heb hier nog wel ergens een schema liggen van de opleiding in het algemeen volgens mij. Ik geloof dat erop staat welke vakken je krijgt en wanneer enzo. Als je interesse hebt kan ik het wel eens opzoeken en scannen :)

Het niveau is volgens mij wel goed, meestal als je de "HAS" laat vallen zijn veel mensen er ook wel positief over heb ik het idee. (Ik geloof dat DL_ ook al zoiets noemde :) )

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:52

DL_ schreef:
Ik moet zeggen Tess, ik ben er afgelopen jaar dan niet geweest, maar wat ik hoorde van medestudenten was het echt niet veel anders als wat Quir beschrijft.. Dus veel verandert....... Laten we er dan maar vanuit gaan dan het tov vroeger een verbetering is, maar nog steeds niet veel soeps ;)
@Levine: Dat is echt heeeeeel erg balen!

Ja inderdaad! Ik start volgend jaar gewoon een nieuw topic, als ik dan wel slaag :+

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:27

@PPDtje, ken ik jou dan ook?? Want we zouden dan ook tegelijkertijd op pras moeten zijn geweest..... ?

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:40

DL_ schreef:
@PPDtje, ken ik jou dan ook?? Want we zouden dan ook tegelijkertijd op pras moeten zijn geweest..... ?

Zijn we ook ;) Ik ben Ilse, beetje undercover gezien mijn profiel haha. Ik ken lilliputter ook (weet ze volgens mij ook nog niet) wij hebben een paar jaar geleden samen in Schaijk gewerkt :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:12

Ilse! Aaah wat grappig :D Nu weet ik het weer inderdaad. Wist helemaal niet dat jij de HAS deed.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:52

Nouhou ik ben heeeel slecht in namen dus je moet me ff helpen Ilse :D

Jij weet zeker dus ook wie ik ben???

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:55

Zoek Ilse maar op bij mij op hyves :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:12

OOOOHH die!!

Zeg dat dan joh :')

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 22:13

Ben jij over Ilse (of lees ik daar nu gigantisch overheen)?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:20

Ik wil trouwens iedereen die klaske krijgt als mentrix alvast sterkte wensen :')

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 22:21

Waarom dat := :D

Ik zit in de B1 ofoziets.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:27

Calanddra schreef:
Ik wil trouwens iedereen die klaske krijgt als mentrix alvast sterkte wensen :')

Klaske is best koel :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:31

Ik vond dr vreselijk :') iig wel als lerares :=

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 22:33

Dat had ik ook tijdens mijn vorige opleiding. Tijdens de lessen waren ze een ramp en kwam ik ze in de stad of winkel tegen waren het totaal andere mensen. Maar je leert op de lerarenopleiding heel snel hoe je je voor kunt/moet doen ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:18

Oh Klaske! Ik had haar als PGO begeleidster, verschrikkelijk! :o
Henco was mijn mentor, ook geen fijne mentor. :n