Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

hyawatta schreef:Heb je al ruimte of evt een salon voor jezelf ingericht?

doom schreef:Vandaag nog over gehad met mijn stage, maar shih-tzu's en maltesers zijn echt geen effileerhondjes, maar kniphonden.
Ze worden voornamelijk in de trimsalon geschoren en dan de scheidingen van wat geschoren en geknipt is bewerk je netjes met de effileer schaar zodat de overgang mooi geleidelijk is.
Net nog in het trimboek gekeken van het ABHB ( wat bunnik zelf verkoopt) ook daar staat dit in...
Ik denk daarom dat je het voor je zelf alleen maar moeilijker maakt moonsparkle om je eigen hondje mee te nemen.
De echte goede examen honden voor effileer is een goldenretriever tot cocker en andere spaniels.
Net ff geoefend, ze vond het goed gaan !! heeft mij een andere techniek erbij geleerd wat zeer veel effect had
Nu nog hopen dat die springer spaniel goed is en dan komt dat helemaal in orde !
Ik begrijp wel dat jij m alleen gebruik voor jezelf hoor. Had gister nog even gekeken in het boek en daar stond ook maltezers of soortgelijke met sluik haar.
doom schreef:Nou een goede Golden met veel haar heb je genoeg werk aan hoor.
2 werken er aan bijv de achterpoten en de ander bijv aan de borst.. dan ben je er al![]()
Maar dan moet je idd wel een goede vinden.
Daarbij moet je zo ie zo op zoek gaan naar alle soorten honden (pluk, effileer en knip) Gezien je een voorkeur mag geven maar uiteindelijk Bunnik bepaald wat je mee neemt.
moonsparkle schreef:doom schreef:Vandaag nog over gehad met mijn stage, maar shih-tzu's en maltesers zijn echt geen effileerhondjes, maar kniphonden.
Ze worden voornamelijk in de trimsalon geschoren en dan de scheidingen van wat geschoren en geknipt is bewerk je netjes met de effileer schaar zodat de overgang mooi geleidelijk is.
Net nog in het trimboek gekeken van het ABHB ( wat bunnik zelf verkoopt) ook daar staat dit in...
Ik denk daarom dat je het voor je zelf alleen maar moeilijker maakt moonsparkle om je eigen hondje mee te nemen.
De echte goede examen honden voor effileer is een goldenretriever tot cocker en andere spaniels.
Net ff geoefend, ze vond het goed gaan !! heeft mij een andere techniek erbij geleerd wat zeer veel effect had
Nu nog hopen dat die springer spaniel goed is en dan komt dat helemaal in orde !
Maar aan bijv. een golden retriever hebben toch geen drie mensen werk lijkt mij?Ik begrijp wel dat jij m alleen gebruik voor jezelf hoor. Had gister nog even gekeken in het boek en daar stond ook maltezers of soortgelijke met sluik haar.